Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasvezel internet van Delta Fiber wordt een stuk goedkoper dan kabel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Glasvezel internet van Delta Fiber wordt een stuk goedkoper dan kabel

    DELTA komt met 8 Gig via glasvezel, 1 Gig wordt nieuwe standaard | DELTA
    Laatst bewerkt door driepinter; 5 Aug 2021, 08:11.

  • #2
    Eerste reactie: Niet verkeerd!
    https://tweakers.net/nieuws/185276/d...bit-s-abo.html
    Laatst bewerkt door Koeba; 5 Aug 2021, 08:04.

    Reageer


    • #3
      allemaal leuk en geweldig... maar er staat in het persbericht geen enkele plaats in Zeeland bij.. de bekende dooie mus voor de oude vertrouwde kabelklanten die nog járen op hun koperlijntje zullen zitten. KPN timmert in onze klei harder aan de weg.. op den duur is het bye bye Zeelandnet, je hebt je eigen "thuis" een beetje verwaarloosd ten voordele van je uitbreidingsdrang.
      En nee.. ik zeg niet dat ze niets doen, maar gewoon niet genoeg voor de bestaande achterban. ( en dat is ook geen nieuw geluid)

      "Het nieuwe abonnement is daardoor lang niet overal beschikbaar. Het kan vooralsnog alleen worden afgesloten in het Groningse Het Hogeland, het Noord-Hollandse Drechterland-Noord en Alphen, Chaam en Riel in Noord-Brabant. Volgens de provider komen er elke maand nieuwe plaatsen bij. Vanaf volgend jaar moet het abonnement ook voor alle bestaande glasvezelklanten beschikbaar zijn."

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door HB016 Bekijk bericht
        allemaal leuk en geweldig... maar er staat in het persbericht geen enkele plaats in Zeeland bij.. de bekende dooie mus voor de oude vertrouwde kabelklanten die nog járen op hun koperlijntje zullen zitten. KPN timmert in onze klei harder aan de weg.. op den duur is het bye bye Zeelandnet, je hebt je eigen "thuis" een beetje verwaarloosd ten voordele van je uitbreidingsdrang.
        En nee.. ik zeg niet dat ze niets doen, maar gewoon niet genoeg voor de bestaande achterban. ( en dat is ook geen nieuw geluid)
        Kapelle is de eerste plaats waar XGS-PON wordt aangelegd en vanaf september 2021 overal in Zeeland

        zie voor info
        Laatst bewerkt door driepinter; 5 Aug 2021, 09:21.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
          Einde van de merknaam Caiway glasvezel is ingezet. Zullen veel Caiway abonnees overstappen naar Delta.

          Reageer


          • #6
            XGS-PON | Nieuwste generatie glasvezel internet | DELTA

            Reageer


            • #7
              Waarom zou de nadm Caiway verdwijnen?

              Reageer


              • #8
                Daar was al eerder sprake van dat Caiway zou verdwijnen, Tenzij Caiway gelijk op gaat en hetzelfde doet.
                Maar Caiway heeft ook geen 4K decoders. Dus wie weet een natuurlijk moment om alles Delta te maken.
                Eens gaat de boel samen, dat is nu eenmaal rendabeler en goedkoper.

                Reageer


                • #9
                  Ik lees dat 8GB pas eind 2022 beschikbaar zal zijn.
                  Maar vanaf wanneer zal mijn 400mb verbinding naar 1GB gaan? Is dat ook eind 2022 of eerder?

                  Reageer


                  • #10
                    Kan iemand me uitleggen, waarom Delta dan de laatste 5 jaar zoveel miljoenen in het kabelnetwerk gestoken heeft?
                    Dit lijkjt me nu weggegooid geld.

                    Bovendien werd de rekening om dit te realiseren deels bij de klant gelegd.

                    Vanwaar deze switch?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht
                      Kan iemand me uitleggen, waarom Delta dan de laatste 5 jaar zoveel miljoenen in het kabelnetwerk gestoken heeft?
                      Dit lijkjt me nu weggegooid geld.

                      Bovendien werd de rekening om dit te realiseren deels bij de klant gelegd.

                      Vanwaar deze switch?
                      Delta moet wel mee in de vaart der volkeren want KPN begint Q42021 ook met invoering van XGS-PON.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
                        Waarom zou de nadm Caiway verdwijnen?
                        Waarom niet? Twee merknamen met zowat exact dezelfde propositie. Dat heet in bepaalde kringen een no-brainer.

                        Hee, ik moet mijn woorden deels terug opvreten:
                        Of klanten van Caiway, dat net als Delta eigendom is van het Zweedse EQT, toegang krijgen tot dezelfde snelheden, is nog niet bekend. De portfolio's worden echter niet hetzelfde, zo bevestigt het bedrijf, onder meer omdat de merken zich richten op een ander publiek en omdat Delta gemerkt heeft dat mensen een aanbod met veel keuze waarderen.
                        https://www.telecompaper.com/nieuws/...-gbps--1392641
                        Laatst bewerkt door Koeba; 5 Aug 2021, 13:20.

                        Reageer


                        • #13
                          Ws raken ze veel klanten kwijt. Ws is wel zeker vrees ik
                          Ik heb nu 100/100 van KPN. en kost me niks extra😂

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht
                            Kan iemand me uitleggen, waarom Delta dan de laatste 5 jaar zoveel miljoenen in het kabelnetwerk gestoken heeft?
                            Dit lijkjt me nu weggegooid geld.
                            Ze kunnen coax nog jaren uitnutten, al was het maar ter overbrugging en voor een aantal van de aansluitingen die nooit glasvezel zullen kunnen krijgen.

                            Bovendien werd de rekening om dit te realiseren deels bij de klant gelegd.
                            De klant betaalt overal en altijd mee aan verbeteringen.

                            Vanwaar deze switch?
                            Omdat ze dan de 'enige zonder glasvezel' zouden zijn.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                              Ze kunnen coax nog jaren uitnutten, al was het maar ter overbrugging en voor een aantal van de aansluitingen die nooit glasvezel zullen kunnen krijgen.

                              De klant betaalt overal en altijd mee aan verbeteringen.

                              Omdat ze dan de 'enige zonder glasvezel' zouden zijn.
                              Coax kan ook nog in de verkoop naar Ziggo, ook al gaan er geluiden dat Ziggo ook naar glasvezel wil.
                              Maar dat zal ook door overname moeten.

                              En Caiway heeft echt geen ander publiek, grotere onzin kan men mij niet verkopen.
                              Ik stap meteen over op het goedkopere Delta wanneer het kan.
                              Laatst bewerkt door Bordewolf; 9 Aug 2021, 12:38.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X