Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wifi valt om de anderhalf uur weg

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wifi valt om de anderhalf uur weg

    Beste Delta,

    Ik werk sinds maart vanuit huis en ben sterk afhankelijk van de Wifi verbinding, aangezien ik ook vaak online meetings heb.
    Helaas valt sinds ongeveer 2 weken de Wifi verbinding ongeveer ieder anderhalf uur kort even weg.
    De verbinding herstelt meestal vrij snel maar voordat de verbinding met alle werkgerelateerde toepassingen terug is duurt meestal wel even.
    Kunt u mij zeggen hoe dit probleem verholpen kan worden?

    Alvast bedankt,

    Mvgr Jelte

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Jeltyvonne Bekijk bericht
    Beste Delta,

    Ik werk sinds maart vanuit huis en ben sterk afhankelijk van de Wifi verbinding, aangezien ik ook vaak online meetings heb.
    Helaas valt sinds ongeveer 2 weken de Wifi verbinding ongeveer ieder anderhalf uur kort even weg.
    De verbinding herstelt meestal vrij snel maar voordat de verbinding met alle werkgerelateerde toepassingen terug is duurt meestal wel even.
    Kunt u mij zeggen hoe dit probleem verholpen kan worden?

    Alvast bedankt,

    Mvgr Jelte
    Het lijkt er op dat de WiFi kanaalkeuze op automatisch staat. Daardoor kan hij verspringen van frequentie en wordt de verbinding heel even onderbroken. De reden waarom de router dat doet heeft te maken hoe "druk" het is qua netwerken in de buurt en op welke kanalen deze zitten. Dit kun je in de modem uitschakelen door de modem op een vast kanaal in te stellen (veronderstellend dat je de router in het modem gebruikt, bij een externe router moet je dat dus in de router doen).

    Maar het kan ook zijn dat je gewoon je router even opnieuw moet starten (als je dat nog niet hebt gedaan). Probeer dat eerst.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Jeltyvonne Bekijk bericht
      Kunt u mij zeggen hoe dit probleem verholpen kan worden?
      Welk merk/type modem/router heb je?
      Wat voorcomputer gebruik je?

      Mogelijke oorzaken:

      - Modem/router probleem icm (internet) aansluiting (!)
      - Verouderde apparatuur
      - Verouderde driver netwerkkaart
      - Notebook van de zaak dat wat kritisch staat ingesteld?
      - Druk wifi-kanaal (werk je op 2,4 of 5 Ghz?). Nieuwe buren die op bepaalde dagen aan het downloaden/gamen zijn (!)
      - Te grote afstand van modem/router of (niet werkende) repeater (mesh?)
      - Nieuw aangekochte electronica dat stoort op je Wifi signaal.

      !) Een wifiverbinding ook kan wegvallen omdat je internetsignaal of bandbreedte wegvalt van je router/modem.
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 27 Jul 2020, 21:05.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4

        Reageer


        • #5
          Helaas ging het weer mis, het viel me op dat de router even compleet wegviel.
          Verschillende speedtests (bekabeld en niet bekabeld) gedaan en de downloadsnelheid was erg instabiel.
          De stroomstekker van de router zat in een stekkerdoos dus ik heb hem nu direct in het stopcontact gestoken.
          De speedtests geven nu een heel stabiel plaatje dus ik hoop dat het nu wel opgelost is.

          Reageer


          • #6
            De verbinding viel zojuist weer even compleet weg, ik denk dat het aan de router ligt?

            Reageer


            • #7
              Heb je voor mij via de e-mail je klantgegevens en een link naar dit bericht. Dan kijk ik de verbinding even voor je na. Je mag de e-mail richten aan [email protected]

              Reageer


              • #8
                Ik heb intussen gebeld met de technische dienst van Delta en ik wordt zo snel mogelijk gebeld om een afspraak te maken voor een monteur.

                Reageer


                • #9
                  Op 5 GHz is WiFi niet het primaire gebruik en is je router verplicht om regelmatig te kijken of er geen primaire gebruikers, veelal radar, gebruik maken van het kanaal. Woont u in de buurt van vaarwater of een jachthaven misschien? Meer info:

                  https://www.lantech.nl/blogs/wi-fi-5...quentiebanden/
                  Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

                  Reageer


                  • #10
                    Zet de 5 GHz eens vast op een kanaal van 36 t/m 48 om DFS-problemen te vermijden.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X