Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Investeerder EQT (moedermaatschappij Delta en Caiway) aast op KPN

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Investeerder EQT (moedermaatschappij Delta en Caiway) aast op KPN


    https://www.telegraaf.nl/financieel/...qt-aast-op-kpn
    Fusie op fusie en nu wellicht dit? Wat gaat de toekomst brengen.
    Dit is meer vuur dan rook gezien het feit dat het in de media komt.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
    Fusie op fusie en nu wellicht dit? Wat gaat de toekomst brengen.
    Het spel gaat beginnen. Het is Carlos Slim in 2013 (ook) niet gelukt (met dank aan het Ministerie van EZ).
    Bijkomend voordeel voor de aandeelhouders van KPN is wel dat de aandelenkoers nu gaat stijgen. Ik denk zelf dat het een gevalletje van 'marketing-reuring' is naar de andere conculega's toe (VodafoneZiggo en T-Mobile/Tele2).
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 10 Oct 2020, 00:42.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Wellicht dat EQT dan Delta Fiber van de hand moet doen als ze KPN kopen .

      Reageer


      • #4
        Mocht dit doorgaan dan zal zo'n proces jaren duren dus het zal weinig invloed hebben op de huidige glasvezel
        aanleg in Zeeland.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
          Mocht dit doorgaan dan zal zo'n proces jaren duren dus het zal weinig invloed hebben op de huidige glasvezel
          aanleg in Zeeland.
          Het kan sneller gaan dan gedacht.

          Reageer


          • #6
            Kansloos dit. KPN is veel te groot en is oud staatsbedrijf. Politiek gaat dit echt niet toelaten.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Velzen666 Bekijk bericht
              Kansloos dit. KPN is veel te groot en is oud staatsbedrijf. Politiek gaat dit echt niet toelaten.
              Ik zou niet weten waarom niet. Er zit in deze ook geen machtsverhaal achter. Hooguit dat KPN meteen een klein stuk nederland extra krijgt, waar ook Ziggo zal gaan leveren.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
                Wellicht dat EQT dan Delta Fiber van de hand moet doen als ze KPN kopen .
                Als EQT de glasvezelactiviteiten van Caiway/Delta aan KPN verkoopt en de coax-activiteiten aan Ziggo, dan hebben wij als consument echt iets te kiezen...
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                  Als EQT de glasvezelactiviteiten van Caiway/Delta aan KPN verkoopt en de coax-activiteiten aan Ziggo, dan hebben wij als consument echt iets te kiezen...
                  Het zal andersom gaan. EQT wil KPN en dus wordt er ook KPN geleverd op de EQT-netwerken. En mocht de overname niet lukken dan zal aan de onderhandeltafel toch ook wel gesproken worden om de KPN-providers toe te laten neem ik aan. Anders is EQT/Delta Infra op zijn achterhoofd gevallen.

                  Dat Ziggo de COAX over gaat nemen is een kwestie van tijd, die laat men nu al doodbloeden. Zeker in de Caiwaygebieden.
                  In Zeeland lopen alle updates parallel aan dat van Ziggo zodat een doorverkoop simpeler te doen is op den duur.

                  Ik ben erg benieuwd welke brief de Caiwayklanten krijgen. Want wordt Caiway overgezet naar Delta dan kunnen de glasvezelklanten al geen COAX meer ontvangen.
                  En het is een koud kunstje om de overige COAX-klanten naar glasvezel te drukken. Ik zie een parallelstroom waarbij Ziggo meteen weer terug komt. Daar was eind vorig jaar al even sprake van, maar wellicht was het toen te vroeg.
                  Het blijft allemaal speculatie.

                  Willem1980 weet meer dacht ik maar mag nog niets zeggen.
                  Laatst bewerkt door Bordewolf; 10 Oct 2020, 21:30.

                  Reageer


                  • #10
                    It's going to be a 11 billion dollar deal. Holy smoke!
                    https://www.bloomberg.com/news/artic...ch-carrier-kpn

                    Reageer


                    • #11


                      Bron

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                        Het verbaasd ook allemaal niet. Die Marco Visser heeft er overigens wel kijk op. Sinds zijn aantreden is er gewerkt aan een uiteindelijke fusie tussen Delta en Caiway en zijn andere kleiner merken al opgegaan in Delta. En de lijntjes naar KPN liggen er ook. Dit ligt ook gewoon voor de hand. Delta/Caiway zoals ik ze maar even zal noemen op zich is steeds net te klein om wonderen te verrichten naar de klanten toe. Daardoor blijven ze achter qua innovaties en duurt het uitrollen van iets nieuws tergend langzaam. Het tv-product is na 3 jaar nog niet goed en half af. Een app op de tv is er nog niet, Netflix via de decoder is er nog niet. Alleen de HD zenders scoort men er goed mee en daar blijven ze bij.

                        Er ligt een strategie. Die heb ik bij Caiway in 6 jaar niet meer gezien. Die hobbelde overal ver achteraan.
                        Ergens staat gewoon op papier wat ze wel willen en wat niet. Ik eet mijn schoen op als er niet ergens staat dat op termijn de COAX verkocht moet zijn en dat men zich volledig op glasvezel wil richten. Dat zie je nu al gebeuren nu men COAX en glasvezel strikt splitst. En EN kan niet meer. OF Of wel.

                        Reageer


                        • #13
                          Ik denk dat een overname van KPN niet mag, tenzij EQT Deltafiber verkoopt. Jaren terug mocht KPN ook Caiway niet overnemen omdat het de concurrentie zou beperken.

                          Als deze regels nu ook nog gelden kan het niet anders dat DeltaFiber verkocht moet worden door EQT.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
                            Ik denk dat een overname van KPN niet mag, tenzij EQT Deltafiber verkoopt. Jaren terug mocht KPN ook Caiway niet overnemen omdat het de concurrentie zou beperken.

                            Als deze regels nu ook nog gelden kan het niet anders dat DeltaFiber verkocht moet worden door EQT.
                            Dat is geen enkel probleem, sterker nog bij een overname zie ik ook de naam Delta Fiber verdwijnen.

                            Reageer


                            • #15
                              Ik zou het toejuichen. Maar het moet nog over twee hele grote hobbels:
                              Om KPN over te kunnen nemen heeft een partij sinds deze zomer de zegen van de Nederlandse overheid nodig. Die heeft telecombedrijven tot 'kritische infrastructuur' bestempeld en kan een overname of verwerving van een meerderheidsbelang tegenhouden wanneer de nationale veiligheid of het publiek belang in gevaar kunnen komen. Ook KPN zelf moet meewerken. Er is een stichting die als aandeelhouder de belangen van KPN behartigt en die een beslissende stem heeft in geval van overnames.
                              (FD)

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X