Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta gaat 'landelijk'

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Delta gaat 'landelijk'

De van oorsprong Zeeuwse kabelaar Delta begint met het aanbieden van triple play diensten buiten de provincie waar haar roots liggen, door mee te doen met de campagne van Glasvezel buitenaf in twee Brabantse gemeentes. Daarnaast gaat Delta meedoen met een aantal nieuwe campagnes van Glasvezel buitenaf. Het geheel vormt een pilot die, bij een positieve evaluatie, vervolg zal krijgen in meer gebieden. Glasvezel buitenaf is een dochter van glasvezel netwerk operator CIF dat eind vorig jaar door Delta’s eigenaar EQT werd overgenomen.
    Met de uitbreiding buiten Zeeland krijgt Delta de mogelijkheid om te gaan groeien buiten de markt van 192 duizend huishoudens die in Zeeland met Delta’s kabelnetwerk verbonden zijn. In de afgelopen jaren heeft Delta zoals alle kabelaars televisieklanten verloren, terwijl het aantal breedbandklanten stabiel laveerde tussen 100 duizend en 101 duizend, plus nog eens 55 duizend vaste telefonieklanten, blijkt uit de onze kwartaalrapportages.

Sinds de overname door EQT begin 2017 heeft Delta aangekondigd dat het analoge televisiesignaal in 2018 zal worden uitgezet, dat het netwerk wordt geupgraded - waardoor er straks breedband met maximale downloadsnelheid van 1 Gbps aangeboden kan worden - en het heeft een nieuwe IPTV dienst gelanceerd. Nu komt daar dus uitbreiding van verzorgingsgebied bij.

Hiermee vindt Delta zusterbedrijf Caiw, dat al actief is op het complete glasvezelnetwerk van CIF en alle bestaande en nieuwe Glasvezel buitenaf projecten. Daarmee worden rond de 350.000 huishoudens bereikt. In het afgelopen jaar heeft Caiw, door te participeren in de Glasvezel buitenaf-projecten, haar televisieklanten bestand zien groeien, in plaats van de dalende trend van de jaren daarvoor.

Voorlopig lijkt EQT te kiezen voor een tweesporenbeleid waarbij Delta en Caiw naast elkaar opereren. Het is niet duidelijk of er straks een keuze gemaakt gaat worden voor één van de twee sporen of dat EQT will gaan differentiëren op prijs en productsamenstelling. Delta is ook energieleverancier en kan die diensten ook buiten haar eigen netwerk aanbieden, dus als het netwerk van VodafoneZiggo opengesteld wordt voor derden, zoals ACM wil, zou de aanbieder ook landelijk triple play diensten kunnen gaan aanbieden.
    https://www.telecompaper.com/comment...and-2--1235147

https://www.glasvezelbuitenaf.nl is top, maar niet voor Zeeland. Ja, aanleg is duur, maar blijkbaar niet te duur in de gebieden waar wel geïnvesteerd is? Daar gaat de kost wel voor de baat uit, maar in Zeeland niet? Wel weer slim om mee te liften op een bestaande infrastructuur.
  • 9 Reacties

Ik vraag me af, als Delta gebruik gaat maken van het netwerk van ziggo/vodafone, of zij dan ook gebruik kunnen gaan maken van het netwerk van Delta. Dan zouden de Deltaklanten ook de keuze krijgen om naar Ziggo te gaan.

Reageer

In principe wel. De toekomst zal het uitwijzen.

Reageer

Het is wel de bedoeling van de ACM, maar het blijft inderdaad afwachten.
        In 2014 vonden ze nog dat 'ontbundelde toegang' op coax te duur en te complex was.
        https://tweakers.net/nieuws/99450/ac...euwkomers.html

Maar:
        The eventual adoption of the DOCSIS 3.1 standard should enable VULA-type local access on cable networks. Once this happens (which may not be for another five years), this can probably be found to be a functional equivalent to LLU over traditional networks. For the reasons given above, one can assume that cable operators are capable (technologically and commercially) of offering an access service akin to WBA.
        https://tweakers.net/nieuws/99450/ac...9917#r_7299917

Reageer

Het is wel de bedoeling van de ACM, maar het blijft inderdaad afwachten.
          In 2014 vonden ze nog dat 'ontbundelde toegang' op coax te duur en te complex was.
          https://tweakers.net/nieuws/99450/ac...euwkomers.html

Maar:
          “The eventual adoption of the DOCSIS 3.1 standard should enable VULA-type local access on cable networks. Once this happens (which may not be for another five years), this can probably be found to be a functional equivalent to LLU over traditional networks. For the reasons given above, one can assume that cable operators are capable (technologically and commercially) of offering an access service akin to WBA.
          https://tweakers.net/nieuws/99450/ac...9917#r_7299917

Reageer

ola, lieve webcaremodz, ik heb net een hele lap reactie hier zitten copypasten en breien en die is weg? Moet ik het opnieuw doen?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba
              ola, lieve webcaremodz, ik heb net een hele lap reactie hier zitten copypasten en breien en die is weg? Moet ik het opnieuw doen?
              Bespaar je a.u.b. de moeite :-)

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Rinus
                Oorspronkelijk gepost door Koeba
                Bespaar je a.u.b. de moeite :-)
                Ik ga er maar van uit dat je dat niet meent, want dat zou toch niet vriendelijk zijn....

Reageer

natuurlijk, daar heb je gelijk in.
                  maar wat is nou het nut of doel om te discussiëren over het feit dat Delta buiten Zeeland aan de slag gaat ??

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                    natuurlijk, daar heb je gelijk in.
                    maar wat is nou het nut of doel om te discussiëren over het feit dat Delta buiten Zeeland aan de slag gaat ??
                    Waarom moet ik het nut aantonen? :? Als het werkt zoals het hoort, steek je er wat van op. Ik proef dat je misschien denkt dat ik de anti-delta trol probeer uit te hangen.

Ik draag ze juist een warm hart toe, maar soms leveren dit soort posts echt inzichten op. /nu weer on-topic

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                    X