Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Datalek Mijn DELTA of gewoon doorverkochte informatie?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Datalek Mijn DELTA of gewoon doorverkochte informatie?

Vandaag opeens op een email adres dat alleen voor Mijn DELTA gebruikt wordt spam ontvangen van "gemeentebesparing.nl".
    Hierbij werd zelfs de juiste aanhef gebruikt. Nu weet ik 100% zeker dat ik nooit dit specifieke email adres heb achtergelaten op dit soort sites, noch de toestemming gegeven aan DELTA mijn gegevens te delen met dit soort spammers.

Het feit dat spamcop zegt dat er russische hosters achter zitten nijg ik naar een datalek.

Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: gemeentebesparing.png Bekeken: 0 Grootte: 162,8 Kb ID: 192084

Iemand anders ook deze rommel gehad?

Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: Screenshot 2021-03-30 at 08.58.17.png Bekeken: 0 Grootte: 434,9 Kb ID: 192085

update
    vind dit zojuist: https://www.ad.nl/westland/contactge...-mee~a3f8d3c6/
    Laatst bewerkt door hm_aapje; 1 week geleden.

Kunnen ze het adres niet geraden hebben?

Reageer

Is je (mail) password voldoende sterk ?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
        Kunnen ze het adres niet geraden hebben?
        mja delta@[16 letterig domein].com, knap en dan ook met juiste achternaam in de aanhef?

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
        Is je (mail) password voldoende sterk ?
        Yups, overigens niet gehost bij delta.

Ik heb het iig gemeld bij DELTA, het is tegenwoordig raak met de lekken / doorverkoop door medewerkers, dus hoop niet dat dat het is.

Reageer

dus je kreeg de spam binnen op een ander e-mailadres dan @zeelandnet.nl / delta?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
            mja delta@[16 letterig domein].com, knap en dan ook met juiste achternaam in de aanhef?

Yups, overigens niet gehost bij delta.

Ik heb het iig gemeld bij DELTA, het is tegenwoordig raak met de lekken / doorverkoop door medewerkers, dus hoop niet dat dat het is.

Zo makkelijk kun je gehackt worden. En tips om je te beschermen.

https://www.nporadio1.nl/cultuur-med...-te-beschermen

Reageer

hm_aapje Was je in september 2020 al klant van Caiway/DELTA of zou dit een nieuw lek kunnen zijn?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk bericht
                dus je kreeg de spam binnen op een ander e-mailadres dan @zeelandnet.nl / delta?
                Correct, maar op een adres dat alleen gebruikt wordt voor MijnDelta ( gebruik voor elke site/dienst een ander email adres, zo kan je makkelijk pinpointen waar het mis gaat).

Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                hm_aapje Was je in september 2020 al klant van Caiway/DELTA of zou dit een nieuw lek kunnen zijn?
                Al sinds 2013, dus zou goed kunnen dat ik daarbij zit idd.

Nu heb ik ook gezien dat mijn adres doorgegeven is van Delta aan Guidion voor de glasvezel controle (vanwege de problemen), dus het zou ook kunnen dat het via daar gelekt is.

In ieder geval pakt Delta het netjes op en ze gaan nu e.a. controleren

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                X