Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spam

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Spam

    Er komt weer veel spam binnen Internationaal Centrum voor Pijnbestrijding <[email protected]>
    Misschien kan de Webmaster er wat aan doen?
    [email protected] veel Meldingingen

    Groet Koekeroe


  • #2
    Inderdaad, vooral op oudere zeelandnet adressen die ik heb (gelekt?). Ik blijf ze op spamfilter.zeelandnet.nl uploaden en trainen als spam, maar er veranderd bar weinig.

    Reageer


    • #3
      Even *@operah.com bij de blacklist invullen in het spamfilter

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door zappy17 Bekijk bericht
        Even *@operah.com bij de blacklist invullen in het spamfilter
        ... maar er is nog een andere mogelijkheid:
        Een emailadres is maar een verzameling karakters. **Het gaat er om dat het gebruikte email adres ook daadwerkelijk van de mailserver van dat domein (alles achter de @) afkomstig is. Als het goed is heeft je provider die check al gedaan. Mocht die email er in dit geval toch tussendoor zijn geglipt, dan kun je het beste het emailtje zelf uploaden naar het Zeelandnet online Spamfilter (in dit geval SpamExperts). Die zoekt dan namelijk uit of ** ook het geval is. Zoniet dan wordt de betreffende server gewoon geblokkeerd en komt zijn ip adres op een zgn. blacklist. Daarmee worden ook andere servers die deze blacklist checken (en dus ook andere abonnees van Zeelandnet) behoedt voor dit soort spamacties.

        btw: operah.com is momenteel in het bezit van de domain broker Above.com (handelaar in domeinnamen) en is dus niet actief met website en mailservices:
        operah.com has address 103.224.182.252
        operah.com mail is handled by 10 park-mx.above.com. (als dit operah.com zou zijn dan zou het domein wel actief zijn)

        Je zou dus voor de zekerheid ook above.com en *.above.com (subdomeinen die door hun servers wordt gebruikt, zoals hierboven park-mx.above.com) kunnen blacklisten.
        Laatst bewerkt door Webkabouter; 5 Nov 2020, 13:37.
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht

          ... maar er is nog een andere mogelijkheid:
          Een emailadres is maar een verzameling karakters. **Het gaat er om dat het gebruikte email adres ook daadwerkelijk van de mailserver van dat domein (alles achter de @) afkomstig is. Als het goed is heeft je provider die check al gedaan. Mocht die email er in dit geval toch tussendoor zijn geglipt, dan kun je het beste het emailtje zelf uploaden naar het Zeelandnet online Spamfilter (in dit geval SpamExperts). Die zoekt dan namelijk uit of ** ook het geval is. Zoniet dan wordt de betreffende server gewoon geblokkeerd en komt zijn ip adres op een zgn. blacklist. Daarmee worden ook andere servers die deze blacklist checken (en dus ook andere abonnees van Zeelandnet) behoedt voor dit soort spamacties.

          btw: operah.com is momenteel in het bezit van de domain broker Above.com (handelaar in domeinnamen) en is dus niet actief met website en mailservices:
          operah.com has address 103.224.182.252
          operah.com mail is handled by 10 park-mx.above.com. (als dit operah.com zou zijn dan zou het domein wel actief zijn)

          Je zou dus voor de zekerheid ook above.com en *.above.com (subdomeinen die door hun servers wordt gebruikt, zoals hierboven park-mx.above.com) kunnen blacklisten.
          Beste Webkabouter: Ik kan gedeeltelijk met u meekomen. Bedoelt u Spamhaus.org.waar je een IPv4 emailadres invoert en dan kunt zien of je op een zwarte lijst staat wat betreft uitgaande spam?
          Laatst bewerkt door Guest01; 5 Nov 2020, 21:08.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
            Ik kan gedeeltelijk met u meekomen.
            Zeg maar jij tegen u hoor

