Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

De maximum snelheid moet terug naar 120 kilometer per uur

5.042 stemmen | Geplaatst op 28 januari 2019 | Website

Eens
59.2%
Oneens
40.8%

Reacties (14)

Geel Hesje 28 January 2019
120 is hard zat en veel beter voor het Millieu. Maar ja voor de VVD is tijd geld. En geld is voor de VVD het allerheiligste dat er bestaat dus dat zal hem inderdaad niet gaan worden. Ik verwacht dat de rekening zoals gewoonlijk weer bij de minder bedeelde burger komt te liggen.
Xessy 28 January 2019
Waarom zou je 130 willen/moeten rijden? Het heeft geen enkel nut en al zeker geen tijdswinst. Het enige wat het oplevert is dat er meer belasting betaald wordt, omdat je brandstof verbruik dermate hoog ligt. Vanaf 110km per uur gaat het verbruik al dermate omhoog. Dat 130 km gedoe is puur economisch.
Zeeuwsvlaming 28 January 2019
Wat een betutteling in een tijdperk waar het technisch allemaal mogelijk is, zeker op de snelwegen. Bij elektrische auto's maakt de snelheid al helemaal niet meer uit. Het is overigens maar van toepassing voor een beperkt aantal wegen. Hoeveel tienden procentjes zal het verschil van 130 naar 120 uitmaken van de totale CO-uitstoot, inclusief de zwaar vervuilende industrie, scheepvaart en luchtvaart? Ik vind dit allemaal "volksverlakkerij". We worden ons een schuldgevoel aangepraat én de gewone burgers mogen er extra voor betalen/ boeten. Ordinaire geldklopperij/ uitmelken. En 'milieu' is voor sommigen "big business" én de lobbyisten, in dienst van de industrie en dergelijke, hebben een streepje voor bij onze regering. Dus m.i. worden de gewone burgers genaaid door links en rechts.
J.Vet 28 January 2019
Ten eerste gaan auto's niet hard maar snel ! , en het ligt er totaal aan wat voor auto je rijd een klein auto'tje met een 1L motortje zal meer verbruiken maar rijd je in een Dikke 5 serie of E classe merk je daar niets van 120 of 130. , electrische auto hebben net als normale auto's ook weerstand en ook dit kost bij electrisch auto rijden extra stroom , verbruik gaat vrijwel exponentieel omhoog als je harder rijd met electrisch , dat je het even weet. sparen van brandstof zit hem in constante snelheden rijden , ook is 130 geen verplichte snelheid maar een MAXIMUM ! , je mag dus ook 120 rijden als jij dat wilt , maar goed lekker moeilijk doen om niks ! maar ipv de maximum snelheid aan te passen ,pas de maximale bonus aan van top mannen , laat de overheid onze nuts voorzieningen regelen , ipv overal half competente bedrijfjes die allemaal snel rijk willen worden en allemaal een directeur hebben die extra in hun zakken steken, waarom 35 verschillen de zorg verzekeringen die ook allemaal hun eigen top hebben , hun eigen winsts marges ! daar moeten we naar kijken dat kost klauwen met geld , niet die paar km sneller rijden om de snelweg !
K. Nuks 28 January 2019
120, 130 km/u? Het is allemaal vrij academisch. In het Zeeuwse hebben (nog) niet al te veel last van files behalve in het vakantieseizoen. Maar in de Randstad is het ene hele grote file. De spits? Dat bestaat niet meer. Er zijn tijden van relatief geringer drukte. Het woord spits betekent immers een piek. In de Randstad en steeds grotere gebieden daarbuiten sta je of vaak stil of rijdt het verkeer wegens de drukte met een snelheid ver onder de daar geldende maximum snelheid. In de echte spitsgebieden staan er DRIP's met hoe snel je moet rijden om files te vóórkomen (!). Maar vaak zijn die aanduidingen meer een snelheid die je in de nabije toekomst nog eens hoopt te halen. De extra vervuiling zal marginaal zijn wanneer je sporadisch een keer 130 kunt rijden. Dan zijn er wel dingen te bedenken die meer zoden aan de dijk zetten. Bijvoorbeeld in Rotterdam geen zeevaart meer toelaten. Ik weet het, het voorstel is absurd an sich, maar zéér goed voor het milieu aangezien de 500 grootste zeeschepen ter wereld bij elkaar net zoveel vervuilen als het totale wagenpark ter wereld. Laat die milieudwazen zich daar maar eens op stukbijten in plaats van de makkelijkste doelgroep weer zonodig te willen piepelen, de kleine burger.
