Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Het (uitgebreide) WÉÉR

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Oh, Oh. Weer dat weer!
    Het is nu zaterdagavond 10 uur.
    Het weerbericht op de hoofdpagina van Zeelandnet geeft nog het weerbericht van donderdagmorgen.
    Laatste update 12 uur.
    Dat loopt dus twee en een halve dag achter.
    Ik trap er steeds weer in, dat ik begin te lezen en dan op driekwart van het bericht er achter kom dat het weer een sterk verouderd weerbericht betreft.
    Het enige wat ik daar aan heb, is dat ik kan zien wat voor weer het is geweest.
    Het blijft maar een struikelblok.
    Een stoere spreuk onder een bericht is niet vanzelfsprekend in overeenstemming met de inhoud van dat bericht.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door hswartjes Bekijk bericht
      en WÉÉR klopt het uitgebreide weer niet
      Er zijn nu zo vaak issues met deze service; gewoon een andere bron raadplegen. Dan zakt het bezoekersaantal en verdwijnt de pagina vanzelf.

https://www.weeronline.nl/Europa/Ned...elburg/4058843
      https://www.weerplaza.nl/nederland/vlissingen/19806/
      https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/verwachtingen

Ik denk maar mee
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Bedankt voor de goede tip Webkabouter .

We zijn bezig het weer goed te zetten Jeep.
        Op één of andere manier blijft het bericht bij de leverancier hangen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk bericht
          Bedankt voor de goede tip Webkabouter .
          Jeroen, bedankt voor je reactie (ik laat de tip maar even voor wat het is).
          Ik kan mij de frustratie van Jeep, Fredje en andere gebruikers goed indenken - men is van mening dat er niet genoeg wordt gedaan om een stabiele pagina aan te bieden. Mensen melden een probleem (dat bestaat al voor juli 2018) en elke keer laat de leverancier het afweten. Wellicht gewoon wat meer druk op de ketel zetten?
          Laatst bewerkt door Webkabouter; 20 May 2019, 10:05.

Reageer

webkabouter.... het blijft techniek, het kan voorkomen dat data niet goed doorkomt of vastloopt.
            De leverancier is druk bezig het probleem te verhelpen.

Reageer

Het weerbericht is weer actueel...

<publicatiedatum> 2019-05-20T15:35:02.140 </publicatiedatum>

Reageer

Helaas nog steeds een weergaloze misser...
                Het is momenteel 21 Mei 2019 (3) en krijg nog steeds het weerbericht van gisteren te zien (1).
                Misschien een goed idee om de refresh interval op 1 uur te zetten (2)?

Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: weer1.jpg Bekeken: 1 Grootte: 87,2 Kb ID: 174570
                Laatst bewerkt door Webkabouter; 21 May 2019, 00:37.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                  Het is momenteel 21 Mei 2019 (3) en krijg nog steeds het weerbericht van gisteren te zien (1).
                  Misschien een goed idee om de refresh interval op 1 uur te zetten (2)?
                  je kunt de refresh wel op 1 uur zetten, maar je blijft afhankelijk van het bedrijf, dat de content aanlevert.

Reageer

Een weergaloze misser? Webkabouter
                    Het weerbericht wordt een paar keer per dag (automatisch) bijgewerkt..
                    Elk uur een refresh heeft geen zin.
                    Laatst bewerkt door Jeroen; 21 May 2019, 12:04.

Reageer

Webkabouter het lijkt mij een goed plan als je 's avonds vóór 24:00 uur naar bed gaat en pas de volgende ochtend kijkt wat het weer is en wordt

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk bericht
                        Een weergaloze misser? Webkabouter
                        Het weerbericht wordt een paar keer per dag (automatisch) bijgewerkt. Elk uur een refresh heeft geen zin.
                        Overdag niet, nee. Maar zorg dan op zijn minst dat de weerpagina qua datum gelijk loopt met de datum/tijd op dat moment.
                        Dat houdt dus in dat je op 00:05 een refresh doet zodat in ieder geval (1) en (2) actueel zijn. Snap je?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                          Overdag niet, nee. Maar zorg dan op zijn minst dat de weerpagina qua datum gelijk loopt met de datum/tijd op dat moment.
                          Dat houdt dus in dat je op 00:05 een refresh doet zodat in ieder geval (1) en (2) actueel zijn. Snap je?
                          en dan ga je er voor het gemak van uit, dat de content-leverancier om 00:04 het nieuwe weerbericht gereed heeft.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
                            Webkabouter het lijkt mij een goed plan als je 's avonds vóór 24:00 uur naar bed gaat en pas de volgende ochtend kijkt wat het weer is en wordt
                            Haha, ja normaliter zou ik dat ook hebben gedaan, maar ik moest vandaag mijn zeilboot ophalen in Breskens.
                            Laatst bewerkt door Webkabouter; 21 May 2019, 15:26.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

en dan ga je er voor het gemak van uit, dat de content-leverancier om 00:04 het nieuwe weerbericht gereed heeft.
                              Ja. Het is overigens geen nieuw weerbericht maar het bericht uit de periode-voorspelling die later op de dag wordt bijgewerkt met de actuele voorspelling.
                              Nogmaals: het hoeft helemaal niet de actuele weersvoorspelling te zijn, maar zorg er dan minstens voor dat (1) en (2) van de huidige dag zijn. Technisch gezien kunnen ze dat bij Zeelandnet ook wel, daar heb je die content-leverancier niet voor nodig. Ik ga er nu mee stoppen want ik gebruik die pagina niet eens. Dacht jullie ermee te helpen maar goed, succes ermee jongens!

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X