Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Datalek Mijn DELTA of gewoon doorverkochte informatie?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Datalek Mijn DELTA of gewoon doorverkochte informatie?

    Vandaag opeens op een email adres dat alleen voor Mijn DELTA gebruikt wordt spam ontvangen van "gemeentebesparing.nl".
    Hierbij werd zelfs de juiste aanhef gebruikt. Nu weet ik 100% zeker dat ik nooit dit specifieke email adres heb achtergelaten op dit soort sites, noch de toestemming gegeven aan DELTA mijn gegevens te delen met dit soort spammers.

    Het feit dat spamcop zegt dat er russische hosters achter zitten nijg ik naar een datalek.

    Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: gemeentebesparing.png Bekeken: 0 Grootte: 162,8 Kb ID: 192084

    Iemand anders ook deze rommel gehad?

    Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: Screenshot 2021-03-30 at 08.58.17.png Bekeken: 0 Grootte: 434,9 Kb ID: 192085

    update
    vind dit zojuist: https://www.ad.nl/westland/contactge...-mee~a3f8d3c6/
    Laatst bewerkt door hm_aapje; 30 Mar 2021, 10:00.

  • #2
    Kunnen ze het adres niet geraden hebben?

    Reageer


    • #3
      Is je (mail) password voldoende sterk ?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
        Kunnen ze het adres niet geraden hebben?
        mja delta@[16 letterig domein].com, knap en dan ook met juiste achternaam in de aanhef?

        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
        Is je (mail) password voldoende sterk ?
        Yups, overigens niet gehost bij delta.

        Ik heb het iig gemeld bij DELTA, het is tegenwoordig raak met de lekken / doorverkoop door medewerkers, dus hoop niet dat dat het is.

        Reageer


        • #5
          dus je kreeg de spam binnen op een ander e-mailadres dan @zeelandnet.nl / delta?

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
            mja delta@[16 letterig domein].com, knap en dan ook met juiste achternaam in de aanhef?


            Yups, overigens niet gehost bij delta.

            Ik heb het iig gemeld bij DELTA, het is tegenwoordig raak met de lekken / doorverkoop door medewerkers, dus hoop niet dat dat het is.

            Zo makkelijk kun je gehackt worden. En tips om je te beschermen.

            https://www.nporadio1.nl/cultuur-med...-te-beschermen


            Reageer


            • #7
              hm_aapje Was je in september 2020 al klant van Caiway/DELTA of zou dit een nieuw lek kunnen zijn?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk bericht
                dus je kreeg de spam binnen op een ander e-mailadres dan @zeelandnet.nl / delta?
                Correct, maar op een adres dat alleen gebruikt wordt voor MijnDelta ( gebruik voor elke site/dienst een ander email adres, zo kan je makkelijk pinpointen waar het mis gaat).

                Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                hm_aapje Was je in september 2020 al klant van Caiway/DELTA of zou dit een nieuw lek kunnen zijn?
                Al sinds 2013, dus zou goed kunnen dat ik daarbij zit idd.


                Nu heb ik ook gezien dat mijn adres doorgegeven is van Delta aan Guidion voor de glasvezel controle (vanwege de problemen), dus het zou ook kunnen dat het via daar gelekt is.

                In ieder geval pakt Delta het netjes op en ze gaan nu e.a. controleren

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht

                  Correct, maar op een adres dat alleen gebruikt wordt voor MijnDelta ( gebruik voor elke site/dienst een ander email adres, zo kan je makkelijk pinpointen waar het mis gaat).



                  Al sinds 2013, dus zou goed kunnen dat ik daarbij zit idd.


                  Nu heb ik ook gezien dat mijn adres doorgegeven is van Delta aan Guidion voor de glasvezel controle (vanwege de problemen), dus het zou ook kunnen dat het via daar gelekt is.

                  In ieder geval pakt Delta het netjes op en ze gaan nu e.a. controleren
                  Heb je hier ooit nog wel eens een vervolg van gehoord ?

                  Reageer


                  • #10
                    Ze kunnen met een slim brute-force algoritme toch wel een paar miljard domeinnamen bestoken? Verzin daar maar eens een domeinnaam en mailadres op die daar *niet* uit rolt.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                      Ze kunnen met een slim brute-force algoritme toch wel een paar miljard domeinnamen bestoken? Verzin daar maar eens een domeinnaam en mailadres op die daar *niet* uit rolt.

                      Een brute force-aanval gebruikt vallen en opstaan ??om aanmeldingsgegevens, coderingssleutels te raden of een verborgen webpagina te vinden.

                      Hackers doorlopen alle mogelijke combinaties in de hoop correct te raden.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                        Heb je hier ooit nog wel eens een vervolg van gehoord ?
                        Nee, uit het "onderzoek" kwam dat er niets gelekt was. Dus dat geloven we dan maar, toch blijf ik het vreemd vinden met Achternaam en correct email adres speciaal voor delta deze mail binnen kwam.

                        Ik denk eerder dat het bij Guidion gelekt is, die partij is wat amateuristischer als ik het zo lees. Verder zijn daar de gegevens voor het de monteur aan gegeven, incl achternaam en email adres.

                        Reageer


                        • #13
                          Beste hm_aapje, Waar kan ik de informatie vinden dat Guidion wat materialistischer is? Ik kan er niets over vinden.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
                            Het feit dat spamcop zegt dat er russische hosters achter zitten nijg ik naar een datalek
                            Laatst bewerkt door Webkabouter; 14 May 2021, 23:06.
                            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                              Bij jezelf of bij Delta? Ik neig te denken dat het probleem bij jou vandaan komt
                              Que?

                              Headers:
                              knip

                              mail server: https://whatismyipaddress.com/ip/185.251.180.170
                              gemeentebesparing.nl via mijndomein.nl

                              Al is het geen lek, dan is het overduidelijk doorgespeeld/verkocht (dat kan ook natuurlijk). Hoe kan anders een email adres alleen voor Delta met naam en toenaam bij deze "gemeentebesparing" partij komen? Gokken lijkt me heel sterk gezien mijn achternaam (10 karakters) die amper voor komt incl email (26 karakters).

                              Goed, het is voor nu bij deze mail gebleven, hopelijk blijft het daar ook bij

                              Oorspronkelijk gepost door RonnyH Bekijk bericht
                              Beste hm_aapje, Waar kan ik de informatie vinden dat Guidion wat materialistischer is? Ik kan er niets over vinden.
                              Her en der over de communicatie gelezen (trustpilot en google) en eerlijk gezegd mijn gevoel over hoe de communcatie ging destijds rondom de problemen met de glasvezel in Middelburg. Dus niets zwart op wit over onderzoeken oid.
                              Laatst bewerkt door hm_aapje; 16 May 2021, 10:26.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X