Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wifi-modem in woonkamer aansluiten

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wifi-modem in woonkamer aansluiten

    Laatst bewerkt door eherle; 24 Feb 2021, 16:28.

  • #2
    Optie C behoeft naar mijn mening alleen een utp kabel kosten nihil.

    Ik denk dat de monteur wel weet hij heeft gedaan.
    Laatst bewerkt door Guest01; 24 Feb 2021, 18:09.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door eherle Bekijk bericht
      Zo ja, is er dan ook behoefte aan een retourgeschikte signaalversterker of was die niet nodig?
      Gouden regel is dat je de router/modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt aangesluit (dus korte kabel. Optie (A) is dus geen optie.

      Optie B is volgens mij wat teveel van het goede (hoewel internet via een UTP kabel altijd sneller is dan wifi). Denk aan de kosten die dit met zich meebrengt.

      Optie C
      Je kunt een draadloze mesh extender (voorheen repeater) aanschaffen die het wifi signaal van de modem/router ondersteunt (versterkt is niet het juiste woord). Plaats deze tussen de fysieke locatie van router/moden en de woonkamer zodat je ook een goed signaal hebt op andere locaties. Voor het merk van de mesh extender kun je het beste over overleggen met de leverancier van de modem/router.

      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Een wifi access point en een utp kabel zijn echt niet zo duur, ik denk dat die kabel nog geen euro de meter kost, als je een loze leiding in de meterkast heb trek je hem daar door anders kun je hem gewoon in het zicht leggen.

        Dus C zal best lukken met een beetje handigheid.

        Heb je ook geprobeerd om je WiFi op 2.4 ghz te zetten dat is langzamer maar heeft soms wel een beter bereik dan 5 ghz.

        Reageer


        • #5
          Je kunt een gratis UTP kabel cat6 van Delta krijgen van 2,5,10 of 15 meter. Dan zou je alleen nog de kosten van een accespoint hoeven te betalen.

          Kijk even op prikbord, daar staat genoeg apparatuur te koop voor weinig.

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X