Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Hoe upgrade ik nu de firmware van mijn decoder Humax 5050c ?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Hoe upgrade ik nu de firmware van mijn decoder Humax 5050c ?

    Voorheen kon ik mijn decoder Humax 5050c upgraden via de Delta Kabel.
    Ik ging dan via het menu naar de upgrade functie. Als de optie "niet grijs" was; kon ik de firmware binnenhalen vanaf de kabel.
    Nu bezit ik ook nog een 5050c die nog op de oude firmware staat (versie 1.00.01) en ik wilde die ook upgraden naar versie 1.00.31
    De upgrade mogelijkheid in het menu is "niet grijs" en als ik het aanklik begint de decoder ook te zoeken op het kabelnetwerk van Delta.
    Helaas komt na enige tijd de melding dat er geen software kan worden gevonden.
    Dit is erg vreemd. Via het kabelnetwserk van Ziggo en Caiway kan dit nl. nog steeds. Wat is de oplossing ?

  • #2
    misschien gaat het beter als je em even met een utp-kabel op inernet aansluit.

    wat is er zo spannend aan die nieuwe firmware ??

    Reageer


    • #3
      Ik meen dat Delta zelf bepaalt of ze een update uitrollen of niet en hem ook klaarzetten.
      Als Delta hem doorvoert en hij staat klaar, zul je hem aangeboden krijgen als je update probeert via humax.
      Laatst bewerkt door Koeba; 17 Oct 2018, 13:01.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
        wat is er zo spannend aan die nieuwe firmware ??
        Jij vraagt altijd de dingen die ik denk. goed bezig

        Reageer


        • #5
          [/quote]

          Reageer


          • #6

            Reageer


            • #7
              Mij benieuwen of ze de reguliere tv-feed via coax naast iptv/dit willen behouden of uitfaseren. Ik hoop heel erg op behouden, zeg maar...

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht
                  Betekent dat dan dat Humax in opdracht van Delta die decoders produceert en geen onafhankelijke producent is? Omdat een eventuele firmware-update voor Humax-decoders vanuit Delta moet komen ? Iets dat je zelf niet kunt updaten buiten Delta om ?

                  Reageer


                  • #10
                    Helemaal duidelijk. Alleen heb ik nu de 5050C (huiskamer) maar die is vrij oud, update niet nodig, werkt goed. En op slaapkamer de vrij nieuwe 5300C van vorig jaar. Daarop zou dan wel een update van toepassing kunnen zijn maar dat zie ik nooit gebeuren. Echter werkt die decoder ook goed dus...

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht
                      Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
                      Firmwareupdates worden door ons alleen gepushed, nadat ze beschikbaar zijn gesteld door de fabrikant, wanneer deze geen problemen geven met ons netwerk. Het is dan ook af te raden om zelf firmware te gaan installeren die je ergens op het internet vindt. De werking van de decoder kan dan niet meer gegarandeerd worden op ons netwerk.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht

                        Firmwareupdates worden door ons alleen gepushed, nadat ze beschikbaar zijn gesteld door de fabrikant, wanneer deze geen problemen geven met ons netwerk. Het is dan ook af te raden om zelf firmware te gaan installeren die je ergens op het internet vindt. De werking van de decoder kan dan niet meer gegarandeerd worden op ons netwerk.
                        Daar begin ik nooooit aan, op vage websites vage downloads binnenhalen want dan verrinneweer je je computer (en jezelf) mee.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht
                          Echter werkt die decoder ook goed dus...
                          alles wat niet kapot is, hoef je ook niet te repareren, dus .............

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X