Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Datalek Mijn DELTA of gewoon doorverkochte informatie?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Dus dit
    Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
    Ze kunnen met een slim brute-force algoritme toch wel een paar miljard domeinnamen bestoken? Verzin daar maar eens een domeinnaam en mailadres op die daar *niet* uit rolt.
    kan het volgens jou niet zijn? 10 en 26 karakters tegen een raad-algoritme?

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
      Que
      Wat ik bedoel te zeggen is dat het zeer wel mogelijk is dat er door de provider communicatie is geweest met jou (problemen met je MyDelta, inlog Zeelandnet etc).
      Op die route van gegevensuitwisseling kan er vanalles gebeuren. Staat je hoofd-emailadres in je adresboek (ik noem maar iets)? Zo ja, gelijk verwijderen.

      Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
      Al is het geen lek, dan is het overduidelijk doorgespeeld/verkocht (dat kan ook natuurlijk). Hoe kan anders een email adres alleen voor Delta met naam en toenaam bij deze "gemeentebesparing" partij komen? Gokken lijkt me heel sterk gezien mijn achternaam (10 karakters) die amper voor komt incl email (26 karakters).
      Afzender gemeentebesparing is maar tekst. Of heb je onlangs gechecked hoeveel je op je energierekening kunt besparen?.
      Heb je in de header de To: regel gewijzigd naar 'x' of stond die er al? Dat wijst namelijk op een heel ander probleem.

      Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
      Dus niets zwart op wit over onderzoeken oid.
      Ik zou er niet teveel energie aan verspillen. Lucky shots maken nu eenmaal deel uit van een digitale samenleving.

      Misschien ook een goed idee om de header die je hebt geplaatst weer te verwijderen, want ook van dat soort content (hoe onbelangrijk ook) wordt dankbaar gebruik van gemaakt door bepaalde groepen datatravelers.
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 15 May 2021, 17:00.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
        Dus dit kan het volgens jou niet zijn? 10 en 26 karakters tegen een raad-algoritme?
        Ik sluit het niet uit, maar het is echt wel de ultieme lucky shot dat zowel dat email adres als achternaam correct "geraad" zijn.

        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
        Wat ik bedoel te zeggen is dat het zeer wel mogelijk is dat er door de provider communicatie is geweest met jou (problemen met je MyDelta, inlog Zeelandnet etc).
        Op die route van gegevensuitwisseling kan er vanalles gebeuren. Staat je hoofd-emailadres in je adresboek (ik noem maar iets)? Zo ja, gelijk verwijderen.
        Mja, qua email adres kan het, al is het een heel lucky shot, maar vervolgens de correcte achternaam baarde mij zorgen.

        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
        Afzender gemeentebesparing is maar tekst. Of heb je onlangs gechecked hoeveel je op je energierekening kunt besparen?.
        Heb je in de header de To: regel gewijzigd naar 'x' of stond die er al? Dat wijst namelijk op een heel ander probleem.
        Dit was dus een of andere vage website, leek mij op phishing dus genegeerd. De x heb ik er zelf ingezet om te geen email adressen te posten ;-)

        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
        Ik zou er niet teveel energie aan verspillen. Lucky shots maken nu eenmaal deel uit van een digitale samenleving.
        Was het eigenlijk al vergeten totdat ik de reacties nog zag in dit topic

        Voor mij is het dan ook afgedaan totdat er weer een gerichte email komt. Bedankt voor de reacties!

        Reageer


        • #19
          Rest mij te benadrukken dat spam, zelfs door de grootste mailproviders, bijna niet te bestrijden is. Fijn weekend!

          Reageer


          • #20
            Je blijft wel spreken over gericht. Het was een ongerichte lucky shot. Maar we kunnen het daarover rustig oneens zijn.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X