Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Vrije modemkeuze vanaf 1 juni 2021

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Vrije modemkeuze vanaf 1 juni 2021

    Ziggo is vrije modemkeuze verplicht vanaf 1 juni 2021. Geldt dit nu ook voor Delta Fiber?

    Ziggo moet van Geschillencommissie eind deze maand vrije modemkeuze aanbieden - Computer - Nieuws - Tweakers

  • #2
    [QUOTE=snoepdoos;n193398]Ziggo is vrije modemkeuze verplicht vanaf 1 juni 2021. Geldt dit nu ook voor Delta Fiber?

    KPN heeft dit ook. ACM: consumenten mogen vanaf 2021 eigen internetmodem kiezen, dus Delta zal ook mee moeten vermoed ik.

    https://www.rtlnieuws.nl/tech/artike...0vrije%20keuze.

    Een aansluitpunt eindigt op het punt waar een verbinding het huis binnen komt. Vanaf dat punt is een netwerk eigendom van de klant en mag die dus ook bepalen welke modem hij gebruikt, lees ik in dat stuk, en daar zit wat in.

    Het lijkt mij persoonlijk niet handig om je eigen modem te gebruiken i.v.m met storingen, want waar sta je dan?

    Maar daar zullen andere mensen ongetwijfeld wel een andere mening over hebben.
    Laatst bewerkt door Guest01; 10 May 2021, 10:55.

    Reageer


    • #3
      Breedbandsector: vrije modemkeuze levert meer problemen op dan het oplost.

      https://tweakers.net/nieuws/172360/b...et-oplost.html

      Reageer


      • #4
        Dat wordt dan een FRITZ!Box 6591 of FRITZ!Box 6660

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
          Dat wordt dan een FRITZ!Box 6591 of FRITZ!Box 6660
          Ik zou voor een Fritz!Box 5530 gaan honderd punten voor DELTA als ze die gaan uitleveren in plaats van die Genexis Platinum modems.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht

            Ik zou voor een Fritz!Box 5530 gaan honderd punten voor DELTA als ze die gaan uitleveren in plaats van die Genexis Platinum modems.
            Dat kost ook honderd punten meer voor Delta dan die Genexis apparatuur. Zelf ga ik geen modem gebruiken. Ik sluit direct mijn router middels een converter aan op het punt waar de glaslijn mijn woning in komt.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht

              Dat kost ook honderd punten meer voor Delta dan die Genexis apparatuur. Zelf ga ik geen modem gebruiken. Ik sluit direct mijn router middels een converter aan op het punt waar de glaslijn mijn woning in komt.
              Ja, zo heb ik het nu ook opgelost. Maar ik neem geen telefonie af bij DELTA.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht

                Ja, zo heb ik het nu ook opgelost. Maar ik neem geen telefonie af bij DELTA.
                Ik neem ook geen telefonie af. Doe alles met mijn 06

                Reageer


                • #9
                  Een vrije modemkeuze kan ook tegen flinke betaling zijn. Het is dan nog steeds een vrije keuze. En Delta kennende....

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Kwek Bekijk bericht
                    Een vrije modemkeuze kan ook tegen flinke betaling zijn. Het is dan nog steeds een vrije keuze. En Delta kennende....
                    Vrij betekent niet altijd gratis, dat zie je goed.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
                      Vrij betekent niet altijd gratis, dat zie je goed.
                      Vrij betekent _nooit_ gratis. Het zijn ook twee verschillende woorden

                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht
                        Ik sluit direct mijn router middels een converter aan op het punt waar de glaslijn mijn woning in komt.
                        Wat is dan het voordeel van glas? Het hebben van glas?
                        Laatst bewerkt door Webkabouter; 10 May 2021, 16:57.
                        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                          Vrij betekent _nooit_ gratis. Het zijn ook twee verschillende woorden
                          Is dat zo? Vrije inloop? Gratis entree? Inderdaad twee verschillende zinnen. Maar de betekenis is naar mijn geheel subjectieve mening toch hetzelfde.

                          Dat vrij niet altijd per definitie gratis betekent ben ik wel met je eens.

                          Wel leuk die woordspelletjes, ik vul ook graag cryptogrammen in.
                          Laatst bewerkt door Guest01; 10 May 2021, 17:14.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                            Wat is dan het voordeel van glas? Het hebben van glas?
                            Symmetrische upload/download en lagere latency (scheelt hier de helft met kabel).

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                              Symmetrische upload/download en lagere latency (scheelt hier de helft met kabel).
                              Eens, maar vooralsnog denk ik echter niet dat fiber op dit moment zo'n grote noodzaak is als dat wij en de media het maken. Upload bandbreedte is nog niet echt een issue en mbt latency is dat denk ik alleen voor gamers een winst (en dan nog zit je met de response van je medespelers). Hardware geeft ook latency (ook de afstand en hardware van de ontvanger) en bizarre omleidingen in netwerk-routes (elke afzonderlijke gateway haalt belangrijke packet-info binnen) doen daar ook geen goed aan.
                              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X