Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

ACM wil ook kabel open stellen

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• ACM wil ook kabel open stellen

ACM wil dat VodafoneZiggo zijn kabelnetwerk gaat openstellen voor providers zonder eigen netwerk, net als KPN doet met zijn koper- en glasvezelnetwerk. Dat meldt de toezichthouder in een marktanalyse.

Alternatieve aanbieders zouden via het kabelnetwerk van VodafoneZiggo internet-, televisie- en vaste telefoondiensten aan moeten kunnen bieden, meldt de ACM in zijn ontwerpbesluit marktanalyse Wholesale Fixed Access. Volgens de toezichthouder hebben KPN en VodafoneZiggo door de joint venture van Vodafone en Ziggo een gelijkwaardige positie op de telecommarkt verkregen met elk een eigen vast- en een mobiel netwerk.
    https://tweakers.net/nieuws/135729/a...providers.html

https://www.acm.nl/nl/publicaties/ac...o-te-reguleren

Interessant; gokje: EQT verkoopt Delta en Caiway na opplussen/afstoffen/consolideren aan Ziggo.
  • 9 Reacties

Zou mooi zijn, maar dromen zijn bedrog, dat Delta die kabel ook vrij moet geven.
    Maar dat zal Delta EQT nog wel tegenhouden vrees ik..

Reageer

Ik dacht dat het destijds zo was dat een Vodafone/Ziggo het netwerk van Delta niet mocht overnemen omdat ze daardoor een te grote monopolie zouden hebben binnen geheel Nederland met een kabelnetwerk en er dus problemen met de ACM zouden ontstaan. :? Ook benieuwd of het nog wel zou lonen om het over te nemen, gezien Zeeland een erg klein marktaandeel is. Andersom is er denk ik voor Delta meer winst te behalen als ze middels het Vodafone/Ziggo netwerk in heel Nederland kunnen leveren. Met energie kan dit namelijk al. Zou wel een forse schaalvergroting zijn. :P

Reageer

Ik heb laatst gelezen dat Delta een landelijke aanbieder wil worden.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door wewa
          Ik heb laatst gelezen dat Delta een landelijke aanbieder wil worden.
          Waar?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba
            Waar?
            Bijvoorbeeld hier. Of DELTA dit 'wil' wordt in dat artikel niet beantwoord overigens

Reageer

Aha, dank! Met het OTT-platform dat ze kopen van Stoneroos, ligt de weg naar een landelijk aanbod natuurlijk open.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door TimH
                Ik dacht dat het destijds zo was dat een Vodafone/Ziggo het netwerk van Delta niet mocht overnemen omdat ze daardoor een te grote monopolie zouden hebben binnen geheel Nederland met een kabelnetwerk en er dus problemen met de ACM zouden ontstaan. :? Ook benieuwd of het nog wel zou lonen om het over te nemen, gezien Zeeland een erg klein marktaandeel is. Andersom is er denk ik voor Delta meer winst te behalen als ze middels het Vodafone/Ziggo netwerk in heel Nederland kunnen leveren. Met energie kan dit namelijk al. Zou wel een forse schaalvergroting zijn. :P
                Als kabelaars (of Ziggo alleen) hun netwerk net als kpn moeten openstellen, kan acm imho niet meer tegenhouden dat ze de resterende kabelaars overnemen. Spannond!

Reageer

Het zal ons zeker niet storen maar wel opmerkelijk:

Mocht het kabelnetwerk van Ziggo daadwerkelijk opengebroken worden dan heeft het voor de huidige Ziggo-klanten ook nadelen.
                  Zo is de kans groot dat het openbreken van de Ziggo-kabel het einde betekent van het ongecodeerde digitale basispakket voor televisie.
                  Het kan daarnaast ook de uitschakeling van analoge televisie versnellen.
                  Om naar digitale zenders te kijken, is na het openbreken van de kabel vrijwel zeker een smartcard en CI+ module in combinatie met een televisie of tv-decoder nodig.
                  Het ongecodeerde digitale basispakket wordt door Ziggo op dit moment gezien als vervanging voor analoge televisie

Bron

Reageer

Of erger, uit zelfde bron (dankie driepintert!):

Het eventueel openbreken van de kabel kan ook gevolgen hebben voor geplande netwerkinvesteringen van VodafoneZiggo. Ziggo wil zogenaamd Gigabit internet via de DOCSIS 3.1 techniek gaan aanbieden. Hiervoor zijn echter forse investeringen nodig. Het is niet ondenkbaar dat VodafoneZiggo dit uitstelt als een periode met drastische veranderingen op het eigen kabelnetwerk in het vooruitschiet liggen.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                    X