Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Krijgt Delta kabel ook concurrentie?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
    Koffiedik.... maar ik zie Caiway in dit geval de COAX wel verkopen aan Ziggo wanneer ze de garantie krijgen dat ze er op mogen blijven leveren
    Caiway is, net zoals Delta, eigendom van het Zweedse investeringsbedrijf EQT. Als er iets verkocht moet worden zal EQT daar dus tussen zitten, niet Caiway.

    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
    Delta is in Zeeland wel erg afhankelijk van de COAX
    Delta in Zeeland = coax (muv de buitengebieden). Die structuur hebben ze indertijd zelf opgezet (met de nodige subsidies en ondersteuning van de Zeeuwse gemeentes).
    Van enige verkoop zal denk ik pas sprake zijn als de kabel is opengesteld voor andere aanbieders en (daarmee) het abonneebestand schrikbarend terugloopt (wat ik niet verwacht). Mbt betrouwbaarheid zou ik niet naar Ziggo willen overstappen. Het hardware-onderhoud bij Deltaklanten wordt nu al (gedeeltelijk) uitgevoerd door Ziggo technici (nou ja, technici...).

    De huidige monopoliepositie is slecht voor de marktwerking (lees: prijsstelling).

    Wat bedoel je met 'een goede deal' (met de nadruk op 'voor wie')?
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 6 Oct 2019, 01:54.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      ... dus botweg jullie zitten met de glasvezel in dezelfde tang als wij hier in Zeeland met de coaxkabel.
      Ik snap de discussie niet; we hebben het als klant over bandbreedte, kwaliteit, betrouwbaarheid, service en prijsstelling.
      Via wat voor infrastructuur (coax of fiber) is toch van ondergeschikt belang? De enige tang die ik zou kunnen zien is die van evt. prijsstelling en de samenstelling van de soorten abonnementsvormen. Daarbij houdt Delta de landelijke prijzen volgens mij redelijk in de gaten?


      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #18
        Met de tang bedoel ik dat zowel in Zeeland als in glasvezel gebieden van bijvoorbeeld Caiway,
        Delta Fiber (merken DELTA, Caiway, Glasvezel buitenaf en ZeelandNet) een monopolie positie heeft.


        Het Caiway glasvezel netwerk is oorspronkelijk aangelegd door CIF en daar komt echt geen andere aanbieder op zoals
        KPN, dit blijft gesloten op een precies gelijke manier zoals de coax in Zeeland.

        Het is daarom onwaarschijnlijk dat er naast de Caiway glasvezel ook nog een aparte (nieuwe) glasvezel van KPN komt.

        Net zo min dat in Zeeland een andere aanbieder op de coax dan Delta toegelaten zal worden.

        Dus we blijven alle twee aangewezen op interactieve tv van Delta Fiber en kunnen niet iets anders kiezen.

        Overigens zal IPTV ook bij Ziggo alleen maar verder toenemen zie :

        https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo...mediabox-next/
        Laatst bewerkt door driepinter; 6 Oct 2019, 09:26.

        Reageer


        • #19
          Webkabouterdriepinter

          Reageer


          • #20
            Volgens mij zijn die Ziggo monteurs waarschijnlijk gewoon mensen van Esas.

            Net zoals Guidion blijkbaar de partner is bij glasvezel van Delta.

            https://www.esas.eu/nl/case
            Laatst bewerkt door driepinter; 6 Oct 2019, 20:15.

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
              ik hoef niemand te vertellen dat het voor Caiway een behoorlijke investering per aansluiting gaat zijn om op het netwerk van Ziggo te komen. Door Ziggo de COAX over te laten nemen voor een goede prijs kan men in de onderhandelingen over de prijs per aansluiting gunstigere voorwaarden afdealen en bovendien een garantie tot leveren op de COAX-kabel
              Volgens mij werkt het anders: niemand neemt de infrastructuur over. De partijen gebruiken de infrastructuur om hun signaal bij de klant te brengen. Vergelijk het afnemen van gas van een bedrijf anders dan Delta. Als het zover zou komen dat Ziggo in Zeeland actief wordt, worden Delta en de Zeeuwse gemeenten een soort netbeheerders (mbt vruchtgebruik van de infrastructuur).

              Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
              Kortom een netwerk afstoten dat je toch niet meer van plan bent actief te onderhouden omdat de prio op glasvezel ligt ben je liever kwijt dan rijk.
              Zeeland ligt helemaal vol met glasvezel (tot en met de wijkkasten, muv buitengebieden). Alleen worden onze aansluitingen vanaf diezelfde wijkkasten met coax tot stand gebracht.

              Ik denk dat in de nabije toekomst het 'onderhoud' op dat stukje coax uiteindelijk zal resulteren in het vervangen van coax door glasvezel.
              Zolang coax een prima alternatief is voor fiber zal dat nog wel even duren. Als automobilist ben ik ook niet echt geinteresseerd in het soort medium waarmee onze bandbreedte binnenkomt. Net zoals het mij ook niet interesseert wie het asfalt van ons Zeeuwse wegdek levert.
              Laatst bewerkt door Webkabouter; 11 Oct 2019, 16:24.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #22
                Dat er iets gaat wijzigen wanneer Ziggo de kabel open moet gooien is duidelijk. Het is koffiedik kijken maar ik verwacht wel overnames van COAX-netwerken door Ziggo als onderdeel van een eventuele deal.

                Reageer


                • #23
                  Ziggo is ook niet alles. Wat ze nu weer flikken met de mediabox next voor nieuwe klanten lusten de honden geen brood van.

                  Reageer


                  • #24
                    Op dit moment hoeft DELTA het kabelnetwerk niet open te stellen voor andere partijen. Ook zal na het afronden van het Next Generation Netwerk steeds hogere snelheden mogelijk zijn via de coax verbinding. Meer informatie hierover is terug te vinden via deze link.

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
                      Ook zal na het afronden van het Next Generation Netwerk steeds hogere snelheden mogelijk zijn via de coax verbinding.

                      Reageer


                      • #26
                        Mijn naam begint met een "L", dat is dus zo'n 3 maanden per letter. Als je dan de X en de Q even buiten beschouwing laat is over een jaar of drie iedereen voorzien

                        Reageer


                        • #27
                          Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
                          Ziggo is ook niet alles. Wat ze nu weer flikken met de mediabox next voor nieuwe klanten lusten de honden geen brood van.
                          Overdrijven is ook een vak. Ziggo heeft nu even geen voorraad en levert geheel terecht allen de box bij het duurste pakket.
                          Dit is bovendien een tijdelijke situatie. Niets om je druk over te maken, zeker niet wanneer je bestaande klant bent en graag bling bling wil omruilen.

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X