Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

onbegrijpelijk spamfilter

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• jever
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
    Je kunt de functies “train spam” en “train geen spam” gebruiken om je spamfilter te trainen. Je kunt een mail die jij als spam beschouwd uploaden of naar 'train spam” te slepen om aan te geven dat het spam is. Hetzelfde geldt voor de functie “train geen spam.

Op deze kan het spamfilter getraind worden en zullen deze berichten gefilterd worden.
    waarvandaan kan je dan slepen? als ik op train spam druk en ik druk op slepen krijg ik als antwoord dat er nix te slepen is..... als ik op uploaden druk kom ik in een scherm met allemaal bestanden....waar moet ik dan in welk bestand naar die spamberichten gaan zoeken?
    jever in ZeelandNet.nl

Laat een reactie achter:

• jever
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

Ik gebruik al jaren Thunderbird als e-mailprogramma, eenmaal een bericht gemarkeerd als ongewenst dan onthoud Thunderbird dit, ik mail zeer veel maar ontvang praktisch geen spam, hoe iemand 80 miljoen spamberichten kan krijgen verbaast mij dan ook heel erg, is je box dan niet vol vraag ik mij dan af. Lijkt mij een heel sterk verhaal eigenlijk. Heeft jever de beveiligingssoftware wel op orde vraag ik mij af? Lijkt mij dat de PC van jever behoorlijk geïnfecteerd is. Of zie ik iets over het hoofd.
    80 milj is een eufemisme, het lijkt me dat iedereen dat nog wel begrijpt....... maar om het voor jou duidelijk te maken: het zijn er een paar honderd per maand. en nee, mijn computer is door kaspersky pro, goed tegen infecties beschermd en nee, op mijn gmail account(s) krijg ik vrijwel géén spam binnen. dus het enige wat je over het hoofd ziet is dat het spamfilter van Delta NIET bruikbaar is voor "normale" mensen. maar als jij het wel begrijpt kan je het ons vast wel ff uitleggen in minder dan honderd woorden, die dan ook nog voor niet-ict-ers te begrijpen zijn..... toch?
    jever in ZeelandNet.nl

Laat een reactie achter:

• draaitb
    antwoordde
    jever heeft absoluut gelijk, spamfilter Zeelandnet instellen is een crime, en neem van mij aan, ook voor de professionals. En als je het dan uitgevlooid hebt, ontdek je dat het onwerkbaar is. Veel te veel handelingen en de aanwijzingen die in het spamprogramma zelf gegeven worden, werken niet. Mijn werk bestaat uit het begeleiden van senioren op hun computer apparatuur. Prachtig hoe die mensen er mee om gaan, maar de angst en frustratie die de mail van Zeelandnet veroorzaakt is voor velen beangstigend: ze durven niet meer mailen en al helemaal geen account aanmaken om dat leuke hotel te boeken. Overstappen naar een andere email programma, account of provider is de enige oplossing die werkt. Maar senioren gruwen van veranderingen, blijven trouw aan 'ons Zeeland (Delta) net'.
    Tot slot een reactie op Waarheid: Thunderbird is inderdaad veel gebruiksvriendelijker. Maar om dagelijks honderden spammailtjes te ontvangen hoef je echt geen gekke dingen te doen en hoeft ook je pc niet geïnfecteerd te zijn. Ook Thunderbird is afhankelijk van de achterliggende mail account.
    Zeelandnet, los dit nou eens op, houd meer spam automatisch tegen en maak dat spamfilter gebruiksvriendelijker, we willen gewoon alle ongewenste mail even aanklikken, en dan blokkeren, twee handelingen, klaar.
    draaitb in ZeelandNet.nl

Laat een reactie achter:

• Waarheid
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door tillart Bekijk bericht
    Maar door een ddos aanval kunnen ze wel alle email adressen binnenhalen en vervolgens bestoken met spam.
    Inderdaad je kunt met spam wel een DDoS aanval creëren! Een DDoS aanval kun je ook ''gewoon'' kopen.
    Waarheid in ZeelandNet.nl

Laat een reactie achter:

• tillart
    antwoordde
    Maar door een ddos aanval kunnen ze wel alle email adressen binnenhalen en vervolgens bestoken met spam.
    tillart in ZeelandNet.nl

Laat een reactie achter:

• Edwinb
    antwoordde
    Je kunt de functies “train spam” en “train geen spam” gebruiken om je spamfilter te trainen. Je kunt een mail die jij als spam beschouwd uploaden of naar 'train spam” te slepen om aan te geven dat het spam is. Hetzelfde geldt voor de functie “train geen spam.

