Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Militairen die lid zijn van omstreden motorclubs zijn niet langer welkom bij het leger

3.134 stemmen | Geplaatst op 22 mei 2019 | Website

Eens
79,9%
Oneens
20,1%

Reacties (14)

Epi Curus 22 May 2019
Het zijn twee petten die onverenigbaar zijn, dus mee eens.
Ron625 22 May 2019
Dit zou voor iedereen die in overheidsdienst is moeten gelden, dus voor alle ambtenaren. Ben je lid van een criminele organisatie, dan ontslag op staande voet, zonder rechten op ww e.d.
K. Nuks 22 May 2019
Oneens. Ik zie namelijk niet in waarom alleen criminele MOTORclubs op de korrel genomen worden. Er zijn wel meer clubs te bedenken waar men buiten de wettelijke lijntjes kleurt. Extreme dierenactivisten bijvoorbeeld die brandstichten of dieren ‘bevrijden’. Of de VVD. Die heeft de laatste jaren wat dat betreft ook best een stevige criminele reputatie opgebouwd qua fraude en corruptie. Dus alle leden van de VVD óók weren uit overheidsgelederen denk ik dan. En niet alleen de ambtelijke maar ook zeker de politieke functies. Denk je eens in wat een schade dergelijke lieden kunnen veroorzaken op sleutelposten. En wat te denken van mensen lid van de KNVB. Daar gaat men ook losjes om met strafrechtelijke kaders; matchfixing, fraude, corruptie. Door motorclubs uit te zonderen, te demoniseren, zet je alle motorrijders in een kwaad daglicht. Laten we dat dan ook doen voor iedereen die voetbalt of lid is van de VVD. Het alternatief is mensen met een strafblad weren uit overheidsdiensten. Let wel, met een strafblad. Dus niet op grond van het lidmaatschap van een club waar ook criminelen in zitten. Als we dat wel doen, zet Mark R. dan ook maar bij het grofvuil als lid van een club waar ook criminele elementen in zitten. Dus geen uitzonderingen op grond van onderbuikgevoelens en/of politieke correctheid. We leven nog steeds in een rechtstaat (hoop ik) waar mensen niet op basis van een onbewezen vermoeden van schuld, of lidmaatschap van een club waar ook criminelen zitten, uit hun baan gezet kunnen worden. Maar zoals dat gaat, gaat de bijl gewoon in de wortels van onze rechtstaat. Want dit soort berichtjes scoren makkelijk bij het grote publiek.
FoortdR 22 May 2019
@K.Nuks: Hoewel ik het grotendeels met je eens bent, het volgende: lid zijn van een criminele organisatie, is in ons strafbaar. En niet de zaken omdraaien: als een VVD-er de fout in gaat, is de VVD nog geen criminele organisatie (ik begrijp de sentimenten, maar het is zoals het is). Nu heb je een punt met je "alle motorclubs", want ook leden van de Veterans MC raken nu hun VGD kwijt. Veterans MC is een club met enthousiaste , motorrijdende veteranen, die een broertje dood hebben aan welke criminele elementen dan ook. Dus hier schiet het MvD zichzelf volledig in de voet. En trouwens, op provocerende teksten hier ziet niemand te wachten (tenzij je vvan de PVV of FvD bent).
K. Nuks 22 May 2019
@ FoortdR - Geen idee naar welke provocerende teksten u refereert. En ten tweede bedoelt u nu dat provocerende teksten van FvD/PVV juist welkom zijn of juist niet. Erg onduidelijk. En als FvD/PVV-commentaren niet welkom zijn, zijn provocerende teksten vanuit andere, blijkbaar onverdachte bron dan wel welkom? Tenslotte nog dit. Stelt u zich de vraag waarom deze clubs wel tot criminele organisatie worden bestempeld en clubs behorende tot het establishment (VVD/KNMV) niet. Want clubs als de VVD die openlijk toegeven dat ze opzetelijk leugens vertellen, ambtenaren opdracht geven bewijsmateriaal te verduisteren, zou daar ook niet een algehele sfeer van manipulatie en machtsmisbruik kunnen heersen en daarom niet in 's lands bestuur thuishoort?
Goldsword 22 May 2019
Wat een apebrassica
Goldsword 22 May 2019
Apenbrassica
FoortdR 22 May 2019
@K.Nuks: u balanceert op het randje van smaadschrift. Ik zou maar oppassen met wat U schrijft!
mikel66 22 May 2019
dat is wat het leger zoekt vechtertsbazen of niet dan
Ron625 22 May 2019
Even voor de duidelijkheid: er is een (groot) verschil in een criminele daad en een overtreding. Wat vele politici doen is een overtreding, dat komt meestal ook niet op je strafblad. Een organisatie die wet-overtredingen als doel heeft, is een criminele organisatie en dient ook als zodanig bestreden te worden.
Jan met de korte achternaam 22 May 2019
Ik ben het volledig met Nurks eens. Als je lid bent van een criminele organisatie mag je niet bij de Landmacht, marine of luchtmacht. Echter nog steeds wel bij de regering. Daar zegt men dat iedere crimineel een 2e kans verdient en mee mag regeren. Veel mensen bij de VVD zijn gewoon criminelen. Maar ook bij andere partijen viert de fraude hoogtij. Als je dicht bij het vuur zit word je snel crimineel. Teveel onkosten declareren. Woonkosten voor je moeder enz. Maar niet iedereen binnen Saturdara is crimineel. Bij de Hells Angels zitten ook wel een paar goede.
Antipet 23 May 2019
Begin eerst maar is bij een wekelijkse drugstest bij Politie en zorg dat daar geen criminelen werken.
Geel Hesje 23 May 2019
Je hebt zowat overal een "verklaring van goed gedrag" nodig. Behalve als je in de politiek gaat. Dan mag je lid zijn van internationale geheime (occulte) organisatie's deelnemen aan vage geheime vergaderingen je mag liegen bedriegen fraude plegen mensen-en-burger rechten schenden en daar allemaal mee weg komen door te zeggen "met de kennis van nu had ik het toen anders gedaan" en je mag zelfs in de 2de kamer zitten met een misdrijf op je strafblad of een zeer duidelijke geestes ziekte ! Laten we eerst voor zulke positie's maar eens een "verklaring van goed gedrag" incl een goedkeuring door het Pieter Baan Centrum invoeren voordat we zulke mensen over 17 Miljoen mensen laten regeren ! Want als je naar mijn mening ergens een verklaring van goed gedrag nodig hebt is het wel op overheids posten !!!
Boterblommeken 23 May 2019
Hoe al die politici op hun post komen? Geen idee! :))
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.