We gebruiken cookies voor persoonlijke content en advertenties, voor sociale media en om uw bezoek te analyseren. We delen informatie over het gebruik van onze site met onze sociale media, advertentie en analytische partners die het mogelijk delen met andere informatie die zij over u hebben verzameld. Meer over ons cookie beleid kunt u op onze speciale pagina lezen.
Door gebruik te blijven maken van deze website of door hiernaast op "Akkoord" te klikken, geeft u aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.
Kan me niet voorstellen, dat dit het klassieke betonrot is. Dat ging toch om een bepaalde stof, die in te grote hoeveelheden aan de specie werd toegevoegd? Dit lijkt me een geval, dat de wapening veel te dicht tegen de bekisting zat. 'k Heb het even nagekeken en het is idd. geen betonrot. Klassieke betonrot komt alleen voor bij Kwaaitaal of Manta vloerdelen, door de toevoeging van bepaalde chemische stoffen.
marco.p27 August 2009
Merci,ga ik in mee. (het stuk kade op de foto is denk ik een stuk caisson ? waarmee ze in '53
een nood haven/kade gemaakt hebben)
jan@27 August 2009
Piet, je hebt gelijk ,het betonrot wordt veroorzaakt door een overmaat aan chloriden
die bij Kwaaitaal en Meteoor in de versnellers zaten die gebruikt werden om het cement sneller
te laten afbinden.,die chloriden zijn zouten en die zitten oa ook in zeewater en zeelucht en kunnen ook daaruit in het beton doordringen als het poreus genoeg is ,als de wapening dan
niet voldoende dekking heeft kunnen de chloriden ze natuurlijk nog sneller bereiken,de wapening gaat roesten en zet daardoor uit en duwt de buitenschil eraf.Op de foto is idd duidelijk
een geval van te weinig dekking te zien (moet minimaal 25mm zijn).
mikel07 September 2009
Als het prijsschieten is,is "Piet" het eerste aan de beurt
4 reacties