Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Bijna 1.000 dorpen eerder op glasvezel dankzij samenwerking KPN en ABP

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Bijna 1.000 dorpen eerder op glasvezel dankzij samenwerking KPN en ABP

    Pensioenfonds ABP en KPN gaan met een investering van ruim 1 miljard euro de aanleg van glasvezel in bijna duizend dorpen en kleine woonkernen jaren eerder mogelijk maken. Eerder kondigde KPN aan om in de komende vijf jaar 2,5 miljoen huishoudens in grotere gemeenten van glasvezel te voorzien. Door de samenwerking met ABP kan de uitrol van glasvezel in andere gebieden worden versneld. Het gaat om bijna 700.000 aansluitingen in dorpen zoals Ankeveen, Grou en Zuidoostbeemster. Zij krijgen nu voor eind 2026 al glasvezel ter vervanging van de verbinding via koper.
    https://www.overons.kpn/nl/nieuws/20...ing-kpn-en-abp

    KPN en pensioenfonds gaan glasvezel aanleggen bij 700.000 huishoudens in dorpen - IT Pro - Nieuws - Tweakers

    KPN en ABP starten FTTH-joint venture voor uitrol naar 1000 kleinere kernen - Telecompaper
    Laatst bewerkt door Koeba; 23 Mar 2021, 11:28.

  • #2
    Ik heb het net zitten lezen maar er staat middelgrote dichtbevolkte gebieden dus dan betwijfel ik of er ook bv kleine dorpjes in de zak van Zuid-Beveland aan te pas komen.
    Laatst bewerkt door driepinter; 23 Mar 2021, 11:34.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      Ik heb het net zitten lezen maar er staat middelgrote dichtbevolkte gebieden dus dan betwijfel ik of er ook bv kleine dorpjes in de zak van Zuid-Beveland aan te pas komen.
      Vast, maar als ik de reacties op Tweakers en die van jou hier lees, lijkt het er toch wel erg op dat we allemaal overal en tegelijk nu meteen glasvezel willen. (Ik trouwens ook hoor, Zuid Beveland, niet eens klein dorp.) Maar dat lukt natuurlijk ook niet. Ik duim.

      Reageer


      • #4
        Het zou mooi zijn wanneer bekend wordt welke dorpen, hoe eerder KPN hier uitrolt hoe beter. Weg met die rommel van Caiway,Delta, Online of Solcon en veel meer keuze!

        Reageer


        • #5
          Delta Fiber zal de druk voelen van de huidige aankondiging, omdat de joint venture snel kan schakelen. Ervan uitgaand dat de nieuwe jv van KPN dezelfde strategie volgt als KPN, zal er geen vraagbundeling plaatsvinden. De serviceprovider KPN, dat de belangrijkste huurder wordt op het glasvezelnetwerk van de joint venture, heeft in het hele land al abonnees op het DSL-netwerk en zal deze klanten kunnen overzetten naar glas. Daarmee voorziet het de jv in principe al van een bepaalde bezettingsgraad die bij Delta Fiber van nul moet worden opgebouwd.
          In feite zegt KPN hiermee: tot nu was er ruimte voor anderen op de Nederlandse glasvezelmarkt, maar wij doen de rest.
          https://www.telecompaper.com/comment...-druk--1376967

          Reageer


          • #6
            Nu nog namen en rugnummers welke dorpen

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

              Nu nog namen en rugnummers welke dorpen
              Vandaag in DPG-kranten:
              Het gaat om tientallen dorpen in onder meer Friesland, Drenthe, Noord-Holland en Gelderland.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                Daarmee voorziet het de jv in principe al van een bepaalde bezettingsgraad die bij Delta Fiber van nul moet worden opgebouwd.
                Dat is natuurlijk waar voor buiten de provincie Zeeland.

                Voor wat betreft het tv product zal men denk ik nog alle zeilen moeten bijzetten om voet aan de grond te krijgen buiten de provincie.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                  Het zou mooi zijn wanneer bekend wordt welke dorpen, hoe eerder KPN hier uitrolt hoe beter. Weg met die rommel van Caiway,Delta, Online of Solcon en veel meer keuze!
                  Als je het allemaal zo slecht vindt en KPN zo ongekend fantastisch, wat doe je dan hier nog op het forum?
                  A prudent question is one-half of wisdom

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                    Het zou mooi zijn wanneer bekend wordt welke dorpen, hoe eerder KPN hier uitrolt hoe beter. Weg met die rommel van Caiway,Delta, Online of Solcon en veel meer keuze!
                    Als we dit mogen geloven zijn er dus blijkbaar gesprekken gaande over een samenwerking tussen Freedom en Delta Fiber (Q3 op zijn vroegst).

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht

                      Als je het allemaal zo slecht vindt en KPN zo ongekend fantastisch, wat doe je dan hier nog op het forum?
                      Hopen en bidden dat Delta en Caiway ook op niveau komen qua tv product.
                      Tevreden over internet en de HD zenders. Dus was doe ik hier : jullie af en toe wakker schudden.
                      Laatst bewerkt door Bordewolf; 27 Mar 2021, 15:41.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                        Als we dit mogen geloven zijn er dus blijkbaar gesprekken gaande over een samenwerking tussen Freedom en Delta Fiber (Q3 op zijn vroegst).
                        Dat lees ook, dat zou mooi zijn, meer concurrentie stuwt de kwaliteit van de diensten van de anderen op!

                        Reageer


                        • #13
                          Hierbij dan nog het lijstje van plaatsen :

                          https://www.ad.nl/tech/dorpen-krijge...bent~a4fb48f1/

                          Voorlopig nog weinig in Zeeland.

                          Reageer


                          • #14
                            Ik zie Zeeland er niet eens bij staan.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                              Hierbij dan nog het lijstje van plaatsen :

                              https://www.ad.nl/tech/dorpen-krijge...bent~a4fb48f1/

                              Voorlopig nog weinig in Zeeland.
                              Ik begreep van een insider dat dit lijstje dorpen niet uitputtelijk is. Er staan veel meer dorpen op de rol dan in dit lijstje.
                              Deze dorpen komen overigens bovenop de reguliere plannen die er al lagen om steden en dorpen alle koper te vervangen voor glasvezel.
                              KPN gaat alle koper t/m 2023 vervangen voor glasvezel.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X