Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasvezel wordt mogelijk goedkoper

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Glasvezel wordt mogelijk goedkoper

    Net gelezen
    Glasvezel wordt mogelijk goedkoper door afspraak KPN en Glaspoort | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

  • #2
    Ik ben heel benieuwd naar de enorme prijsverlagingen

    Reageer


    • #3
      Nu Delta Fiber nog die zijn prijzen verlaagt voor andere providers

      Reageer


      • #4
        DFN gaat mijn dorp ook aansluiten. KPN is net zo hard bezig met plannen en aanleggen. Zo lang ze er brood in zien. Als T-Mobile al huurt bij KPN, hoe lang nog voor KPN en Delta elkaar vinden en over elkaars netwerk gaan aanbieden? Jij mag op mijn netwerk, ik op het jouwe, we vragen elkaar niet de hoofdprijs? Afgezien van het gezichtsverlies (?) is DFN nog de kleinere partij met een lager bereik. Maar men mag hopen. Kennissen zijn net weer overgestapt van DFN-fiber naar KPN VDSL; het tv-product was te slecht bevonden.
        Laatst bewerkt door Koeba; 15 Apr 2022, 15:50.

        Reageer


        • #5
          Je zag afgelopen jaar al dat het bij Delta goedkoper werd. Gek genoeg bij zusje Caiway niet voor wat betreft de hoogste snelheden.
          Sterker Caiway is met 1Gbps fors duurder,

          T Mobile levert al 1 Gbps zonder actie voor 40 euro. Ik voorzie ook dat de snelheden fors omhoog gaan met XGPON en dat 1 Gbps de standaard gaat worden ipv 150 of 400 Mbit. We zullen tot ca juli/augustus moeten wachten voor de nieuwe prijzen. Hier in Twente zal dan XGPON ook beschikbaar zijn.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
            Ik voorzie ook dat de snelheden fors omhoog gaan met XGPON en dat 1 Gbps de standaard gaat worden ipv 150 of 400 Mbit. We zullen tot ca juli/augustus moeten wachten voor de nieuwe prijzen. Hier in Twente zal dan XGPON ook beschikbaar zijn.
            XGSPON is niet enkel en alleen weelde zo heb je geen eigen modem meer dan.

            Reageer


            • #7
              Ik weet niet of ik dit uit principe nog zou willen.
              Ik vraag mij af of de medewerkers die de kabels aanleggen wel volgens de arbo werken.
              Gisteren was een grote ploeg in de straat aan het werk.
              Begonnen om 7 uur in de morgen tot dik 21.00 uur!
              Fysiek zwaar werk 14 uur lang op een dag is niet normaal meer. Normaal werken ze tot 17.30 uur wat eigenlijk nog te veel uren per dag is.
              Verder wordt er onaangekondigd begonnen aan de werkzaamheden, ook op particulier terrein. En er wordt ook nog witte verf op de gevel gespoten waarvan ik me afvraag of dit er nog af gaat. Op diverse plaatsen in de straat is de boel 3 maal opengebroken.
              Je zou vanwege de aanhoudende overlast uiteindelijk een tegemoetkoming mogen verwachten.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door spectrum Bekijk bericht
                Ik weet niet of ik dit uit principe nog zou willen.
                Ik vraag mij af of de medewerkers die de kabels aanleggen wel volgens de arbo werken.
                Gisteren was een grote ploeg in de straat aan het werk.
                Begonnen om 7 uur in de morgen tot dik 21.00 uur!
                Fysiek zwaar werk 14 uur lang op een dag is niet normaal meer. Normaal werken ze tot 17.30 uur wat eigenlijk nog te veel uren per dag is.
                Verder wordt er onaangekondigd begonnen aan de werkzaamheden, ook op particulier terrein. En er wordt ook nog witte verf op de gevel gespoten waarvan ik me afvraag of dit er nog af gaat. Op diverse plaatsen in de straat is de boel 3 maal opengebroken.
                Je zou vanwege de aanhoudende overlast uiteindelijk een tegemoetkoming mogen verwachten.
                Als ik al mijn principes (?) overal op toe pas, ben ik naakt, dakloos en moet ik overal heen lopen.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door spectrum Bekijk bericht
                  Je zou vanwege de aanhoudende overlast uiteindelijk een tegemoetkoming mogen verwachten.
                  Last, of overlast?

