Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Bouncing Mail

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Bouncing Mail

Mochten jullie mail missen, dan zou het kunnen dat dit komt doordat multi.surbl.org al een dag staat te stuiteren.

Elke zichzelf respecterende ISP (internet service provider) gebruikt een reeks van wereldwijde blacklist servers die moeten voorkomen dat er niet al te veel SPAM in onze inbox komt. Multi.surbl.org is daar één van. Als een domein ten onrechte in die zwartelijst terecht is gekomen zal de ontvangende partij die hierop controleert, de email weigeren. Dit geldt voor zowel emailadressen als servers die mail versturen (sub/domein gerelateerd).

Je kunt ook van een dergelijke blacklist afgehaald worden. Dat gaat via een procedure die soms redelijk ingewikkeld is.
    Een blacklist wordt ook dagelijks bijgewerkt; je komt er meestal makkelijker op dan dat je er van wordt verwijderd.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...
  • 11 Reacties

Wat bedoel je precies met ‘al een dag staat te stuiteren’? Ik kan er niets over terugvinden online, maar ik ben natuurlijk geen Webkabouter

Reageer

Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
      Wat bedoel je precies met ‘al een dag staat te stuiteren’?
      Ja, sorry... Even verduidelijken: multi.surbl.org geeft vanaf vandaag een hoop mailservers de status als zouden ze SPAM verspreiden (zelfs nieuwsbrieven van oa FreeBSD). Zoiets kan gebeuren maar zo'n hoop bounces op hun blacklists is geen toeval meer. Las hier dat er door een forumbezoeker ook meer SPAM wordt gemeld. Dit zou daar ook verband mee kunnen hebben (wellicht dat onze eigen huisprovider de blacklist op multi.surbl.org ook tijdelijk negeert).
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 3 weken geleden.

Reageer

Is niet normaal zoveel SPAM de laatste dagen,.er zullen toch wel meer wezen die zoveel SPAM krijgen

Reageer

Oorspronkelijk gepost door jet Bekijk bericht
          Is niet normaal zoveel SPAM de laatste dagen,.er zullen toch wel meer wezen die zoveel SPAM krijgen
          Is het mogelijk dat om de één of andere reden jullie SPAMfilter niet meer op 'actief' staat?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
            Mochten jullie mail missen, dan zou het kunnen dat dit komt doordat multi.surbl.org al een dag staat te stuiteren.

Elke zichzelf respecterende ISP (internet service provider) gebruikt een reeks van wereldwijde blacklist servers die moeten voorkomen dat er niet al te veel SPAM in onze inbox komt. Multi.surbl.org is daar één van. Als een domein ten onrechte in die zwartelijst terecht is gekomen zal de ontvangende partij die hierop controleert, de email weigeren. Dit geldt voor zowel emailadressen als servers die mail versturen (sub/domein gerelateerd).

Je kunt ook van een dergelijke blacklist afgehaald worden. Dat gaat via een procedure die soms redelijk ingewikkeld is.
            Een blacklist wordt ook dagelijks bijgewerkt; je komt er meestal makkelijker op dan dat je er van wordt verwijderd.
            Zou dit mijn probleem kunnen zijn:
            Ik mail regelmatig met enkele mensen in Duitsland, allemaal bij hetzelfde bedrijf.. Sinds zaterdag 16 oktober bouncen alle mails aan dat adres . Ik heb zeelandnet en t-online (de de meldingen stuurt), beide al enkele malen gecontacteerd maar er gebeurd niets.
            Onderstaand een deel van de bouncing:

Van: Mail Delivery System <Mailer-Daemon@spamfilter08.delta.nl
            SMTP error from remote mail server after initial connection:
            554 IP=217.102.255.208 - A problem occurred. (Ask your postmaster for help or to contact tosa@rx.t-online.de to clarify.) (BL)

Reageer

De afzender spamfilter08.delta.nl staat iig niet op een blacklist.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door veerle Bekijk bericht
                554 IP=217.102.255.208 - A problem occurred.
                554 error code betekent dat deze ontvangende server leest iets de 'Van:' of 'Aan' berichtenkop van jouw email waar hij niet mee accoord gaat. Reden daarvoor kan o.a. zijn:
                - jouw bericht wordt als SPAM gezien. Slaat op de inhoud van je bericht (doorsturen van een nieuwsbrief die je van iemand anders hebt ontvangen oid).
                - je stuurt een email als 'veerle@zeelandnet.nl' niet naar een mailserver van zeelandnet maar naar bijvoorbeeld de mailserver van Ziggo. Dit is mogelijk als je in de configuratie van je mailprogramma een voudtje hebt gemaakt. Probeer eens een emailtje te versturen via Webmail van Zeelandnet. Als het dan wel lukt ligt het aan de configuratie van jouw mailprogramma.
                - het domein waaronder je emails verstuurt, wordt als 'niet vertrouwd' gezien door de mailserver van de ontvangende persoon. Dit kan wijzen op een vermelding op een wereldwijde zwarte lijst maar 3pinter heeft dat al gecontroleerd.
                - Technisch: het SPF, DKIM of DMARC record van de verzendende mail server (Zeelandnet) is verkeerd geconfigureerd (kun jij niets aan doen).

