Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ziggo test 1Gbit/s-kabelinternet met docsis 3.1

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Ziggo test 1Gbit/s-kabelinternet met docsis 3.1

Ziggo start met het in de praktijk testen van docsis 3.1. In de Utrechtse wijk Oog in Al krijgen twintig huishoudens en bedrijven een docsis 3.1-modem waarmee ze kabelinternet tot 1Gbit/s kunnen testen. Een uploadsnelheid noemt Ziggo niet.
    https://tweakers.net/nieuws/142387/z...n-utrecht.html

Vol verwachting klopt het hartje.
  • 21 Reacties

Ik ben ook benieuwd welke uploadsnelheid ze gaan hanteren

Wij hebben een paar maanden terug al een testje gedaan bij een individuele gebruiker. Daarbij werd een snelheid gehaald van rond de 960 Mbps down. Over de upload werd ook hier helaas niet gesproken.

Zelf hoop ik op minimaal 100 Mbps zodat het wel in verhouding ligt, maar daarover is nog niets bekend.
    A prudent question is one-half of wisdom

Reageer

Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
      Ik ben ook benieuwd welke uploadsnelheid ze gaan hanteren

Wij hebben een paar maanden terug al een testje gedaan bij een individuele gebruiker. Daarbij werd een snelheid gehaald van rond de 960 Mbps down. Over de upload werd ook hier helaas niet gesproken.

Zelf hoop ik op minimaal 100 Mbps zodat het wel in verhouding ligt, maar daarover is nog niets bekend.
      100 wordt hopelijk de instapsnelheid Dat en een deftige latency met abo's met 500 up tegen een fijne prijs en deze jongen gaat hosten uit de meterkast. En eerst ff klant worden.

Reageer

Laag inzetten, dan is de verrassing alleen maar groter als je meer krijgt

500 Mbps up zie ik overigens nog niet direct gebeuren omdat dat al direct de helft is van de maximale uloadsnelheid die met docsis 3.1 (de niet full duplex variant) mogelijk is.

Ow en om nog even antwoord te geven op je vraag in het andere topic, die ik zo ga sluiten vanwege dubbel, ik weet (nog) niet of je je kan aanmelden voor het testen van docsis 3.1. Dit heb ik nagevraagd. Zou ikzelf ook wel interessant vinden

Reageer

Kan de huidige EPC 3940 van DELTA dat allemaal wel aan of komen er nieuwe modems voor Docsis 3.1 ???

Reageer

Oorspronkelijk gepost door tvriet
            Kan de huidige EPC 3940 van DELTA dat allemaal wel aan of komen er nieuwe modems voor Docsis 3.1 ???
            Beetje moeite doen? https://forum.zeelandnet.nl/internet...html#post49230

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba
              Beetje moeite doen? https://forum.zeelandnet.nl/internet...html#post49230
              Dat heb ik gelezen, maar er staat niet welke 'huidige' modems. Er zijn namelijk nog genoeg mensen die geen 3940 modem hebben, maar nog een 3925.

Reageer

Het EPC 3940 modem kan, zo even uit het hoofd gezegd, tot +- 800 Mbps verwerken. Een ander modem zal dus noodzakelijk zijn om de 1 Gbps te kunnen halen. De EPC 3925 haalt een nog lagere snelheid, maar is nog wel toereikend voor alle abonnementen behalve het Super abonnement.

Reageer

https://tweakers.net/nieuws/127477/d...1-leveren.html

Reageer

**Mod edit** Ik heb je nieuwe topic gesloten en je bericht hier toegevoegd. Anders gaan we straks allemaal dubbele topics krijgen en zien we door de bomen het bos niet meer **

Ziggo start met het in de praktijk testen van docsis 3.1. In de Utrechtse wijk Oog in Al krijgen twintig huishoudens en bedrijven een docsis 3.1-modem waarmee ze kabelinternet tot theoretisch 1Gbit/s kunnen testen.

De Zeeuwse kabelaar Delta is ook bezig met docsis 3.1. Dat bedrijf wil dit jaar de eerste 1Gbit/s-verbindingen aan klanten aanbieden.

Ziggo zorgt voor toereikende hardware en maakt het netwerk in de Utrechtse wijk geschikt voor de downloadsnelheid van 1Gbit/s. De maximale theoretische uploadsnelheid bedraagt 100Mbit/s bij de test. Ziggo kan nog niet zeggen wat de concrete vervolgstappen zijn. Die hangen af van de resultaten van de pilot. Het betreft een pilot met een zeer beperkte groep huishoudens, maar het gaat volgens VodafoneZiggo, zoals het bedrijf sinds de fusie officieel heet, om een eerste stap naar een vernieuwd netwerk. Dat moet vanaf 2020 gereed zijn en dan gigabitsnelheden aankunnen.

Door de investeringen in de glasvezelbackbone, het coaxnetwerk en het mobiele netwerk, verwacht VodafoneZiggo de groei in bandbreedte die de komende jaren nodig is, op te kunnen vangen. Wat het coaxdeel betreft gaat het om de upgrade naar docsis 3.1. Huishoudens hebben een nieuwe modem nodig om van de hogere snelheden gebruik te kunnen maken.

Docsis is de standaard voor kabelinternet. Momenteel heeft de sector docsis 3.0 geïmplementeerd, maar wereldwijd zijn kabelaars bezig met de overgang naar versie 3.1. Deze maakt in eerste instantie downloadsnelheden van 1Gbit/s mogelijk, maar de specificatie biedt ruimte voor hogere snelheden. De specificatie beschrijft 10Gbit/s down, maar VodafoneZiggo houdt het op maximaal 5Gbit/s down en 1Gbit/s up. Met docsis 3.1 full duplex zouden zelfs symmetrische 10Gbit/s-snelheden binnen bereik komen. De fullduplex-upgrade is volgens de Nederlandse kabelindustrie echter niet voor 2025 te verwachten.

De Zeeuwse kabelaar Delta is ook bezig met docsis 3.1. Dat bedrijf wil dit jaar de eerste 1Gbit/s-verbindingen aan klanten aanbieden.

** Bij alle genoemde snelheden dient aangetekend te worden dat het om theoretische bandbreedtes gaat die netwerksegmenten, zoals wijken of delen van wijken, moeten delen..

Bron:
                    https://tweakers.net/nieuws/142387/z...8-08-22&u=1300
                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

@MatthijsL

Mocht er een pilot test van dit gaan komen onder de klanten van Zeelandnet dan houd ik me graag aanbevolen om hier aan mee te doen.

Met vriendelijke groet,
                      Rob

Reageer

Metoo!

Reageer

@MatthijsL

Mocht er een pilot test van dit gaan komen onder de klanten van Zeelandnet dan houd ook ik me graag aanbevolen om hier aan mee te doen.

Met vriendelijke groet,

Ton

Reageer

Dit bericht is van juli 2017. Dat betekent dus dat Delta dit jaar 1Gbit gaat leveren ...
                            Oorspronkelijk gepost door jan
                            https://tweakers.net/nieuws/127477/delta-gaat-volgend-jaar-1gbit-s-verbindingen-via-docsis-31-leveren.html

Reageer

Dit bericht is van juli 2017. Dat betekent dus dat Delta dit jaar 1Gbit gaat leveren ...
                              Oorspronkelijk gepost door jan
                              https://tweakers.net/nieuws/127477/delta-gaat-volgend-jaar-1gbit-s-verbindingen-via-docsis-31-leveren.html
                              Ik schat in dat dat eerder 2019 wordt.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X