Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Dubbele aansluitingen: partijen gaan elkaar vaker tegenkomen

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Dubbele aansluitingen: partijen gaan elkaar vaker tegenkomen

    Een grove schatting van het aantal adressen met een dubbele aansluiting komt neer op 40.000 tot 50.000 adressen. Dit aantal is de som van de uitrolprojecten van meerdere partijen in Deurne, Den Haag, Gouda, Scherpenzeel en Terneuzen. Op kleine schaal (enkele honderden dubbele aansluitingen) vindt ook netwerkduplicatie plaats in de kop van Noord-Holland, Pijnacker-Nootdorp, Westerkwartier en in nieuwbouwwoningen door het hele land.

    Dit zal de komende jaren vaker voorkomen. KPN heeft vorige week de start van de uitrol in Goes en Vlissingen aangekondigd, terwijl Delta Fiber daar ook al bezig is. Er zijn veel meer plaatsen bekend waar meerdere partijen aan de slag willen, maar dat betekent niet altijd dat het ook gebeurt.

    Toch, als we kijken naar de focusgebieden en de al bekende aankondigingen, dan zullen KPN en Open Dutch Fiber elkaar in de grote steden tegenkomen en dan zullen Delta Fiber en Glaspoort elkaar in de kleinere kernen treffen. Ook andere combinaties zijn mogelijk, zoals KPN en Delta Fiber op dit moment in de Zeeuwse steden laten zien.
    https://www.telecompaper.com/achterg...maken--1400167

  • #2
    Tsja, zo kom je ook aan je aantal homes passed

    Reageer


    • #3
      In Gouda hebben in veel wijken zowel KPN netwerk als Delta Fiber glasvezel aangelegd. Veel huishoudens hebben daar twee glasvezelaansluitingen in de meterkast.
      Dat wordt nog wat als T-Mobile het ook nog eens gaat doen, dan hebben ze er drie

      Reageer


      • #4
        Om over kapitaal vernietiging gesproken.

        Reageer


        • #5
          Verschil in engineering :-)
          https://www.vlissingen.nl/inwoner/wo...elnetwerk.html

          Reageer


          • #6
            Ons nieuwbouwhuis had vorig jaar bij de oplevering al een KPN glasvezelaansluiting. Een jaar later komt Delta aankakken dat ze Vlissingen gaan voorzien van glasvezel. Beetje bespottelijk, ze wisten geeneens dat hier al een kabel lag van KPN.

            Reageer


            • #7
              Dat wisten ze natuurlijk wel.

              Reageer


              • #8
                Hallo Parick, is er in je nieuwbouw huis nog een coax aansluiting aangelegd?

                Caiway is daar namelijk al jaren geleden mee gestopt.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door P@rick Bekijk bericht
                  Beetje bespottelijk, ze wisten geeneens dat hier al een kabel lag van KPN.
                  Patrick, waarom zouden ze dat moeten weten?

                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Mijn schoonmoeder (in de 80) woont in gebied vlissingen waar kpn glasvezel aanlegt. Als je de jij en jou brieven van kpn leest, vind ik ze agressief om mensen maar over te halen die glasvezel te accepteren. Ze woont boven jumbo papegaaienburg waar heel veel ouderen wonen. Teveel moeite voor kpn om in de brieven wat beleefder te zijn, gebruik U etc.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk bericht
                      Mijn schoonmoeder (in de 80) woont in gebied vlissingen waar kpn glasvezel aanlegt. Als je de jij en jou brieven van kpn leest, vind ik ze agressief om mensen maar over te halen die glasvezel te accepteren. Ze woont boven jumbo papegaaienburg waar heel veel ouderen wonen. Teveel moeite voor kpn om in de brieven wat beleefder te zijn, gebruik U etc.
                      Als je je daar aan stoort…. Het U zeggen is echt niet meer van deze tijd. Je kan niet iedereen als Zijne Koninklijke Hoogheid behandelen.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                        Als je je daar aan stoort…. Het U zeggen is echt niet meer van deze tijd. Je kan niet iedereen als Zijne Koninklijke Hoogheid behandelen.
                        Nee, maar mensen van in de tachtig zijn daar mee grootgebracht en als bijv. in een ziekenhuis de verpleegkundigen je nog steeds met meneer en mevrouw aanspreken. Zelfs in winkels door het personeel. Plus dat naast de nogal agressieve toon die KPN gebruikt.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                          Als je je daar aan stoort…. Het U zeggen is echt niet meer van deze tijd. Je kan niet iedereen als Zijne Koninklijke Hoogheid behandelen.
                          Hahaha, echt, dus omdat het 2021 is hoeven we elkaar niet meer netjes aan te spreken? Nuancering: cschults heeft het niet over Majesteit maar over U. Je daar niet meer aan storen is een gebrek aan basisomgangsvormen. Dat was het in 1970 en vandaag ook nog. Het is U tot U zegt: Zeg maar jij.
                          Laatst bewerkt door Koeba; 30 Nov 2021, 16:06.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                            Hahaha, echt, dus omdat het 2021 is hoeven we elkaar niet meer netjes aan te spreken? Nuancering: cschults heeft het niet over Majesteit maar over U. Je daar niet meer aan storen is een gebrek aan basisomgangsvormen. Dat was het in 1970 en vandaag ook nog. Het is U tot U zegt: Zeg maar jij.
                            Iedereen die me met U aanspreekt neem ik weinig serieus. Omdat je stokoud bent is het U? Ik zou me dan ook stokoud voelen. Ik zou dus het omgekeerde als belediging opvatten. En hoe KPN het brengt is ook maar wat je er in lezen wil. Het is reclame dus altijd bedoelt om je iets aan te smeren.

                            Reageer


                            • #15
                              Ik denk dat het gebruik van 'jij' sterk afhangt van de situatie waarin het woord wordt gebruikt. 'U' gebruik ik als ik iemand tegenkom die ik niet ken (behalve bij kinderen, tenzij ik in België ben of bij iemand van het koninklijk huis, haha).
                              KPNvoorbeeld is echt een gevalletje van 'hey hoe gaat het?', daarbij doelend op een jong(er) publiek. Terwijl de oudere garde zich afvraagt 'heb ik met u op school gezeten of zo?. Gebruik uit beleefdheid maar 'u'; kan altijd nog aangeven dat het ook goed is om met 'je' of 'jij' te worden aangesproken.' Kortom, een gevoelskwestie en toch echt een dingetje van respect.

                              In dit forum wordt ook wel 'u' gebruikt. In mijn optiek is dat teveel van het goede omdat forums over het algemeen een informele functie hebben. Maar goed, dat is hoe ik er in sta. Altijd oppassen voor normvervaging...
                              Laatst bewerkt door Webkabouter; 30 Nov 2021, 20:14.
                              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X