            Inderdaad, er zijn tal van sites waarbij je kunt kijken of een domein op een van de wereldwijde zwartelijsten staan. Houd er wel rekening mee dat als de mailserver, die jou van email voorziet, deze lijst niet raadpleegt, het zeer goed mogelijk is dat daar mail doorheen glipt en je zelf actie moet ondernemen. Gelukkig is het vaak andersom: vaak moet en een emailadres whitelisten om ervoor te zorgen dat je bepaalde email wel ontvangt.
            Bij Spamexperts (die Zeelandnet gebruikt) is het waarschijnlijk zo geregeld dat als je iemand een email stuurt, zijn/haar email adres automagisch in jouw persoonlijke whitelist wordt opgenomen. Daardoor zul je mailtjes van die persoon altijd kunnen blijven ontvangen.

            Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
            Bedoelt u Spamhaus.org.waar je een IPv4 emailadres invoert en dan kunt zien of je op een zwarte lijst staat wat betreft uitgaande spam?
            https://dnschecker.org/ip-blacklist-...=zeelandnet.nl

            Je kunt overigens ook handmatig melding maken van spammers @ https://www.spamcop.net/
            Op deze website moet je dan de fysieke spam-email uploaden als bewijs. Spamcop zorgt er dan voor dat er een zgn. abuse bericht wordt gestuurd naar de eigenaar van het domein en plaatst het domein op haar eigen zwartelijst. Daar kom je overigens niet heel makkelijk van af, maar wie zijn billen brandt moet dan maar een paar weken op de blaren zitten.
            Laatst bewerkt door Webkabouter; 6 Nov 2020, 16:58.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Laatst bewerkt door Guest01; 6 Nov 2020, 08:11.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door zappy17 Bekijk bericht
                Even *@operah.com bij de blacklist invullen in het spamfilter
                volgens mij is dat niet correct?

                Bij mij staat er:

                Reageer


                • #9
                  Allemaal leuk uw reactie;s . maar in mijn ogen hoort dat thuis bij de Provider
                  Je moet bijna ICT gestudeerd te hebben ,om een spamvrije omgeving te


                  Laatst bewerkt door koekeroe; 7 Nov 2020, 13:46.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht
                    Allemaal leuk uw reactie;s . maar in mijn ogen hoort dat thuis bij de Provider
                    Natuurlijk hoort dat bij de provider, daar heb je helemaal gelijk in.
                    Dat klopt ook. Ik probeer alleen maar uit te leggen dat er achter de schermen meer gebeurt. Het is dus niet zo simpel als men denkt (zonder daarbij met een vingertje naar iemand te wijzen). Van achtergrondinformatie (Lingo) is niemand slechter geworden :-)
                    Laatst bewerkt door Webkabouter; 7 Nov 2020, 17:08.
                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                      Natuurlijk hoort dat bij de provider, daar heb je helemaal gelijk in.

                      Dat klopt ook. Ik probeer alleen maar uit te leggen dat er achter de schermen meer gebeurt. Het is dus niet zo simpel als men denkt (zonder daarbij met een vingertje naar iemand te wijzen). Van achtergrondinformatie (Lingo) is niemand slechter geworden :-)
                      opnieuw <[email protected]> een nieuwe ster aan de Hemel

                      Reageer


                      • #12
                        Helaas, maar wel keurig opgevangen c.q. geblokkeerd door het spamfilter !!

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door zappy17 Bekijk bericht
                          Helaas, maar wel keurig opgevangen c.q. geblokkeerd door het spamfilter !!
                          Top. Bedoel je daarmee dat het bericht in quarantaine is gezet door je spamfilter (online te checken) of staat hij in je mailprogramma in de Junk/Spam Email folder?
                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #14
                            Bij mij zat de eigen reclame van Delta voor Film1 in het Zeelandnet spamfilter, kreeg ik keurig in de spamfilter melding

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                              Top. Bedoel je daarmee dat het bericht in quarantaine is gezet door je spamfilter (online te checken) of staat hij in je mailprogramma in de Junk/Spam Email folder?
                              Is door spamfilter in quarantaine is gezet en als zodanig terug te vinden in zowel de map Spamquarantaine als in de map Logbestanden Inkomend.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X