Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

KPN vecht voor glasvezel in elke woning

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
    Het lijstje van KPN glasvezel in Zeeland breidt uit :

Zeeland
    • Heinkenszand
    • Kapelle
    • Wemeldinge
    • Middelburg
    • Lewedorp
    • Ovezande
    • s Heerenhoek
    • Kattendijke
    • Wolphaartsdijk
    • Kloosterzande
    • Sint Jansteen
    • Colijnsplaat
    • Kamperland
    • Kats
    • Kortgene
    • Wissenkerke
    • Cadzand
    • Sluis
    • Domburg
    • Grijpskerke
    • Meliskerke
    • Oostkapelle
    • Westkapelle
    • Zoutelande
    Planning (kpnnetwerk.nl)
    In Overijssel doen ze geen ene moer. Nog steeds moet het hele gebied waarin het Cogasnetwerk zich bevindt nog gebeuren.
    Nog steeds niet in de planning.

Reageer

Zeeland
      • Heinkenszand
      • Kapelle
      • Wemeldinge
      • Middelburg
      • Lewedorp
      • Ovezande
      • s Heerenhoek
      • Kattendijke
      • Wolphaartsdijk
      • Kloosterzande
      • Sint Jansteen
      • Colijnsplaat
      • Kamperland
      • Kats
      • Kortgene
      • Wissenkerke
      • Cadzand
      • Sluis
      • Domburg
      • Grijpskerke
      • Meliskerke
      • Oostkapelle
      • Westkapelle
      • Zoutelande
      Planning (kpnnetwerk.nl)
      Ze onderzoeken de mogelijkheden is wat anders dan het uitbreiden...
      Zeeland is ook ietwat groter dan de genoemde plaatsen...
      [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht

Ze onderzoeken de mogelijkheden is wat anders dan het uitbreiden...
        Zeeland is ook ietwat groter dan de genoemde plaatsen...
        Klopt er zijn nog andere dorpen genoeg

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_...pen_in_Zeeland

Reageer

Het ziet er hoopvol uit voor Zeeland!

Reageer

Zeeland
            • Heinkenszand
            • Kapelle
            • Wemeldinge
            • Middelburg
            • Lewedorp
            • Ovezande
            • s Heerenhoek
            • Kattendijke
            • Wolphaartsdijk
            • Kloosterzande
            • Sint Jansteen
            • Colijnsplaat
            • Kamperland
            • Kats
            • Kortgene
            • Wissenkerke
            • Cadzand
            • Sluis
            • Domburg
            • Grijpskerke
            • Meliskerke
            • Oostkapelle
            • Westkapelle
            • Zoutelande
            Planning (kpnnetwerk.nl)
            Het lijkt er bijna op dat KPN zijn glasvezelplannen ook al aan het terugschroeven is, geen één plaats meer in Zeeland.

Andere provincies overigens ook niet alleen Noord-Holland.

Reageer

Maar goed dat we er niet écht op gerekend hebben....

Reageer

Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: 
Bekeken: 0
Grootte: 22,3 Kb
ID: 318714

Reageer

Glasdraad en glaspoort zijn ook initiatieven van KPN met eigen websites.

Reageer

KPN is hier (Walcheren) al 3x aan de deur geweest om te vragen of er een glasvezelverbinding was. De 2e en 3e keer wilden ze even binnen kijken of het wel van KPN en niet van Delta was. Gelukkig zag ik het verschil tussen een groen en oranje draadje dat door de muur kwam
                    Beide keren door KPN foto's genomen van de aansluiting binnen en druk getyp op hun laptop/smartfoon.
                    Ik wacht nu op de 4e keer.
                    Ik heb van Delta èn KPN de draadjes en aansluiting binnen, maar wil (nog) geen glasvezel. Dat zal dan ook zeker niet van KPN zijn, maar wie weet de bewoners die na mij komen wel. Hoop doet leven.... voor de KPN
                    De soap over dat naar binnen trekken van de KPN heb ik hier al eens opgetypt, daar zal ik jullie niet meer mee vervelen.

