Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Caiway stapt ook af van gelijktijdige levering tv via COAX en glasvezel?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Caiway stapt ook af van gelijktijdige levering tv via COAX en glasvezel?

    Omdat ik overstap op Delta vanwege goedkopere prijzen heb ik afgelopen week Caiway nog eens gebeld voor een tegenaanbod omdat ik toch wel graag COAX wou behouden.
    Laat ik alvast vertellen dat het tegenaanbod 10 euro per maand duurder was dan Delta en dus ook niet beviel.

    Maar de Caiway-medewerker wist me tot slot te vertellen dat ik voor COAX-tv niet meer bij Caiway moet blijven. Hij zei letterlijk:
    "Deze gaat er zeer binnenkort af wanneer je glasvezel afneemt".

    Ik wil het hier feitelijk houden, maar wat is hier aan de hand? Gaat Caiway volledig de systemen van Delta gebruiken?

    Of is de medewerker slecht geïnformeerd? Dat laatste lijkt me niet aangezien ik via en ander forumlid op het Caiwayforum hetzelfde verhaal terug kreeg.
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 22 Sep 2021, 20:33.

  • #2
    Het zou een domme zet zijn. Ik verwacht op het moment dat Caiway stopt met DVB-C voor glasvezelklanten dat er veel mensen overstappen naar KPN.
    Alleen KPN heeft ordentelijk werkende IPTV ontvangers. Dat is algemeen bekend.
    De rest van de IPTV aanbieders zitten nog kilometers daarvan verwijderd met als grootste dieptepunt T-Mobile met zijn nieuwe televisieplatform met HD Streams van 6 mbit/ps en heel veel klachten over zijn van het prutbeeld.

    Reageer


    • #3
      Als DVB-C bij Caiway eraf gaat raken ze hun unique selling point kwijt en zullen er veel mensen naar Delta overstappen die toch al op dit moment goedkoper is.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
        Als DVB-C bij Caiway eraf gaat raken ze hun unique selling point kwijt en zullen er veel mensen naar Delta overstappen die toch al op dit moment goedkoper is.
        Hoe unique is het nog? Ruim 50 minder HD zenders, geen mogelijkheden tot UHD/4K.

        Coax is gewoon niet meer van deze tijd. Delta is druk bezig met het glasvezel tv product, en ja, dat gaat nu snel vooruit en haalt het straks bij KPN.

        Reageer


        • #5
          Ik denk als Delta niet van platform verandert dat het nooit het niveau van KPN ook maar zal benaderen!

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
            Ik denk als Delta niet van platform verandert dat het nooit het niveau van KPN ook maar zal benaderen!
            Maak jij er wel gebruik van? Je bent er erg negatief over, maar wat zijn jou problemen nu eigenlijk?
            De geluidsproblemen en UHD worden nu stap voor stap opgelost.
            Doorspoelen van opnames zullen ze ook al wel op het lijstje hebben? Wat gaat er dan volgens jou mis?

            Ik gebruik de decoders als een jaar lang met plezier.

            Reageer


            • #7
              Mijn moeder heeft zo'n IPTV van Caiway (4K) en het is vergeleken bij een KPN IPTV kastje zo traag als dikke vla. De beperkingen zoals niet kunnen doorspoelen zijn zeer storend.
              Het menu werkt ook lang niet zo intuïtief als dat van KPN en de reageersnelheid op de afstandsbediening is een stuk trager als die bij KPN ( KPN heeft een bluetooth afstandsbediening, waarmee je helemaal niet meer hoeft te richten op de ontvanger.

              De klant wil steeds meer gemak en dat iets logisch werkt. Ik vrees dat dit met het huidige platform nooit wat wordt. Zodra de coaxkabel uitgeschakeld wordt en mijn moeder verplicht over zou moeten op iptv, dan zal ik haar beide menu en kastjes werkend laten ervaren. Genoeg mensen om ons heen die KPN hebben. Ik weet dat ze er zeer onbevangen naar kijkt.
              Ik weet ook wat ze veel fijner zal vinden en dat is de schuld van Delta Fiber en hun keuzes. EQT probeerde niet voor niets KPN over te nemen. Dan hadden ze gelijk het goede platform in huis.
              Laatst bewerkt door snoepdoos; 23 Sep 2021, 07:27.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
                Mijn moeder heeft zo'n IPTV van Caiway (4K) en het is vergeleken bij een KPN IPTV kastje zo traag als dikke vla. De beperkingen zoals niet kunnen doorspoelen zijn zeer storend.
                Het menu werkt ook lang niet zo intuïtief als dat van KPN en de reageersnelheid op de afstandsbediening is een stuk trager als die bij KPN ( KPN heeft een bluetooth afstandsbediening, waarmee je helemaal niet meer hoeft te richten op de ontvanger.

                De klant wil steeds meer gemak en dat iets logisch werkt. Ik vrees dat dit met het huidige platform nooit wat wordt. Zodra de coaxkabel uitgeschakeld wordt en mijn moeder verplicht over zou moeten op iptv, dan zal ik haar beide menu en kastjes werkend laten ervaren. Genoeg mensen om ons heen die KPN hebben. Ik weet dat ze er zeer onbevangen naar kijkt.
                Ik weet ook wat ze veel fijner zal vinden en dat is de schuld van Delta Fiber en hun keuzes. EQT probeerde niet voor niets KPN over te nemen. Dan hadden ze gelijk het goede platform in huis.
                Bij mij is het zappen net zo snel/traag tov een CI-module. Dus dit herken ik totaal niet.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X