Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Hoera, internet bestaat 30 jaar

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Hoera, internet bestaat 30 jaar

30 jaar geleden zag het internet het levenslicht door deze man
    Je voorstel is 'vaag maar opwindend”. Dat kreeg de Brit Tim Berners-Lee in maart 1989 te horen van zijn baas

Bron: AD.nl: https://www.ad.nl/tech/30-jaar-geled...-man~af097d4e/

21 april 2015 bestond Zeelandnet 20 jaar:

https://www.youtube.com/watch?v=e1jy9CphC8w

Wanneer maakte jij voor het eerst gebruik van internet?
    Laatst bewerkt door Jeroen; 12 Mar 2019, 14:39.
  • 18 Reacties

Als mijn geheugen klopt is dat ook ergens in 1995 geweest dan, ik dacht eigenlijk dat het eerder was maar ja het is ook al lang geleden.

Jeroen waneer begon zeelandnet met internet via de kabel ?
    Beetje Humor Is Altijd Leuk

Reageer

Bij ons was dat in 2002. Met opgroeiende kinderen die het nodig hadden voor school kwamen we er niet langer onderuit. Inmiddels is het internet niet meer weg te denken.

Reageer

In 1999 met Freeler en later de gratis huis aan huis verspreide ZeelandNet inbel cd.

En net als Kwek pas in 2002 kabel.

Reageer

1993 of 94, ben vrijwillig dementerend dus lastig, inbellen naar een nummer van de vpro, was domweg 99 van de 100 pogingen bezet, later dds inbellen en daarna meerdere gratis inbel-cd's uit tijdschriften etc. 1995 in eerste week na opening naar de Veerweg in Kamperland gereden en zeelandnet-abonnee geworden. Nostalgie!

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Roof Bekijk bericht
            Als mijn geheugen klopt is dat ook ergens in 1995 geweest dan, ik dacht eigenlijk dat het eerder was maar ja het is ook al lang geleden.

Jeroen waneer begon zeelandnet met internet via de kabel ?
            Niet helemaal zeker of dat 1999 of 2000 was.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

Niet helemaal zeker of dat 1999 of 2000 was.
              eerder want ik ben in 2000 naar het buitenland vertrokken, weet nog wel dat ik 1 van de testers was en dat je een 300 mb download limiet had, was best veel toen
              Beetje Humor Is Altijd Leuk

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Roof Bekijk bericht

eerder want ik ben in 2000 naar het buitenland vertrokken, weet nog wel dat ik 1 van de testers was en dat je een 300 mb download limiet had, was best veel toen
                Ik dacht in 1997 test en in 1998 heel de provincie, maar dat kan ook fout zijn.

Reageer

Ik herinner me het eerste, originele, Zeelandnet forum nog als de dag van gisteren.

Het forum was de voorloper van chatboxen, Facebook en andere social media.
                  Beregezellig was het.
                  Ik mis de andere "forumlanders" zo af en toe nog wel eens.

Oh ja, het is al weer zo'n 17 à 18 jaar geleden dat we "forumden".
                  En webbie Jeroen kenden we toen ook al
                  Laatst bewerkt door John J; 13 Mar 2019, 19:38.

Reageer

Ja...toen was het nog niet stoer om jezelf trol te noemen....

Reageer

Oorspronkelijk gepost door John J Bekijk bericht
                      Ik herinner me het eerste, originele, Zeelandnet forum nog als de dag van gisteren.

Het forum was de voorloper van chatboxen, Facebook en andere social media.
                      Beregezellig was het.
                      Ik mis de andere "forumlanders" zo af en toe nog wel eens.

Oh ja, het is al weer zo'n 17 à 18 jaar geleden dat we "forumden".
                      En webbie Jeroen kenden we toen ook al
                      Jeroen is er inderdaad al zo lang ik me kan herinneren. Ik zat vòòr het forum o.a. op Ria's BBS, those were the days...

Reageer

Ik werk hier pas sinds 2000 Koeba Ik ben in 1996 abonnee geworden...urenlang inbellen en dan mudden.
                        Laatst bewerkt door Jeroen; 13 Mar 2019, 20:05.

Reageer

Eind 1994 met Netscape via de telefoon.....

Reageer

Internet bestaat 50 jaar.

En het World Wide Web is in 1989 uitgevonden en werd vanaf 1991 beschikbaar voor mensen buiten CERN.
                            Zelf ben ik sinds najaar 1993 actief en in 1994 had ik een kabelmodem-thuisaansluiting met een 500 Kbit aansluiting. In 1995 werd dat 4 Mbit.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                              Internet bestaat 50 jaar.

En het World Wide Web is in 1989 uitgevonden en werd vanaf 1991 beschikbaar voor mensen buiten CERN.
                              Zelf ben ik sinds najaar 1993 actief en in 1994 had ik een kabelmodem-thuisaansluiting met een 500 Kbit aansluiting. In 1995 werd dat 4 Mbit.
                              Hee, was dat bij Zeelandnet?

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X