Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Allemaal digitaal - Radio

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Allemaal digitaal - Radio

ik ben een simpele ziel en snap er niks van.
    krijg zo af en toe informatie over digitaal.
    snap ik ook al niks van.
    ben maar een eenvoudige argeloze particulier.

dus ga ik naar www.delta.nl
    daar kies is voor [img]2b61c4ee-b0fd-4440-9f60-2cc6c48190de.jpg[/img]
    https://www.delta.nl/allemaaldigitaal/radio

nou dacht ik toch echt dat er een mini-decoder komt, waarmee ook naar Radio geluisterd kan worden.
    maar waar staat de informatie over dat apparaat.
    let wel: ik heb het over Radio !!!

er staat alleen:
    Digitaal radio luisteren via de tv
    Radio luisteren via internet
    DAB+ radio luisteren via de ether
    FM radio luisteren via de ether

mini-decoder ??
    kennelijk nog nooit van gehoord.

natuurlijk doen alle medewerkers van Delta / Zeelandnet hun stinkende best.
    maar het ondergeschoven kindje is nog steeds Radio.
    dat is duidelijk gebleken uit de enquete, maar veel effect heeft het niet.
  • 24 Reacties

De mini decoder is voor mij ook even nieuw. De pagina dan tenminste.

Zover ik kan zien kun je daar 't zelfde mee als met Digitaal Kijken zonder Smartcard. En zo 1, 2, 3 kan ik niet zien of je op die manier ook radio kan luisteren via de televisie (delta.nl is weer immer overzichtelijk...). Je zou dat even kunnen testen via NetwerkID 4000? Als je er nu ook nog radio mee kan luisteren zonder dat je tv aan hoeft te staan dan heb je een leuk kastje in huis.

Reageer

Ik was wat voorbarig met mijn reactie. Blijkt dat er geen display op de mini-decoder zit. Knap waardeloos dus.

Reageer

Hoe lang gaat nog duren voordat DELTA zijn KLANTEN gaat inlichten wat ze voor hebben met RADIO ontvangst.
        Dit dan wel en vooral zonder inschakeling van de TV.
        Nu is het een verwarde discussie,onduidelijk voor iedereen,waarbij DELTA zich profileert als een arrogant bedrijf
        dat ongeacht zijn klanten, doet wat ze zelf willen.
        Het lijkt overigens wel, omdat er de laatste tijd veel storingen zijn,dat DELTA al aan het inwerken is op het over-zetten van Radio en TV.Waar zijn klantvriendelijkheid en klantbelang bij dit bedrijf?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door TimH
          Ik was wat voorbarig met mijn reactie. Blijkt dat er geen display op de mini-decoder zit. Knap waardeloos dus.
          Dat met de mini-decoder radio kan worden geluisterd wordt wel expliciet vemeld :8
          https://www.delta.nl/minidecoder

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jos
            Dat met de mini-decoder radio kan worden geluisterd wordt wel expliciet vemeld :8
            jawel, maar daar kom je niet als je op zoek bent naar een oplossing voor het luisteren naar Radio.
            wij als doorgewinterde forum en internet bezoekers weten wel waar we moeten kijken.
            maar de gemiddelde particulier echt niet.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl
              jawel, maar daar kom je niet als je op zoek bent naar een oplossing voor het luisteren naar Radio.
              wij als doorgewinterde forum en internet bezoekers weten wel waar we moeten kijken.
              maar de gemiddelde particulier echt niet.
              Was een reactie op Tim...dacht dat die niet wist of je met die mini radio kon luisteren, maar ik las weer iets te snel denk ik nu...

Reageer

Je kunt met de mini decoder als het goed is inderdaad radio luisteren, maar....
                - je radio moet een aux ingang hebben. (heb je alleen een antenne aansluiting, dan heb je al weer pech)
                - je moet de minidecoder eerst aan de tv aansluiten om hem te configureren.
                - Als je een andere zender wilt kiezen moet je dit blind doen, of de tv aanzetten om te zien wat je doet.

Nog niet bepaald handig dus, en voor een radio die niet bij een TV staat helemaal niet.

Reageer

Was een reactie op Tim...dacht dat die niet wist of je met die mini radio kon luisteren, maar ik las weer iets te snel denk ik nu...
                  Ik lig er ook al een beetje uit hè.

Zelf luister ik nooit naar de radio. Hooguit in de auto, maar dan meestal ook naar Spotify.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door PedroB
                    ................Nu is het een verwarde discussie,onduidelijk voor iedereen,waarbij DELTA zich profileert als een arrogant bedrijf dat ongeacht zijn klanten, doet wat ze zelf willen......
                    Als jij en die andere luitjes eens de moeite nemen om de berichtgeving van Delta/Zeelandnet CORRECT te lezen en te interpreteren, is de ".....verwarde discussie, onduidelijk voor iedereen......." helemaal niet nodig.

Groet
                    Rinus

Reageer

Heb ook eens zitten zoeken,maar er zijn dus ook converters van DAB+ naar FM,met display.
                      Er moet dus wel een AUX aansluiting zijn op je apparaat tuner of receiver,dan hoef je de TV niet te gebruiken.
                      Nu weet ik niet zeker of je hier nog een aparte antenne bij moet kopen,is volgens mij wel aan te raden.
                      De meeste prijzen zitten toch wel rond de 80 Euro.
                      Ga mijn eigen er toch eens verder in verdiepen,omdat er 3 januari flink gesleuteld is aan DAB+ en volgens de media zou er een dekkingsgraad zijn van 97%.
                      Dus Delta zal dan ook vlug overstappen om ruimte vrij te maken op hun systeem.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door jan
                        Heb ook eens zitten zoeken,maar er zijn dus ook converters van DAB+ naar FM,met display.
                        Er moet dus wel een AUX aansluiting zijn op je apparaat tuner of receiver,dan hoef je de TV niet te gebruiken.
                        Nu weet ik niet zeker of je hier nog een aparte antenne bij moet kopen,is volgens mij wel aan te raden.
                        De meeste prijzen zitten toch wel rond de 80 Euro.
                        Ga mijn eigen er toch eens verder in verdiepen,omdat er 3 januari flink gesleuteld is aan DAB+ en volgens de media zou er een dekkingsgraad zijn van 97%.
                        Dus Delta zal dan ook vlug overstappen om ruimte vrij te maken op hun systeem.
                        DAB gaat via de ether en niet via Delta!

Reageer

Ok Jos.
                          Daar heb je gelijk in.
                          Ik was aan het zoeken,omdat ik mijn TV niet wil aanzetten om radio te luisteren,en ben op zoek naar een alternatief.
                          Zoals veel mensen denk ik.
                          Maar de meningen lopen nagal uiteen wat betrefd de converters.

Reageer

Zou je eventueel deze kunnen kopen daar behoeft te TV ook niet voor aan te staan.

Zenders kun je gewoon kiezen op het display zonder dat de TV aanstaat, hij heeft
                            wel een optische audio aansluiting dat is dan weer jammer want dat heeft niet iedere versterker .

Maar dan zou je weer dit kastje erbij moeten kopen om het digitale audio (spdif)
                            signaal om te zetten naar analoog signaal (RCA).

Reageer

Volgens mij is dit een betere optie,en dan een binnen antenne erbij.

https://www.radiowinkel.com/a-500830...SABEgLv5fD_BwE

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X