Op deze kan het spamfilter getraind worden en zullen deze berichten gefilterd worden.
    Edwinb in ZeelandNet.nl

Laat een reactie achter:

• Waarheid
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

Spam komt niet door een ddos-aanval
    Ik gebruik al jaren Thunderbird als e-mailprogramma, eenmaal een bericht gemarkeerd als ongewenst dan onthoud Thunderbird dit, ik mail zeer veel maar ontvang praktisch geen spam, hoe iemand 80 miljoen spamberichten kan krijgen verbaast mij dan ook heel erg, is je box dan niet vol vraag ik mij dan af. Lijkt mij een heel sterk verhaal eigenlijk. Heeft jever de beveiligingssoftware wel op orde vraag ik mij af? Lijkt mij dat de PC van jever behoorlijk geïnfecteerd is. Of zie ik iets over het hoofd.
    Waarheid in ZeelandNet.nl

Laat een reactie achter:

• Koeba
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door tillart Bekijk bericht
    Inderdaad sinds DELTA gehackt is word je gebombardeerd met spam
    Spam komt niet door een ddos-aanval
    Koeba in ZeelandNet.nl

Laat een reactie achter:

• tillart
    antwoordde
    Inderdaad sinds DELTA gehackt is word je gebombardeerd met spam zet deze steeds op de zwarte lijst in de spamfilter.
    Maar dan veranderen ze weer een letter of cijfer en vaak eindigend met .zeelandnet.nl
    tillart in ZeelandNet.nl

Laat een reactie achter:

• Pieter48
    antwoordde
    Helemaal eens met Jever! Ik snap er ook de ballen van. Al van alles geprobeerd maar de spam van Zeeman, Bol, Jumbo enz. blijft binnenkomen.
    Pieter48 in ZeelandNet.nl

Laat een reactie achter:

• jever
    antwoordde
    nou, ik heb het allemaal eens lekker zitten lezen en........... ik snap er geen jota van!
    wat ik nu wél weet is dat ik verre van de enige ben, de reacties te lezen is het instellen van de spamfilter alleen voor de "happy few" (lees ICT-ers) weggelegd.
    ik weet niet welke leipo dit verzonnen heeft maar, absoluut onbruikbaar voor n leek.
    Wel heb ik de oplossing gevonden: alles via Gmail laten lopen en het Zeelandnet account gewoon nooit meer naar kijken. En Delta (u kent ze wel: die monopolist op de Zeeuwse kabel) die hoeft toch geen service te verlenen of klantvriendelijk te zijn.... er is toch geen concurrentie...... het énige dat wél goed werkt bij Delta is het versturen van de maandfactuur!
    jever in ZeelandNet.nl

Laat een reactie achter:

• Edwinb
    antwoordde
    Gebruik je hier ook de optie van spamtraining?
    Edwinb in ZeelandNet.nl

Laat een reactie achter:

• Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht
    Via zeelandnet.nl komt de Spam nog steeds druk binnen
    Volgens mij gaat er toch iets fout bij Zeelandnet.
    Webkabouter in ZeelandNet.nl
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 15 Sep 2020, 13:41.

Laat een reactie achter:

• koekeroe
    antwoordde
    Via zeelandnet.nl komt de Spam nog steeds druk binnen

KPN <53505EQ9@zeelandnet.nl> Zojuist weer binnen Zeeman <mz166b9Dn@zeelandnet.nl>

en heel de zooi van Jumbo tot wie weet ik niet .komt rustig binnen
    Groet Koekeroe
    koekeroe in ZeelandNet.nl
    Laatst bewerkt door koekeroe; 15 Sep 2020, 20:41.

Laat een reactie achter:

• Edwinb
    antwoordde
    Heb je de onderstaande link al bekeken?

Klik hier
    Edwinb in ZeelandNet.nl

Laat een reactie achter:

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X