Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Handhaving van het boerkaverbod is geen prioriteit

4.242 stemmen | Geplaatst op 26 november 2018 | Website

Eens
21,7%
Oneens
78,3%

Reacties (24)

wispelhuis 26 November 2018
Niemand staat boven de wet Mevrouw Halsema, het boerkaverbod is er al, Dus op straat wel, maar in openbare ruimtes niet. Met deze totaal overbodige uitspraak laat U zien dat U absoluut niet geschikt bent als burgemeester, en al helemaal niet voor een stad als Amsterdam. Het resultaat zal voor sommigen! zelfs een provocatie, een uitdaging zijn. Ik hoop het niet, want dan zou het tegengestelde bereikt zijn van wat in de wet wordt bedoeld.
Ron625 26 November 2018
Ondertussen is mevrouw Halsemuts al teruggefloten door de minister.............
FoortdR 26 November 2018
Mee eens, want geen prioriteit wil niet zeggen: we doen er niets aan. Geen prioriteit wil alleen zeggen: met de beperkt beschikbare capaciteit geen we niet als eerste op boerka's letten.
hanshofman 26 November 2018
dit soort burgemeesters leid tot anarchisme rebellie... past wel bij een linkse partij... Blijkbaar heeft zij niet het benul dat dit gevaarlijke situaties kan mee brengen in tram, ziekenhuizen en andere publieke gebouwen... als er een verklede man of vrouw een aanslag wil plegen of ongewenste zaken mee naar binnen wil brengen.. Een gezicht is een zeer belangrijk herkennings en communicatie middel in de openbare ruimten en dat is in deze tijd van dreigingen zeer belangrijk... Net als een pet in de klas op de meeste scholen verboden is om de ogen te kunnen zien.. hoort ook de boerka verboden te zijn in de publieke ruimten op straat, tram, bus, stations en gebouwen als ziekenhuizen en andere openbare gebouwen.
K. Nuks 26 November 2018
Wat zegt de wet eigenlijk? De Wet op de gezichtsbedekkende kleding is goedgekeurd door de 1e Kamer in juni dit jaar. In grote lijnen zegt deze wet dat het in overheidsgebouwen, zorginstellingen en scholen verboden is dergelijke kleding te dragen. Uitzonderingen zijn er ook en die gaan over wanneer je wel dergelijke kleding mag dragen in de bovengenoemde instellingen, om veiligheidsredenen qua beroep of sport of bij een cultureel evenement. Kortom, een burka is verboden op straat, een integraalhelm niet. Maar Femke H. is van mening dat als burgemeestertje gewoon mag zeggen dat je niet gaat handhaven. Femke H. vindt haar gedachtengoed belangrijker dan wat de wet voorschrijft. Van mij mag ze maar dan ook ophoepelen en zo snel mogelijk. Want voor de burger wordt het met dergelijke 'bestuurders' onmogelijk om zich nog naar de norm te gedragen. De norm is de wet. Maar in ons land hebben we ook nog officieel gedoogbeleid en blijkens Femke H. ook nog lokaal gedoogbeleid! Wetten worden bewust niet gehandhaafd. Je mot als burger weten wat de wet is maar ook welke wetten je straffeloos kunt overtreden en waar dan wel en waar dan niet. Deze wet is een voorbeeld van politiek wanbestuur; men wil zowel de kool als de geit sparen. Ze willen de medelanders niet voor het hoofd stoten maar tegelijkertijd de autochtoon die er met wantrouwen naar kijkt, te vriend houden. Politiek correct tot in het graf. Dat ze zelf aan het graven zijn overigens daar in Den Haag.
DouweTrant 26 November 2018
Als oud-Amsterdammer ben ik blij met Femke. Een beetje tegendraads en weerspannig, dat wel. Maar een dame met lef! Schaar haar in dezelfde categorie als een Merkel, May, Hedy d'Ancona, Deneuve, enz!
Allem 26 November 2018
Femke H? Groen Links? Daar komt alleen ellende van.
ESF 26 November 2018
Waarom toch immer dat hinderen van al die onschuldige, tolerante, bloedreligieus geintegreerde zielen? Focus ns wat meer op die vuige verstokte onaangepaste roker verdorie!
ESF 26 November 2018
Waarom moet ik als geboren Nederlander snappen dat ik intimiderend over kan komen als er wordt geklaagd over mijn niets verkeerd doen terwijl tegelijkertijd anonieme import-boevenpakken onschendbaar worden gemaakt? Holland op haar breedst!
*** B *** 26 November 2018
Het is geen boerkaverbod. Het is een verbod op gezichtsbedekkende kleding. En alleen in het openbaar vervoer ziekenhuizen en overheids instellingen. Deze wet is gemaakt en ingevoerd door Moslimhaters waardoor het een Boerkaverbod is gaan heten. Maar mensen ? Wees eens eerlijk ? Hoe vaak heeft u eigenlijk met eigen ogen iemand in een echte boerka gezien ? Leven wij niet in een vrij land waar je moet kunnen dragen wat jij aan wil hebben ? En het is dus geen boerkaverbod maar een verbod op gezichtsbedekkende kleding. Want dat is eerlijk : Bij wet mag er geen onderscheid gemaakt worden tussen mensen op basis van religie huidskleur of afkomst. Dus deze wet gaat bijvoorbeeld ook op voor alle mensen die vanwege carnaval zich sierlijk verkleed hebben met maskers. En natuurlijk straks als het -10 is en iedereen met een dikke muts en das om zijn/haar gezicht wil bedekken tegen de snijdende kou : Strafbaar ! Maar ohjee dat is natuurlijk niet de bedoeling he ? Dit verbod is alleen bedoelt voor Moslims he ? Een anti-Moslimwet ! En iedereen staat er hatelijk bij te lachen en te juichen ... Te eng en te bizar voor woorden !
