Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta van COAX naar glasvezel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Delta van COAX naar glasvezel

    https://www.totaaltv.nl/nieuws/weer-...aar-glasvezel/

    Ik lees toch echt tussen neus en lippen door dat Delta geen heil meer ziet in COAX.
    Dan blijft de vraag of ze er ook afscheid van gaan nemen of dat men gaat verkopen.

    Ook gezien het feit dat men in Zeeland niet meer beide abonnementen (COAX-TV EN Glas) kan afnemen doet denken aan een op handen zijnde verkoop.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
    https://www.totaaltv.nl/nieuws/weer-...aar-glasvezel/

    Ik lees toch echt tussen neus en lippen door dat Delta geen heil meer ziet in COAX.
    Dan blijft de vraag of ze er ook afscheid van gaan nemen of dat men gaat verkopen.

    Ook gezien het feit dat men in Zeeland niet meer beide abonnementen (COAX-TV EN Glas) kan afnemen doet denken aan een op handen zijnde verkoop.
    Dat ligt er aan hoe je het leest (interpreteert).

    '' De bedoeling van Delta is om de komende jaren het kabelnetwerk in Zeeland volledig naar glasvezel om te zetten.
    Delta geeft aan glasvezel als meest toekomstbestendige infrastructuur te zien. ''


    Alleen dit gaat nog vele jaren duren met al die kleine dorpjes hierin Zeeland.

    Indien heel Zeeland dan uiteindelijk is verglaasd, wie wil er dan nog een kabelnetwerk hebben ?
    Laatst bewerkt door driepinter; 10 Nov 2020, 20:47.

    Reageer


    • #3
      Misschien lichtelijk off-topic hier, maar ik lees dat de modems die bij de glasvezel abonnementen geleverd worden NIET in bridge-mode gezet kunnen worden. Dat is best een nadeel voor mensen die een eigen router willen gebruiken, zoals ikzelf.
      voor mij dus voorlopig geen glas abo, laat uiteraard de boel wel binnen brengen.
      Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door ejanse Bekijk bericht
        Misschien lichtelijk off-topic hier, maar ik lees dat de modems die bij de glasvezel abonnementen geleverd worden NIET in bridge-mode gezet kunnen worden. Dat is best een nadeel voor mensen die een eigen router willen gebruiken, zoals ikzelf.
        voor mij dus voorlopig geen glas abo, laat uiteraard de boel wel binnen brengen.
        Je kunt de Wifi uitschakelen in de glasvezel router en een eigen Mesh systeem gebruiken als Access Point.
        Zoals bijv. een TP-Link Deco M5 of een andere.

        Ook is het blijkbaar mogelijk om bij de installatie om een Titanium Live! te kunnen vragen welke wel in Bridge
        gezet kan worden.

        En je kunt de 7840 in DMZ plaatsen en hierachter je eigen netwerk plaatsen.

        Dus er zijn wel drie soorten oplossingen te vinden.
        Laatst bewerkt door driepinter; 11 Nov 2020, 10:30.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

          Je kunt de Wifi uitschakelen in de glasvezel router en een eigen Mesh systeem gebruiken als Access Point.
          Zoals bijv. een TP-Link Deco M5 of een andere.

          Ook is het blijkbaar mogelijk om bij de installatie om een Titanium Live! te kunnen vragen welke wel in Bridge
          gezet kan worden.

          En je kunt de 7840 in DMZ plaatsen en hierachter je eigen netwerk plaatsen.

          Dus er zijn wel drie soorten oplossingen te vinden.
          Ik meen te weten dat men ondertussen nieuwe modems op voorraad hebben de Titanium Live! Die kunnen wel in bridge. Delta en Caiway hebben genoegzaam onderkend dat het vorige type niet met gejuich wordt ontvangen en men het liefste het oudste model wou.

          En on-topic: dat verglazen gaat razendsnel zoals ik het lees. Er zijn nu al tal van plaatsen waar men al graaft. Eind volgend jaar zijn ze al behoorlijk ver. En ja, ik lees dat men glasvezel als toekomstbestending ziet. Daar lees ik dus uit dat men COAX uitfaseert.
          Dat zou ik ook wel snappen anders blijft men op COAX terwijl er een duur netwerkt naast wordt gelegd.
          Laatst bewerkt door Bordewolf; 11 Nov 2020, 18:19.

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X