Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Even voorstellen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Tja, wat kan ik hier nog aan toevoegen

Leuk dat er WEER een forum is! Ik heb het vijf jaar gemist. Hopelijk is het een lang leven gegund. Met zo'n team als er nu op zit heb ik daar alle vertrouwen in.

Inmiddels zit ik 21 jaar op internet. Ik begon in 1994 met kabelmodems te stoeien (512 kbps, een jaar later 4 MBps). Sindsdien niet meer geprobeerd of je nog steeds autolampen kan testen met de tv-kabel trouwens.

Mooi om te zien hoe ZeelandNet een stabiel kabelnetwerk heeft opgebouwd. Dat heb ik echt wel anders meegemaakt.

Reageer

Welkom op het forum GoeRoe.

Reageer

Dan stel ik mij ook even voor.
        Mijn naam is Ron, bouwjaar 1952 en momenteel zonder werk helaas.
        Sinds 1971 bezig met ICT (kon je dit toen al zo noemen?) en via TRS-80, P-2000 en CP/M uiteindelijk met de moderne PC's begonnen.
        Toen ik abonnee werd bij Zeelandnet, was er een download limiet van 1GB per maand (nu gebruik ik soms meer per dag) en werd het MAC adres van de PC geregistreerd, zodat je niet met een andere PC (simpel) op internet kon komen.
        Sinds 2005 heb ik Windows niet meer in gebruik, vanwege een hoop dingen waar ik tegen aan liep.
        Hiervoor in de plaats gebruikte ik eerst BeaTrix-Linux, later Ubuntu en de laatste 2 jaren doe ik alles met Xubuntu (deze is lichter en makkelijker aan te passen).
        Bijna alle software die ik gebruik is opensource, en zijn maar een paar gesloten-source programma's die ik gebruik, dit zijn fabrieks-drivers, de webbrowsers Opera en Chrome, en nog een paar kleine programma's.
        Hierdoor word ik door sommigen een eigenwijs figuur genoemd, en door anderen weer geprezen, omdat ik bewijs dat het ook "anders" kan.
        Wie meer wilt weten, kan het vragen, mag ook via email ........:8

Reageer

Welkom op het forum Ron... als er mensen met linux vragen zijn mag ik ze naar jou verwijzen?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jeroen
            Welkom op het forum Ron... als er mensen met linux vragen zijn mag ik ze naar jou verwijzen?
            Geen probleem, daar zijn we voor ......... (maar ik ken niet alle distributies, met op Debian gebaseerde systemen kan ik ver komen.)

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jeroen
              Misschien is het een idee om een Linux-forum te maken? Ik kan Ron wel aanvullen als het over Red Hat of SuSE gaat. Overigens ook bijkomende zaken als Apache, SSL. Al weet ik niet of daar op dit forum vragen over komen

Wat zijn de plannen verder met het forum? Subfora, tags...

Reageer

Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                Misschien is het een idee om een Linux-forum te maken? Ik kan Ron wel aanvullen als het over Red Hat of SuSE gaat.
                Goede zaak, er moet tenslotte meer met Linux op de desktop gewerkt worden ....
                Het is jammer, dat er geen DE Linux bestaat, maar alleen EEN Linux, er is (te) veel versnippering.
                Ga maar eens aan een leek uitleggen welke distributie de beste is, er zijn wat dat betreft te veel variabelen.
                Iedere ondersteuning, hulp en promotie is m.i. een goede zaak!

Reageer

Net lid geworden. Ik ben dus Rinus. Iets van 59 jaar oud. Heb verder niets met ICT, maar heb wel de PC ontwikkeling gevolgd sinds het begin voor de consument in de jaren '80. Als gebruiker wel te verstaan.
                  Sinds twee jaar niet meer aan het werk. Doe veel aan fotografie (natuur) en besteed dus eigenlijk best wat tijd achter de PC en op 'het net'.
                  Zit nu ook wat te klooien met de Wifispots, vandaar dat ik hier terecht ben gekomen. Ik kijk eerst even rond, voordat ik eventueel met (nieuwe) vragen kom.
                  Groet, Rinus

Reageer

Welkom op het forum Rinus. Als je een vraag over de WiFispots hebt.. stel 'm gerust.

Reageer

Bedankt Jeroen
                      Is inmiddels elders op dit forum opgelost.
                      Rinus

Reageer

Hoi, ik ben Frank, mijn grot ligt in Middelburg, en al heel lang klant van ZeelandNet.
                        Ook bij de vroegere forums was ik actief lid en daarom expres weer voor de naam "Predator" gekozen.
                        Uit nostalgie zeg maar

Mijn hobby's zijn Gitaarspelen, Programmeren (ASP.Net / VB.Net), WebDesign, en film kijken.
                        Ook draait er hier ook een ThuisNetwerk (bij wie eigenlijk niet tegenwoordig) met daarin een WebServer (www.creactiva.nl), een NAS, een OpenELEC Mediacenter (RaspBerry Pi), een computer, een laptop, een Tablet, en een Smart-TV.

Afijn, erg leuk dat er weer een forum is!

Reageer

Welkom Predator,

Leuk om je weer terug te zien op het forum.

Reageer

Mijn naam is Yvonne en ben lid vanaf 16 mei 2003 ( brief van aanmelding ligt hier op het bureau) heb echt niet zo'n goed geheugen...

Ik ben echt een computer verslaafd iemand, heb sinds 2005 mijn eerste website(toendertijd de MSN groepen) ben 67 jaar oud, maar ben door ziekte (hart en CVA ) veel aan huis gebonden, leef samen met het leukste hondje van Vlissingen:P en een kat die haar laatste loodjes loopt, ze zal het niet meer lang maken denk ik.

Heel fijn dat er weer een forum is, want ik heb veel problemen met mijn computer, kan vaak niet internetten door 'proxy problemen?? Heb zeelandnet daar al een keer over gebeld, toen moest ik iets resetten, mijn wifi?? Van dat soort dingen heb ik echt geen verstand hoor. Hoop hier wijzer te worden.

Wens jullie allemaal hele fijne dagen toe.

Reageer

Ik ben een nieuwkomer op dit forum. ( Klant van ZLDnet vanaf 03-01-2000 )
                              Reden om ook nu weer aan dit vernieuwde forum deel te nemen was een probleem vanavond met de IMAP-server van Webmail, maar dat is inmiddels weer opgelost.
                              Mijn forumnaam : The Guardian

Reageer

ik ben 77jr--woon zelfstandig met mijn boerenfox. ik kan emailen--downloaden en verder snap ik niet veel can computers--ik gebruik hem hoofdzakelijk om te emailen met vrienden in azie. hobbies: koken--mijn hond--lezen en classieke muziek plus golden oldies beluisteren.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X