Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

KPN gaat concurreren met Delta

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Alleen op het gebied van upload snelheid zullen ze (Delta) de strijd nooit winnen.

Althans zolang ze nog geen Full Duplex Docsis 3.1 hebben dan.

KPN bouwt straks wel het glasvezel netwerk maar moet dit ook openstellen voor andere providers zoals :
    Online, Solcon, XS4ALL, NLEx, T-Mobile enz.
    Laatst bewerkt door driepinter; 1 week geleden.

Reageer

KPN is in het Zeeuwse Yerseke met de aanleg van gpon-glasvezel voor snelheden van 1Gbit/s begonnen. Het bedrijf wil tegen 2021 50.000 woningen in Zeeland van een glasvezelaansluiting hebben voorzien. Dat KPN in Yerseke met gpon begint, wordt door woordvoerder Stijn Wesselink tegen Tweakers bevestigd. "Dit is het eerste gebied waar we gpon-technologie inzetten. We beginnen met gpon en op termijn kunnen we gemakkelijk doorstappen naar xgs-pon. Pon-technologie is efficiënter, maar het maakt ook hogere snelheden mogelijk dan we nu bieden via glasvezel."
      https://tweakers.net/nieuws/154910/k...n-zeeland.html

Reageer

Nou ja één voordeel voor Delta, kabel en gpon zijn blijkbaar beiden een gedeeld medium waarbij de upload snelheid
        de helft is van de download snelheid.

Dus ben benieuwd wat de uiteindelijke upload zal worden.
        Bijgevoegde bestanden
        Laatst bewerkt door driepinter; 5 dagen geleden.

Reageer

Op Tweaker beweert iemand dat gpon ook meteen betekent dat kpn geen andere aanbieders hoeft te te laten....

Reageer

Al krijg ik het voor niets en is KPN de laatste provider van deze aardbol,dan moet ik het nog niet !!!!!!!

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
              Op Tweaker beweert iemand dat gpon ook meteen betekent dat kpn geen andere aanbieders hoeft te te laten....
              Kan het mis hebben maar uit dit stukje blijkt dat er toch meerdere afnemers mogelijk zijn ?

https://www.telecompaper.com/nieuws/...pilot--1298773
              Laatst bewerkt door driepinter; 1 week geleden.

Reageer

Het hart van ons netwerk bestaat al uit glasvezel netwerk. Het laatste stukje van de wijkkast naar de voordeur is COAX. Wij bieden met deze techniek al 1Gbit downloadsnelheid (afhankelijk van je abonnement).

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

Kan het mis hebben maar uit dit stukje blijkt dat er toch meerdere afnemers mogelijk zijn ?

https://www.telecompaper.com/nieuws/...pilot--1298773
                  Kan het niet meer vinden, dus vind ik jouw linkje beter!

Reageer

1 Gbit DL awesome, daar kan Delta wel een tijdje op vooruit. In die tussentijd, vinden ze een oplossing voor het vraagstuk "hoe nog beter?", terwijl de rest nog knokt hiertegen. De vraag is whats next ? Ben benieuwd! Keep up the good work guys!

Reageer

Toch verwacht ik dat vooral de duurdere abonnementen zoals Super en Gigaspeed het moeilijk zullen gaan krijgen tegen gpon.

Alles tot en met Premium zal wel redelijk constant blijven.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Ferry Bekijk bericht
                        Het hart van ons netwerk bestaat al uit glasvezel netwerk. Het laatste stukje van de wijkkast naar de voordeur is COAX. Wij bieden met deze techniek al 1Gbit downloadsnelheid (afhankelijk van je abonnement).
                        Achterhoedegevecht. Upload, latency en prijsstelling blijven achter. Ik heb geluk omdat ik niet ver van kpn wijkkast woon, maar delta prijst zich zo langzaam maar zeker de markt uit.

Reageer

delta prijst zich zo langzaam maar zeker de markt uit.
                          hoe dat zo dan ??
                          de prijs is gelijk, maar de internetsnelheid is heel wat hoger.
                          en let ook op het woordje "tot", als het om snelheden gaat.

Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermafbeelding 2019-07-13 om 09.58.00.jpg
Bekeken: 1
Grootte: 70,3 Kb
ID: 175997

Reageer

Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
                            Dus als Delta tegenwicht wil bieden aan KPN zullen ze toch wat meer aandacht moeten geven aan het product interactieve televisie.
                            Ik heb het idee dat men bij het uitzetten van DIT het wiel opnieuw aan het uitvinden is, tenzij het medium (coax/fiber) of de hardware zelf daar debet aan is.

Wat interessant zou zijn is te weten hoe DIT gebruikers buiten Zeeland dit medium en de stabiliteit ervaren?
                            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

over 5 jaar hebben we allemaal 5G en dan zijn plotseling alle draadjes overbodig
                              Dan is het verdienmodel van een aantal providers in één klap verdwenen. Zou er maar niet op rekenen...

Reageer

Achterhoedegevecht. Ik heb geluk omdat ik niet ver van kpn wijkkast woon, maar delta prijst zich zo langzaam maar zeker de markt uit.
                                Wat bedoel je daar precies mee? Ik kijk zo op onze KPN wijkkast én KPN centrale en zit nog steeds met een 80Mbit bandbreedte te worstelen. Er zijn al signalen dat KPN in de komende jaren haar (wijk)centrales niet meer gaat vernieuwen.

Vooralsnog denk ik dat het wel goed zit met Delta omdat het (nog) de enige leverancier van snel internet is in Zeeland (geen concurrentie). De service en betrouwbaarheid zijn (mijn ervaring) prima.
                                De problemen beginnen echter pas zodra er andere partijen betrokken worden; hardware hapert, sommige externe monteurs nemen het allemaal niet zo nauw en de aanleg van bv fysieke aansluitingen in buitengebieden kosten dermate veel dat er alternatieven worden geboden die sterk achterblijven bij de prestaties die de stadse abonnee ter beschikking heeft.

Persoonlijk maakt het mij niet uit wie zich uit de markt prijst - als de bandbreedte van mijn abonnement maar in verhouding staat tot wat ik moet betalen. En inderdaad, daarbij kijk ik wel wat de trends zijn in de Randstad en de rest van Nederland. Soms heb ik het idee dat Delta momenteel in een soort slimme overlevingsmodus werkt waarbij het uiteindelijk toch zal worden opgeslokt door een grote landelijke/internationale partij.
                                Laatst bewerkt door Webkabouter; 6 dagen geleden.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X