Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Raspberry Pi | Voeding

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Raspberry Pi | Voeding

    Er zijn hier ook een aantal mensen die RPi gebruiken. Ik ben er achtergekomen dan de externe voeding na verloop van tijd een stroomfluctiatie vertoont waardoor het lijkt (.) alsof er iets mis is met de harware (geen netwerkverbinding). Het is wel mogelijk om in single user mode je OS (in mijn geval FreeBSD 12.0 Stable) te benaderen (monitor rechtstreeks op RPi).

    Ik heb zelf de afgelopen maand van een aantal RPi's (3B+, 3B en de Zero) de externe voeding vervangen. Het laatste model (Raspberry Pi 4 Model B / 4GB) heb ik nog te kort in gebruik om daar iets over te kunnen zeggen.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

  • #2
    Nou ik heb dan een RPi 4 met originele voeding en heb hier geen last van.

    Verder een behuizing met gaten in voor de ventilatie en een koelplaat erop dus thermische problemen vallen ook nog al mee.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      Nou ik heb dan een RPi 4 met originele voeding en heb hier geen last van.
      Ik heb die dingen 24/7 in gebruik. Het gaat niet om thermische problemen (core related) maar om de voeding zelf. Als je er geen last van hebt, is dat mooi (meegenomen)...
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Voeding Raspberry

        Zelfde probleem met Raspberry3b+

        Condensator in de voeding maakte slecht contact maakten geen verbinding meer , opnieuw gesoldeerd nu geen problemen meer.

        Ama_Teur

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
          Het gaat niet om thermische problemen (core related) maar om de voeding zelf.

          Reageer


          • #6
            Haha, wat denk je zelf?

            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Ama_Teur Bekijk bericht
              Zelfde probleem met Raspberry3b+
              Aha, ik begon al aan mijzelf te twijfelen. Je leest toch betrekkelijk weinig over dit probleem op het wereldwijde web.
              Mijn hardware komt allemaal van dezelfde leverancier; wellicht moet ik dat niet meer doen...
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X