Reageer

Het lijkt er dus op dat KPN ook bij de 'grotere' dorpskernen als bijvoorbeeld Heinkenszand en 's-Gravenpolder de 'eigen' planning (niet glasdraad- of poort) in de ijskast heeft gezet / op de lange baan geschoven / opgeschort / gestopt. Nu is het wachten/hopen op de (onvermijdelijke?) consolidatie / verkoop / koop en/of het leveren over elkaars netwerken. Ik wens de ACM veel wijsheid toe.
                      Laatst bewerkt door Koeba; 1 week geleden.

Reageer

Maar wat is nu de werkelijke overstap van Coax naar Glasvezel ,waar al glasvezel ligt .Ik denk dat . dat niet hoog ligt, en dat KPN ervoor past ,om veel geld uit te geven om een kabel aan te leggen
                        en daarbij heel weinig aansluitingen op Glasvezel te krijgen, en ik sluit me aan bij boven genoemde reactie
                        Nu is het wachten/hopen op de (onvermijdelijke?) consolidatie en het leveren over elkaars netwerken.
                        Laatst bewerkt door koekeroe; 1 week geleden.

Reageer

In oktober 2021 is bij mij thuis (Zierikzee) de glasvezelaansluiting gerealiseerd en inclusief alle kinderziektes verloopt die aansluiting en diensten wel aardig, maar nog niet op het niveau van de coax (leve de Humax!). En ik begrijp de twijfelaars helemaal om nog niet over te stappen van coax naar glasvezel, ik had het graag toen ook anders besloten.

Wel is de KPN steeds vervelend bezig (om de paar maanden om de al aanwezige oranje glasvezelkabel (dat nu begraven is in de voortuin) door te mogen sluizen tot in ons huis. Vervelend omdat de KPN onze "nee" pertinent weigert te accepteren want ze wilt verkopen! Dat gezeur ben ik meer dat zat. Die beslissing van de KPN-aansluiting laat ik aan de volgende bewoners. Bij de buren piekt de oranje kabel nog boven de grond uit en ze hebben "gewoon" Delta...

Reageer

Qua coax wordt er vaak gewezen op het tv gedeelte. Maar je ziet dat tv kijken meer en meer via apps gaat, via Netflix, Viaplay, Videoland.
                            Door die verschuiving is er steeds minder noodzaak voor coax. Je ziet dit met name bij Ziggo. Alleen maar dalende abonneeaantallen.
                            De huidige Amigodecoder van Delta geeft eenzelfde beeld als de Humax van Ziggo of de Mediabox van Ziggo.
                            En ja, dat vergelijk heb ik onlangs kunnen maken. De coax alhier in het oude Cogasgebied gaat zelfs helemaal uit en Delta lijkt gewoon die strategie te hebben voor alle oude Caiwayaansluitingen. En geloof me, op termijn gaat het Coax Deltanetwerk volgen. Het is veel te duur 2 netwerken te onderhouden.

En net als Koebo al zei: we staan aan de vooravond van consolidatie van netwerken. Dat is echt noodzakelijk. En op elkaars netwerken leveren zou echt key zijn.
                            Laatst bewerkt door Bordewolf; 1 week geleden.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                              ..... En geloof me, op termijn gaat het Coax Deltanetwerk volgen. Het is veel te duur 2 netwerken te onderhouden...
                              En geloof me: dat gaat alleen gebeuren op plaatsen waar een (volwaardig) alternatief voorhanden is.
                              Gezien de huidige (trage) gang van zaken gaat dit nog wel een tijdje duren.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Duster Bekijk bericht

En geloof me: dat gaat alleen gebeuren op plaatsen waar een (volwaardig) alternatief voorhanden is.
                                Gezien de huidige (trage) gang van zaken gaat dit nog wel een tijdje duren.
                                Zeker ook in de huidige Caiwaygebieden zitten er delen met alleen coax. Delta zegt daar over te gaan kijken of er alsnog glasvezel wordt gelegd.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X