                  Reageer


                  • #10
                    Gezien de huidige economische situatie word het voorlopig dus nog niet goedkoper.

                    https://www.rtlnieuws.nl/tech/artike...ijzen-internet

                    Reageer


                    • #11
                      En het is nog veel te duur in Nederland!

                      Reageer


                      • #12
                        Dus niets mag nooit meer gaan kosten? En dan ga je ook nooit meer salarisverhoging vragen?

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door stofdoek Bekijk bericht
                          En het is nog veel te duur in Nederland!
                          Sinterklaas bestaat niet (meer). Prijsstijgingen worden onder meer veroorzaakt door:
                          - Personeelskosten (investeringen in kwaliteit en service)
                          - Energiekosten (datacenters)
                          - Hoger dataverbruik (10-20%)
                          - Technische investeringen in kwaliteit en service
                          - Hybride werken (thuis, op kantoor en op andere locaties)
                          - Vervoerskosten (brandstof, personeel en ingehuurde krachten)

                          En dan hebben we natuurlijk nog ook niet over de lonen van degenen die de prijs (letterlijk) moeten betalen (wij dus). Die houden nooit gelijke tred met prijsverhogingen (inflatie). Daar zit denk ik wel het grootste probleem.

                          @ https://www.economielokaal.nl/inflatie/
                          Laatst bewerkt door Webkabouter; 4 May 2022, 13:39.
                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                            Sinterklaas bestaat niet (meer). Prijsstijgingen worden onder meer veroorzaakt door:
                            - Personeelskosten (investeringen in kwaliteit en service)
                            - Energiekosten (datacenters)
                            - Hoger dataverbruik (10-20%)
                            - Technische investeringen in kwaliteit en service
                            - Hybride werken (thuis, op kantoor en op andere locaties)
                            - Vervoerskosten (brandstof, personeel en ingehuurde krachten)

                            En dan hebben we natuurlijk nog ook niet over de lonen van degenen die de prijs (letterlijk) moeten betalen (wij dus). Die houden nooit gelijke tred met prijsverhogingen (inflatie). Daar zit denk ik wel het grootste probleem.

                            @ https://www.economielokaal.nl/inflatie/
                            vind het vervelend om te zeggen,maar er kwam iemand van KPN langs de deur ....hun aanbod voor internet en tv (glasvezel 1Gbps) is toch goedkoper, en het mesh-wifi pakket (twv €199) krijg je er gratis bij zo ook een gedeelte van het zenderpakket en als je ook nog mobielbellen hebt €7.50 korting per maand. en dan bieden ze op glasvezel ook nog eens IPv6....

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door lambik Bekijk bericht

                              vind het vervelend om te zeggen,maar er kwam iemand van KPN langs de deur ....hun aanbod voor internet en tv (glasvezel 1Gbps) is toch goedkoper, en het mesh-wifi pakket (twv €199) krijg je er gratis bij zo ook een gedeelte van het zenderpakket en als je ook nog mobielbellen hebt €7.50 korting per maand. en dan bieden ze op glasvezel ook nog eens IPv6....
                              Klopt. Ook T Mobile biedt op het eigen netwerk 1 Gbps aan voor 40 euro. Dat is in de basis zonder korting al weer 10 euro goedkoper dan Delta.
                              De snelheden verschuiven en het leveren van meer snelheid kost in de basis niet zo veel (buiten XGPON natuurlijk waar wel investeringen voor moeten worden gedaan).
                              Decoders worden steeds minder noodzakelijk met tv apps van de providers. Dus ook minder kosten. Vast bellen zie je steeds minder.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X