Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

'Mensen zijn te nonchalant online'

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • 'Mensen zijn te nonchalant online'

    Mensen zijn niet zo goed op internet als ze denken. Dat zegt internetbeveiliger Symantec. We gaan te nonchalant om met onze apparaten en onze gegevens. Bij onze kinderen willen we wel maatregelen nemen, maar weten we niet goed wat we moeten doen en hoe.
    Bron: msn / telegraaf

  • #2
    Symantec,ja het bedrijf voor beveiligings software,die zullen wel met zulke praatje,s komen.
    Die maken software waar zij beslissen wat " goed of slecht " is voor je computer,ik persoonlijk vind het GROTE troep die software van Symantec.
    En wat en hoe een gebruiker met internet omgaat,moet hij zelf uitmaken.
    Deze zogenoemde veiligheid praatje,s zijn al vele keren voorbij gekomen,en er zijn talloze website,s waar je dezelfde tips kunt lezen.
    Overbodige mededeling.

    Reageer


    • #3
      1 keer Symantec gehad ,eens maar nooit meer ,liet gewoon malware door volledig geupdate ,vroeger wel goede ervaringen met Norton viruscsanner en security in de xp periode ,gebruik nu gratis viiruscanners avg en advast voor malware geven niets aan en veel klopt er niet in mijn 8.1 pc hedenvandaag in de bios uitroeptekens ook vreemd idere keer dat ik mijn pc afsuit zie ik een zwart vierkant eventjes soms linksboven en soms middenin .......straks maar linus laten installeren

      Reageer


      • #4
        Linux dus mind 7.2

        Reageer


        • #5
          Het probleem waar "we" tegenwoordig mee te maken hebben, is het verzamelen van informatie.
          Iemand (Google, Microsoft, Facebook, enz.) kan alle profielen van diverse website bij elkaar leggen en de informatie dan ook nog gaan combineren met berichten die je plaatst op diverse media.
          Door dit alles te combineren weten een hoop van dit soort bedrijven meer over je, dan je denkt.

          @Voice: Linux installeren is altijd een goed plan, Linux Mint is een mooie en vriendelijke versie.
          Zelf zou ik dan gaan voor de XFCE versie, maar dat is een kwestie van smaak.
          Sinds 2004 gebruik ik Ubuntu sinds 2007 heb ik geen Windows meer, een heerlijke bevrijding.
          Geen antivirus programma's meer nodig, dus mijn hardware wordt niet (meer) afgeremd.

          Reageer


          • #6
            Klop r0n cookies zijn minder onschulig en media zoals Facebook ed ook ,blijg het een gemis vinden dat zeelandnet geen Linux ondersteund maar weleens ermee geadverteerd heeft beetje tegenstrijd dat Ubuntu ( heb helaas niet uitgeprint )
            als radioamateur ben je bijna zo goed als zeker verplicht om microsoft te gebruiken ,gelukkig gebruik standalone receivers

            Reageer


            • #7
              De links van deze pagina ken je, neem ik aan?!
              https://www.google.nl/search?client=...D6mK8QfPmrioBA
              En dat is de eerste Google pagina met deze vraag: linux software voor radioamateurs.

              Reageer


              • #8
                v.w.b. Linux, wanneer je kijkt naar b.v. packet-radio, dan is de BBS van F6FBB ontwikkeld op Linux en op dit moment het enige OS dat hiervoor updates krijgt.
                NOS (ook packet radio) is ontwikkeld door KA9Q, de TCP/IP voorziening heeft hij ook voor de Linux kernel ontwikkeld.
                Ook de node software van PE1CHL is ontwikkeld op Linux.
                Er is/was/wordt dus genoeg gedaan voor Linux, ook nu nog.

                73's
                PA0BAK

                Reageer


                • #9
                  @r0n: Omdat jij een PA0-registratie &bijbehorende licentie hebt, kun je voicevoice alleen een beetje op streek willen helpen.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door kobuskuch
                    @r0n: Omdat jij een PA0-registratie &bijbehorende licentie hebt, kun je voicevoice alleen een beetje op streek willen helpen.
                    Dat is nog maar de vraag, toen packet stopte, stopte ik ook :-)
                    10 jaar geleden heb ik ook de mast verwijderd, de lol was er af (rond 2004).
                    De oorzaak is, dat ik altijd met techniek ben bezig geweest, in 1971 heb mee gebouwd en gedacht aan iets dat een computer moest heten, en vanaf 1975 als techneut bezig was met portofoons, mobilofoons, pagers, meldkamers enz.
                    Wanneer je werk is, gaat de hobby steeds meer op werken lijken.......
                    Helaas, toen C2000, M2000 en P2000 werkten, hadden ze mij niet meer nodig.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X