Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Zomertijd en Delta smartplugs

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Zomertijd en Delta smartplugs

    In de hoop dat dit in de juiste rubriek staat, anders bij voorbaat mijn excuses.....

    Ik heb een vraag, ik heb een aantal zogenoemde Delta Homewijzer Smartplugs. Hebben altijd prima gewerkt en kan ik via de delta comfortwijzer software netjes programmeren.

    Zo heb ik o.a. een plug op het aquarium gezet, zodat de verlichting ervan automatisch aan ( en uit) gaat op de ingestelde tijd.
    In het geval van het aquarium, om 4 uur smiddags.

    Maar nu is de zomertijd ingegaan, en de tijd dus een uurtje opgeschoven. 4 uur is dus eigenlijk 5 uur geworden.
    het probleem is dus, dat in de instellingen 4 uur staat maar de verlichting gaat pas om 5 uur aan, idem dito voor de tijden van de andere plugs. Allemaal een uur later dan ingesteld.

    Kan iemand mij vertellen of ik ergens in de software van het comfort pakket de exacte tijd moet instellen, en zo ja, waar ?
    Kan het echt niet vinden.

    Alle andere apparaten, o.a. de wifi router zijn allemaal (opnieuw) ingesteld met de juiste (zomer) tijd.

    Direct aan/uit schakelen via de software van het pakket of handmatig, lukt wel.

    Alvast bedankt voor eventuele reacties.


  • #2
    Oorspronkelijk gepost door ErikM Bekijk bericht
    In de hoop dat dit in de juiste rubriek staat, anders bij voorbaat mijn excuses.....

    Ik heb een vraag, ik heb een aantal zogenoemde Delta Homewijzer Smartplugs. Hebben altijd prima gewerkt en kan ik via de delta comfortwijzer software netjes programmeren.

    Zo heb ik o.a. een plug op het aquarium gezet, zodat de verlichting ervan automatisch aan ( en uit) gaat op de ingestelde tijd.
    In het geval van het aquarium, om 4 uur smiddags.

    Maar nu is de zomertijd ingegaan, en de tijd dus een uurtje opgeschoven. 4 uur is dus eigenlijk 5 uur geworden.
    het probleem is dus, dat in de instellingen 4 uur staat maar de verlichting gaat pas om 5 uur aan, idem dito voor de tijden van de andere plugs. Allemaal een uur later dan ingesteld.

    Kan iemand mij vertellen of ik ergens in de software van het comfort pakket de exacte tijd moet instellen, en zo ja, waar ?
    Kan het echt niet vinden.

    Alle andere apparaten, o.a. de wifi router zijn allemaal (opnieuw) ingesteld met de juiste (zomer) tijd.

    Direct aan/uit schakelen via de software van het pakket of handmatig, lukt wel.

    Alvast bedankt voor eventuele reacties.

    Heb je hier iets aan? pagina 2.3

    https://www.mijndeltainzicht.nl/Asse...16-01-2015.pdf

    Reageer


    • #3
      Ik denk dat ik het "probleem" heb opgelost.
      Ik heb de smartpluggen even uit het stopcontact gehaald en vervolgens er weer in gedaan.
      Er ging even een rood ledje branden, teken dat ze weer waren aangemeld.
      Ik hou nog even een slag om de arm, als het goed is, dan gaan om 4 uur de aquariumlichten aan en dan is het echt opgelost.... (hoop ik ;-) )

      Helaas, dit werkt niet. Misschien de Gateway even van de stroom af en opnieuw opstarten ( resetten ) ?
      Laatst bewerkt door ErikM; 29 Mar 2021, 14:27.

      Reageer


      • #4
        Ik heb de gateway ( Fifthplay ) even gereset, en nu lijkt het er op dat het opgelost is..... :-)

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door ErikM Bekijk bericht
          Ik heb de gateway ( Fifthplay ) even gereset, en nu lijkt het er op dat het opgelost is..... :-)

          Weet je in ieder geval hoe het straks met de wintertijd opgelost moet worden.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door ErikM Bekijk bericht
            Ik heb de gateway ( Fifthplay ) even gereset, en nu lijkt het er op dat het opgelost is..... :-)
            Fijn dat het allemaal weer werkt. Is het ook gelukt met de zomertijd?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Ferry Bekijk bericht

              Fijn dat het allemaal weer werkt. Is het ook gelukt met de zomertijd?
              Ja hoor, alles werkt weer zoals het was. De ingestelde tijden in de software zijn weer helemaal conform de echte kloktijden.
              Het was inderdaad een kwestie van de fiftplay gateway te resetten en opnieuw op te starten. Stekker eruit, 16 tellen wachten, stekker er weer in en hupsakee, uit de gateway klonk een stem die zei dat het goed functioneerde...... ;-)

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X