Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Bon van 95 euro voor appen op de fiets

5.907 stemmen | Geplaatst op 1 februari 2019 | Website

Groot gelijjk
57.2%
Nee, dat is overdreven
8.3%
95 euro is nog te weinig
34.5%

Reacties (13)

Geel Hesje 01 February 2019
Ik mag hopen dat ze niet zo dom geweest zijn om in de officiele wettext het woord "appen" te gebruiken want daar maakt elke advocaat meteen gehakt van. Verder natuurlijk groot gelijk en de bekeuring mag van mij net zo duur zijn als "appen" in of op andere voertuigen. Je zit in het verkeer dus dien je je ogen (en oren !) voor het verkeer te gebruiken. Zo niet : Art. 5 uitschrijven plus stevige bekeuring inbeslag name "afpakken" van de telefoon half jaar algeheel verbod op het gebruik van een telefoon op straat en een zelf te betalen afkick cursus telefonie.
Baltimore 01 February 2019
Wie gaat controle uitvoeren? In Zeeland lukt dat misschien nog wel omdat politie nog tijd heeft voor zulks zaken. Anders kun je wellicht figuren met een uitkering omscholen tothandhaver. Goede zaak in meerdere opzichten.
Maajesteit 01 February 2019
Baltimore.... Waarom zijn mensen met een uitkering "Figuren" en niet gewoon uitkeringsgerechtigden. Het staat zo minderwaardig alsof iedereen met een uitkering er niet toe doet. Verder ben ik het wel eens met de boetes en de geringe pakkans.
dasy 01 February 2019
@ baltimore Een mooi baantje voor jou.Je behoort tot het soort figuren die voor de maatschappij niet veel te betekenen hebben.
K. Nuks 01 February 2019
Op een bepaald moment werden fietser in de oneindige wijsheid van de wetgever bestempeld tot de zwakke verkeersdeelnemer. Kort door de bocht hield dat in dat de 'sterke' verkeersdeelnemer eigenlijk altijd schuldig was wanneer deze een fietser aanreed. Persoonlijk vind ik dat een achterlijke stellingname. Want een fietser, is dat een zwakzinnige, dove, blinde, aan evenwichtsstoornissen zwalkende leidende randdebiel of gewoon een normaal mens net als u en ik? Volgens mij het laatste. En is een automobilist een ziener die in de toekomst kan kijken en kan voorspellen wat een fietser gaat uithalen, uitgerust met infrarood ogen, een reactievermogen grenzend aan die van superhelden of gewoon een normaal mens? Volgens mij het laatste. Daarom moet IEDEREEN zich gewoon verantwoordelijk gedragen. Het gegeven dat een fietser, en ik overdrijf, 's nachts in donkere kleding, zonder licht, aan de verkeerde kant van de weg, met oortjes in al append wordt aangereden géén schuld treft vind ik te achterlijk voor woorden. Onverantwoordelijk gedrag in het verkeer is strafbaar. Voor iedere verkeersdeelnemer. Fietser mogen geen uitzonderingspositie in te nemen. Ook niet wanneer men dat in Den Haag politiek correct vindt.
Ron625 01 February 2019
@Nuks: een kleine correctie, de automobilist is niet altijd schuldig, maar wel altijd aansprakelijk. Dit voor minimaal 50% van de totale kosten. De enige ontsnapping is, wanneer je kunt aantonen dat je het als automobilist niet hebt kunnen voorkomen en de fietser zich roekeloos gedroeg in het verkeer. Dan de fietser: telefoon vasthouden is €95,00 maar daarnaast moet eigenlijk ook €75,00 per bocht voor het niet richting aangeven, dat is tenslotte ook verplicht..
Peritum ? 01 February 2019
Boete, oké, hoogte van de boete mag van mij hoger en lager, want handhaving in dezes zal onmogelijk zijn zoals in tal van andere overtredingen ( bellen achter het stuur, kaart of krant lezen, parkeerovertreding, enz. enz.) Onze politici zijn een stelletje ' wereldvreemde ' mensen die allerlei regels en wetjes bedenken die in de praktijk nauwelijks of niet uitvoerbaar zijn door het ontbreken van de gewenste handhaving. Beter ware het dat de verkeersdeelnemer zich bewust wordt van z' n verantwoordelijkheid jegens anderen, maar dat is ook een utopie in deze ikke, ikke, maatschappij.
D2017 01 February 2019
Een jaar geleden moest ik met de auto normaal stoppen om een ander voertuig met recht op voorrang, die te verlenen waarna een flinke doffe slag en rinkelend glas van mijn achterruit achter mijn voertuig mijn bloed deed stollen. Een jonge dame op een bromscooter had mij niet opgemerkt en is pardoes achterop gereden. De achter haar rijdende automobiliste verklaarde dat de jonge dame druk met haar smartphone bezig was; die lag dus eveneens op straat vlak bij de zwaar gewonde jonge dame. Notabene werd ik door haar ouders aansprakelijk gesteld maar gelukkig heeft mijn verzekeraar dat weten af te wenden. Het zou ook te zot voor woorden zijn geweest wanneer dit zou zijn toegekend. Zo zie je maar wat een ellende er kan ontstaan wanneer je als automobilist die zelf word aangereden door een zwakke weggebruiker, als schuldige kan worden aangewezen ! Dus ook voor zwakke weggebruikers is het logisch dat men hen wil aansporen om als verkeersdeelnemer op het hedendaagse drukke verkeer te blijven letten en niet in de weer te zijn met speeltjes zoals de smartphone op straffe van een forse boete wanneer men zich daar niet aan wenst te houden. De jonge dame is na enkele weken ziekenhuis en een aantal maanden therapie gelukkig weer volledig hersteld en hopelijk een stuk wijzer geworden ……………………………….
Sparky 01 February 2019
Ik zou geen 95 € willen innen. Bij betrappen Phone vernietigen dat lost veel meer op en schrikt ook veel meer af. Natuurlijk is toch het aller belangrijkste de handhaving. Dus in Middelburg hoef je niet bang te zijn dat je smart phone vernietigd zal worden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ESF 01 February 2019
Een pluim, of hedendaagser duim, voor de uitdrukkingsvaardigheid van D2017 vandaag :-) Top.
wispelhuis 01 February 2019
Daar wil ik me wel even bij aansluiten. @D2017 laat zeker in zijn slotzin een goed menselijk gevoel zien.
Jan met de korte achternaam 01 February 2019
Ik vind het een prima idee. Het was om te wennen 50 euro maar word dus 95 euro per 1 juli. Dat is mooi al had het wel hoger mogen zijn. In de auto is het nu 240 euro als ik me niet vergis en het moet wel die kant op gaan. Ik had zeker 140 euro gezegd. Het is levensgevaarlijk en nergens voor nodig. Wil je een ander muziekje of andere zender dan stop je maar even. En gebruik je hem als navigatie? Dan net als in de auto van te voren instellen. In de auto mag je die ook niet bedienen tijdens het rijden. En voor navigatie kan hij in een beugel. En dan nog het rijden met 2 oortjes in. Levens gevaarlijk want je bent stokdoof in het verkeer. Handhaving is simpel. Er lopen genoeg handhavers rond in het verkeer. Handhavers, parkeercontroleurs en politie
Looijaard 02 February 2019
Baltimore, wat zijn figuren met een uitkering, je mag wel eens meer respect hebben voor de "uitkeringsgerechtigden" zoals wij die figuren noemen. Straks hoor je zelf ook bij die figuren.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.