Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ziggo moet z'n netwerk openstellen voor concurrenten

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten
  • 7 Reacties

Van uitstel komt afstel.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/voorl...netwerk-ziggo/

Reageer

'Ziggo moet z'n netwerk openstellen voor concurrenten'.......hoe dan?? Voor zover ik weet zijn er maar twee kabel exploitanten in Nederland, Ziggo en Delta. Delta kan niet op het netwerk van Ziggo en visa versa omdat het technisch niet kan...toch?

Waarom dan deze discussie? Kan het dan wel?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Almi Bekijk bericht
        'Ziggo moet z'n netwerk openstellen voor concurrenten'.......hoe dan?? Voor zover ik weet zijn er maar twee kabel exploitanten in Nederland, Ziggo en Delta. Delta kan niet op het netwerk van Ziggo en visa versa omdat het technisch niet kan...toch?

Er is ook nog Kabel Veendam. Het openstellen gaat er om dat Youca, Caiway/Delta en T-Mobile rechtstreeks via het netwerk van Ziggo kunnen en mogen leveren.
        (Ik zal me even bij de feiten houden). Andersom zou dus ook kunnen maar is onwaarschijnlijker.

Helaas is er nog geen definitieve uitspraak. Ik denk niet dat er afstel komt. Het ACM heeft hier een behoorlijke vinger in de pap.

Reageer

https://www.twentefm.nl/streeknieuws...as-gebied.html

De eerste tekenen zijn er. Meer nieuws zal wel volgen in 2020
          Laatst bewerkt door Bordewolf; 3 weken geleden.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Almi Bekijk bericht

Het kan. Het kost wel wat moeite en geld, maar het kan. Kabelaars proberen alleen te doen alsof het technisch onmogelijk is, maar dat is zeker niet zo.

Reageer

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo...or-toetreders/

Dit kan uiteindelijk in het meest positieve geval tot deregulering van de koperdraad- en glasvezelnetwerken van KPN leiden.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

Het kan. Het kost wel wat moeite en geld, maar het kan. Kabelaars proberen alleen te doen alsof het technisch onmogelijk is, maar dat is zeker niet zo.
                Delta zal via interactief gaan leveren of meebogen op het pakket van Ziggo. Ik ga er zelf van uit dat Ziggo het gehele COAX-netwerk koopt en daar over gaat leveren (en via glasvezel).
                Er is al een bestaande situatie op een ander netwerk waar Ziggo zowel op glasvezel als op COAX levert.

In het "ergste' geval bestaan Delta en Caiway straks niet meer en neemt Ziggo het helemaal over. Feit is dan wel dat partijen als KPN ook toegang gaan krijgen tot de glavezel.
                Maar goed het is allemaal speculatie. Nergens nog een officieel bericht met de ins and outs. Nergens nog ondertekende contacten.

Reageer

• Om te reageren, moet je eerst inloggen.

verwerken...
                  X