Het blijft altijd koffiedik kijken omdat het traject tussen jouw computer en de ontvangende partij vrij complex kan zijn. Mijn ervaring is dat daarbij de (versturende of ontvangende) ISP iets heeft aangepast waardoor er (tijdelijk) een hickup ontstaat.
                Wellicht dat het nu weer wel werkt (stuur een nieuw bericht naar deze persoon en check)?
                Laatst bewerkt door Webkabouter; 3 weken geleden.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                  554 error code betekent dat deze ontvangende server leest iets de 'Van:' of 'Aan' berichtenkop van jouw email waar hij niet mee accoord gaat. Reden daarvoor kan o.a. zijn:
                  - jouw bericht wordt als SPAM gezien. Slaat op de inhoud van je bericht (doorsturen van een nieuwsbrief die je van iemand anders hebt ontvangen oid).
                  - je stuurt een email als 'veerle@zeelandnet.nl' niet naar een mailserver van zeelandnet maar naar bijvoorbeeld de mailserver van Ziggo. Dit is mogelijk als je in de configuratie van je mailprogramma een voudtje hebt gemaakt. Probeer eens een emailtje te versturen via Webmail van Zeelandnet. Als het dan wel lukt ligt het aan de configuratie van jouw mailprogramma.
                  - het domein waaronder je emails verstuurt, wordt als 'niet vertrouwd' gezien door de mailserver van de ontvangende persoon. Dit kan wijzen op een vermelding op een wereldwijde zwarte lijst maar 3pinter heeft dat al gecontroleerd.
                  - Technisch: het SPF, DKIM of DMARC record van de verzendende mail server (Zeelandnet) is verkeerd geconfigureerd (kun jij niets aan doen).

Het blijft altijd koffiedik kijken omdat het traject tussen jouw computer en de ontvangende partij vrij complex kan zijn. Mijn ervaring is dat daarbij de (versturende of ontvangende) ISP iets heeft aangepast waardoor er (tijdelijk) een hickup ontstaat.
                  Wellicht dat het nu weer wel werkt (stuur een nieuw bericht naar deze persoon en check)?

554 IP=217.102.255.208 - A problem occurred.

Webkabouter. Thanks

Ik heb intussen behoorlijke discussie met Zeelandnet. Deutsche Telecom antwoordt binnen 24 uur. Die menen dat het bij zeelandnet ligt. Zeelandnet weet dit reeds sinds 19 oktober. Gisteren werd mij weer verteld dat het naar de IT gegaan is maar dat duurt weer 48 uur. Dat hadden ze 10 dagen geleden al kunnen doen. Je kunt bellen en mailen, maar er gebeurd, zover ik weet daar weinig. Ik ben echt heel ontevreden over Zeelandnet en als ze dit niet HEEL snel oplossen neem ik een andere provider.

Reageer

Ik ben echt heel ontevreden over Zeelandnet en als ze dit niet HEEL snel oplossen neem ik een andere provider.
                    Veerle, het kan ook aan de Duitse kant liggen:

554 IP=217.102.255.208 - A problem occurred. (Ask your postmaster for help or to contact tosa@rx.t-online.de to clarify.)

Stuur eens een emailtje via een andere provider/account naar dat bedrijf en kijk of het dan wel aankomt.

Reageer

Nog steeds komt er een hoop rotzooi binnen ,kan zeelandnet daar niks aan doen .

Reageer

Zeelandnet weet dit reeds sinds 19 oktober. Gisteren werd mij weer verteld dat het naar de IT gegaan is maar dat duurt weer 48 uur. Dat hadden ze 10 dagen geleden al kunnen doen. Je kunt bellen en mailen, maar er gebeurd, zover ik weet daar weinig.
                        Stuur de technische details eens rechtstreeks naar abuse@zeelandnet.nl zodat het direct bij de juiste mensen terecht komt?

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                        X