Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Het internet is 50 jaar oud: herinner jij je deze dingen nog?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Webkabouter
    antwoordde
    Ja dat waren nog eens leuke tijden. Tijdens de inburgering van het begrip 'wereld wijde web' werden in die tijd bakken met geld verdiend door mensen die de controle krampachtig in de hand probeerden te houden. Als eindgebruiker was je een dag of drie bezig om een domein te laten registreren en daarna nog eens 3 dagen om de DNS settings van je geregistreerde domein naar je hand te laten zetten (en 30 florijnen armer).
    Webkabouter in De Huiskamer

    Laat een reactie achter:


  • r0n625
    antwoordde
    Dank voor de info Webkabouter ..........
    r0n625 in De Huiskamer

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
    Was XS4ALL niet de eerste provider?
    De geschiedenis begon in april 1982 met EUnet. Niet lang daarna werden de eerste tien locaties in drie landen aangesloten op het netwerk. Het centrale knooppunt van zowel het Nederlandse deel (dat informeel NLnet werd genoemd) als het EUnet ("mcvax") opereerde vanaf het allereerste moment vanuit het CWI Het Centrum voor Wiskunde en Informatica) in Amsterdam (Teus Hagen, de voorman van de Unix gebruikersgroep NLUUG).

    In 1993 besloot Hack-Tic internettoegang aan te bieden als een experiment onder de naam XS4ALL (Felipe Rodriquez, Rop Gonggrijp, Paul Jongsma en Cor Bosman). Het experiment bleek populairder dan aanvankelijk gedacht: men had gehoopt op 500 klanten per jaar. In plaats daarvan stond de teller al na een dag op 500 klanten (ikzelf was nummer 2053). Daarop werd besloten op professionele basis internettoegang aan te bieden als eigen bedrijf, onafhankelijk van Hack-Tic. XS4ALL is al sinds 1998 een dochteronderneming van KPN.
    Webkabouter in De Huiskamer
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 29 Oct 2019, 21:03.

    Laat een reactie achter:


  • r0n625
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
    Als je een account bij NLNet (eerste internetprovider in Nederland) had moest je voor een email adres naar de helpdesk bellen zodat die er eentje voor je aan kon maken (het geld kwam met bakken binnen bij de ISP's).
    Hacktic (1989, Rop Gonggrijp rip), het blad voor 'techno-anarchisten' schreef leuke artikeltjes over hacks die je met telefonie en ISDN kon uithalen (toen was er al een mogelijkheid om zonder telefoonkosten een berichtje te sturen via je beide ISDNkanalen).
    Was XS4ALL niet de eerste provider?
    Of verwar ik het met een betaalbare provider voor de particulier????
    Hacktic, dat was ook het begin van XS4ALL, met een stapel inbelmodems in een gangkast, met een oude PC als gateway.............

    Mijn BBS bestond uit meerdere systemen, een zelfgeschreven Telex-BBS (onder CP/M) en op 2 andere PC's de software van F6FBB en NOS, van Phil Karn.
    Phil was ook ontwikkelaar bij Qualcom en heeft veel bijgedragen aan de verdere ontwikkeling van TCP/IP in DOS (!) en Linux.
    Een stukje geschiedenis van het programma NOS staat op https://www.qsl.net/ik5bcu/jnosmen.htm
    r0n625 in De Huiskamer
    Laatst bewerkt door r0n625; 29 Oct 2019, 12:53.

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: fidonet.jpg Bekeken: 0 Grootte: 7,3 Kb ID: 178361
    Tja, die goede oude tijd. Een geldverslindende hobby had je destijds met FidoNet (Tom Jennings' Echomail, Filemail en Netmail) en BBS (Opus) via een 300 Baud verbindinkje. Als je een account bij NLNet (eerste internetprovider in Nederland) had moest je voor een email adres naar de helpdesk bellen zodat die er eentje voor je aan kon maken (het geld kwam met bakken binnen bij de ISP's).
    Hack-tic (1989, Rop Gonggrijp rip), het blad voor 'techno-anarchisten' schreef leuke artikeltjes over hacks die je met telefonie en ISDN kon uithalen (toen was er al een mogelijkheid om zonder telefoonkosten een berichtje te sturen via je beide ISDNkanalen). USRobotics modems (1986, HST9600, Paul Collard) 'importeren' uit de USA bracht een aardig zakcentje op.

    Als ik toen wist wat ik nu weet...

    Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: hacktik1.png Bekeken: 0 Grootte: 51,0 Kb ID: 178362
    Webkabouter in De Huiskamer
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 29 Oct 2019, 21:03.

    Laat een reactie achter:


  • Jeroen
    antwoordde
    Ik ben in 1996 klant geworden bij Zeelandnet. Toen kreeg ik deze mooie map...

    Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: ctgc13ow8aathmq (1).jpg
Bekeken: 860
Grootte: 80,0 Kb
ID: 178358
    Jeroen in De Huiskamer

    Laat een reactie achter:


  • r0n625
    antwoordde
    r0n625 in De Huiskamer

    Laat een reactie achter:


  • Het internet is 50 jaar oud: herinner jij je deze dingen nog?
    En we maken er allemaal nog iedere dag dankbaar gebruik van

    https://www.pzc.nl/tech/het-internet...-nog~a589e08d/

    driepinter in De Huiskamer
    Laatst bewerkt door driepinter; 30 Oct 2019, 09:26.

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X