opa almere 26 November 2018
Hoeveel berovingen met integraal helm en hoeveel berovingen met Burka? Ook ik vind een Burka een belachelijk gezicht, maar dat vind ik ook van die gezopen spijkerbroeken vol met gaten.
ESF 26 November 2018
Intimerend. Bang voor t onbekende? Integendeel! Angst voor wat eenieder die niet met Halsema mee-eet overduidelijk is.
ESF 26 November 2018
Prioriteit hebben ipv zijn overigens, toch?
Looijaard 26 November 2018
In een tijd met dreigend terrorisme is het niet gewenst gezicht bedekkende kleding te dragen. Er gebeuren al zoveel overvallen met bedekkende kleding dat is niet normaal. Willen ze dit toch dragen dan gaan ze maar terug naar het land van herkomst waar ze dit wel mogen dragen. En die Halsema slaat de plank volledig mis om het verbod niet te handhaven. die moet burgemeester worden van een mini dorpje op de heide waar ze denkt de scepter te kunnen zwaaien.
famclaes 26 November 2018
Wat volgens mij Femke Halsema heeft gezegd is dat we eerst gaan handhaven op criminaliteit en ander gevaarlijken situaties en daarna pas op het dragen van een boerka en dat lijkt mij een gezonde stelling.
Baltimore 26 November 2018
Van een kant terecht dat Halsema op de vingers is getikt van de andere kant wel jammer. Het is wel een superwijf. Belachelijk dat Nederland een boerkaverbod ingesteld heeft. Wat een conservatief landje is het toch. Waar de onwetenden elkaar gek maken en hun koppen in het zand steken. Bang, schijterig voor het onbekende. De samenstelling van onze sameleving verandert nu eenmaal, of je het wil of niet.
Mr. Bean 26 November 2018
ik vindt het zelfs eng, in het openbaar vervoer, je weet niet wat eronder zit, voor zelfde geld een geweer, al die mensen die vinden dat alles hier maar kan moeten zelf maar eens in een islamitisch land gaan wonen en dan naar de kerk ( wat voor kerk?) en zich kleden zoals hier etc. ( Boerka ?) Wanneer gaan die ogen nu eens echt open!
*** B *** 26 November 2018
@Mr.Bean : Maar een man met een volle baard een grote zwarte zonnebril en een baseball petje en een capuchon op en een lange zwarte jas aan is geen probleem ? En iemand met een zonnebril op een dikke muts op een dikke das om en een lange dikke winter regenjas tegen de snijdende kou is ook geen probleem ? Maar als er een Moslim onder die kleding zit is het ineens wel een probleem zeker ? En dan heeft u het over de ogen openen ?
Aceb 26 November 2018
Wetten stellen is hier in Nederland niet moeilijk, alleen het handhaven is een probleem, want dat kost geld. Aldus is vrouwe Justitia aan een oog blind en slaat haar weegschaal nog al eens aan een kant door.
wispelhuis 26 November 2018
Intimideren, intimeren, insmeren, antimeren... Wat zou die man toch bedoelen?
Jan met de korte achternaam 26 November 2018
Het word foutief steeds het boerka verbod genoemd maar het omhelst steeds meer. Het is een totaalverbod op gezichtsbedekkende kleding. Dat is een helm of bivakmuts of boerka. Eerst was het zo dat je in het openbaar vervoer en bij openbare gebouwen geen gezichtsbedekkende kleding mocht dragen. Logisch want je wil geen mensen met een bivakmuts bij een tankstation of in de bus zien. En ga je tanken dan zet je eerst fatsoenlijk je helm af. Dit is nu uitgebreid naar een totaal verbod op straat op straffe van 140 euro boete. Maar Femke Halsema wil niet dat de politie, die het toch al zo druk heeft nu ook een boete moet geven voor het op straat dragen van een bivakmuts of een helm of boerka. Ik vind het niet normaal zo over straat te lopen en dat moet streng gestraft worden zeker gezien de kans op aanslagen.
Looijaard 26 November 2018
Je zal maar zo'n figuur met een boerka aan je bed krijgen als je in het ziekenhuis ligt. Nou bij mij hoeven ze niet te komen want die komen niet aan mijn lijf.
*** B *** 26 November 2018
@ Jan : Het dragen van "gezichtsbedekkende kleding" (door racisten hatelijk het Boerkaverbod genoemd) is geen totaal verbod en is niet verboden op straat en dat gaat ook niet verboden worden. "boerka’s, nikabs, bivakmutsen en integraalhelmen worden verboden in het onderwijs, het openbaar vervoer, ziekenhuizen en in overheidsgebouwen. Dragen mensen die toch, dan kunnen zij een boete krijgen van maximaal 400 euro. Het verbod geldt niet op straat."
DouweTrant 27 November 2018
A'dam telt vele malen meer inwoners dan Z'land. Hier hebben wij de handen al vol aan het bekeuren van alleen de wildplassers (circa 500/jaar) Wil Femke het Leidse Plein een beetje proper houden dan vergt dit de inzet van een bataljon personen in 't blauw!
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.