FoortdR 28 January 2019
Dit is en blijft een nutteloze stelling, zolang er niet meer wordt geïnvesteerd in handhaving. Als ik nu 130 km/u rijdt op de autosnelweg ben ik het lieve jongetje uit de klas, omdat ik voortdurend wordt ingehaald. Eigenlijk wordt er op alle wegen door te veel mensen te hard gereden. En waarom? Omdat de pakkans te verwaarlozen is. Dus ja, max. terug naar 120, maar tegelijk 10x zoveel snelheidscontroles, anders heeft die maatregel geen zin.
D2017 28 January 2019
Als zou die maximum snelheid teruggaan naar 100 kilometer per uur, vele weggebruikers houden zich daar toch niet aan en razen met hoge snelheden je voorbij wanneer men 120 of zelfs op de wegen waar dat is toegestaan, 130 rijd. De pakkans is buitengewoon klein en daar waar vaste camera's staan weet men zich eventjes in te houden. Slechts op wegen met traject controle is het enigszins wat rustiger. Daarnaast staat men vaak langdurig aan te schuiven in files en dat geeft vele malen meer vervuiling dan het rijden met 130 kilometer per uur over snelwegen waar dat is toegestaan. De limiet verlagen van 130 naar 120 zal dus voor de hard rijder niet van toepassing zijn want de raast evengoed wel in zijn bolide over s'lands wegen.
famclaes 28 January 2019
We hoeven niet bang te zijn dat de maximum snelheid van 130 km/uur terug gebracht wordt want volgens onze VVD minister van infrastructuur Cora van Nieuwenhuizen staat deze populistische maatregel van destijds in het regeerakkoord en daar wordt dan niet aan getornd en zoals we dat gewend zijn van de VVD; fuck the invirement
Boterblommeken 28 January 2019
@famclaes Dat komt van diep geloof ik :)) Je bedoelt wellicht "environment"?
famclaes 28 January 2019
Je hent gelijk Boterblommeken maar je weet wat ik bedoel
Peritum ? 28 January 2019
Totaal overbodig en onnodig, helemaal nu Duitsland het ‘razen en racen ‘ op autobahnen niet wil verbieden. Het kleine beetje winst dat het mogelijk zou opleveren wordt ruimschoots ondergesneeuwd door onze oosterburen. En zo zijn er meerdere landen waar helemaal niets ondernomen wordt. Zolang er wereldwijd niet eenduidende regels en wetten komen tegen de uitstoot is het een verloren race. Dat deze race gedomineerd wordt door de politiek is helemaal een crime, omdat deze altijd met twee maten meet, en de voor hen best uitpakkende kiezen. Het gaat hierbij niet om uw of mijn gezondheid, noch het milieu maar de macht die het oplevert !
Peritum ? 28 January 2019
Mijn voorstel, maak het OV gratis en adequaat en je zult zien dat de melkkoe in grootte mate zal verdwijnen, en zal de doelstelling voor Nederland ruimschoots gehaald worden.
Rianne07 28 January 2019
Heeft dat nut dan? Als ze door een 30 km gebied al 100 rijden zouden ze zich dan op de snelweg braaf aan de snelheid houden?
wijari 28 January 2019
Zondagmorgen reed een auto achter ons over de dubbel doorgetrokken strepen. Inhalen. VW Golf Zondagavond kwam ons een auto tegemoet, haalde twee auto` s in over de dubbele witte strepen, miste ons net. VW Golf. Wij vinden110 kilometer genoeg.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.