Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Europese Privacy Wetgeving (GDPR)

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Europese Privacy Wetgeving (GDPR)

Vanaf 25 mei 2018 moeten bedrijven kunnen aantonen welke persoonsgegevens het verzamelt, hoe deze data wordt gebruikt en hoe ze zijn beveiligt (of dit nu in een datacenter of in de cloud buiten de EU wordt beheerd).
    Ik heb totop heden nog geen informatie hieromtrent mogen ontvangen van Zeelandnet of van het beheer van dit forum. Kan iemand mij een officieele link geven waarin e.e.a. staat beschreven voor zowel forum als zijnde klant van Zeelandnet? Alvast bedankt!
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...
  • 17 Reacties

ben je nou serieus van mening, dat Delta/Zeelandnet aan alle klanten een email of brief zou moeten sturen om aan te tonen, dat aan de nieuwe wet c.q. regelgeving wordt voldaan ??

Reageer

Nee dat zal vast niet het geval zijn maar ik denk wel dat ze aan iedereen zullen vragen of het goed is (toestemming) dat je mail adres gebruikt voor mailings zoals de Zeelandnet Nieuwsbrief enz.

Dit soort mails krijg ik immers bijna dagelijks.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter
        Dit soort mails krijg ik immers bijna dagelijks.
        volgens mij heb ik een beter spam-filter dan jij

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl
          ben je nou serieus van mening, dat Delta/Zeelandnet aan alle klanten een email of brief zou moeten sturen om aan te tonen, dat aan de nieuwe wet c.q. regelgeving wordt voldaan ??
          Weet niet of het een verplichting is - je geeft daarmee in ieder geval wel een signaal af dat je als bedrijf op de hoogte bent van deze belangrijke wetswijziging (die van belang is voor je klanten).

Reageer

Lees hier maar en ik zie het dus inderdaad ook zelf gebeuren op mijn eigen
            mail adres(sen).

Reageer

misschien kunnen we beter even wachten tot het 30 mei is.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Webkabouter
                Vanaf 25 mei 2018 moeten bedrijven kunnen aantonen welke persoonsgegevens het verzamelt, hoe deze data wordt gebruikt en hoe ze zijn beveiligt (of dit nu in een datacenter of in de cloud buiten de EU wordt beheerd).
                Ik heb totop heden nog geen informatie hieromtrent mogen ontvangen van Zeelandnet of van het beheer van dit forum. Kan iemand mij een officieele link geven waarin e.e.a. staat beschreven voor zowel forum als zijnde klant van Zeelandnet? Alvast bedankt!
                Kan iemand het 'Beste antwoord' onder mijn oorspronkelijke bericht even verwijderen? Ik weet niet wie dat er bij heeft gezet, maar ik in ieder geval niet Bedank alvast!

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                  misschien kunnen we beter even wachten tot het 30 mei is.
                  30 Mei? AVG/GDPR gaat op officieel 25 mei in (sterker nog, dit is officieus al actueel sinds 2016).

Reageer

is dit dan niet voldoende:
                    Bij het verwerken van klantgegevens waarborgt DELTA de privacy van haar klanten en neemt zij de wet- en regelgeving in acht.
                    https://www.delta.nl/privacyverklaring

Reageer

Dit topic gaat over afspraken op Europees nivo. Kan niet zeggen of wat er in de link staat die lading dekt.

Reageer

Het is werkelijk allemaal bere saaie materie

https://autoriteitpersoonsgegevens.n...an-betrokkenen

https://pcmweb.nl/artikelen/expert/n...vg-van-de-wbp/

Reageer

Eerder heb ik al aangegeven bij DELTA dat er onvoldoende is opgeschreven over welke informatie van klanten wordt vergaard, zoals bij DIT: welke statistische informatie wordt er verzameld en hoe wordt deze verder verwerkt?

Organisaties zijn verplicht om een register bij te houden van welke gegevens ze verwerken in welke applicaties en welk doel ze daarmee hebben.

Klanten kunnen opvragen welke gegevens er zijn geregistreerd. Vooral grotere organisaties zullen hier op 25 mei nog niet klaar voor zijn.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter
                            https://pcmweb.nl/artikelen/expert/nieuwe-privacy-wet-hoe-verschilt-de-avg-van-de-wbp/
                            Degenen die het (als) nog willen lezen het artikel staat nu live (link werkt nu wel).

Reageer

Bedankt!

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X