Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Modem bridge mode

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Modem bridge mode

    Mijn modem staat (nog) niet in de bridge mode.
    Wat is het beste?
    Wat zijn de voor -en nadelen?
    Ik heb er verder geen router aan gekoppeld zitten..

  • #2

    Reageer


    • #3
      Ik heb geen eigen router, dus zet 'em maar niet in de bridge mode, bedankt fred44nl.

      Reageer


      • #4

        Reageer


        • #5
          Daartoe moet je eerst het modem in Bridge zetten.

          Er zijn meer dan genoeg eigen routers te koop zie oa :

          https://computertotaal.nl/artikelen/...-beste-router/
          Laatst bewerkt door driepinter; 9 May 2020, 11:04.

          Reageer


          • #6
            zelf heb ik een Ubiquiti EdgeRouter X.
            daar zit geen wifi in, want dat doe ik weer daarachter.
            het voordeel van een eigen router is, met name dat je alles zelf kunt instellen en beheren.
            iets wat bij een modem/router van een ISP meestal niet kan.

            Reageer


            • #7
              Het is helemaal niet nodig om je modem/router in de bridge-mode te zetten. Het is zelfs niet aan te raden als je begint met 'netwerken'.
              Je hebt nl. dan altijd nog een extra firewall tot je beschikking die evt. foute configuratie op router2 afvangt.
              Pas als je er echt zeker van bent dat je alles goed hebt geconfigureerd kun je router1 in de bridgemode zetten (of dat in geval van problemen weer af zetten).

              Twee routers kunnen goed samenwerken. Je gebruikt router2 dan als een soort 'slimme' switch.
              Gangbare voorwaarden:
              - Altijd DHCP activeren op slechts _1_ router
              - Settings die op router1 niet mogelijk zijn, kun je dan configureren op router2
              Zorg dan wel dat mbt je netwerk, deze router2 _altijd_ als de default gateway wordt ingesteld. Mocht je met vaste IP adressen werken dan een Windows' netwerkkaart klagen dat er twee gateways bestaan, maar dat kun je gewoon negeren.
              - Mbt WiFi is het ook aan te raden om dat, in dit geval, op router2 te activeren.
              Laatst bewerkt door Webkabouter; 9 May 2020, 11:31.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                Het is helemaal niet nodig om je modem/router in de bridge-mode te zetten.
                nee, nodig is wat anders.
                maar als je instellingen nodig hebt, die het modem niet biedt, dan zul je wel moeten.


                Het is zelfs niet aan te raden als je begint met 'netwerken'.
                volgens mij ben ik niet echt een beginner :

                Twee routers kunnen goed samenwerken.
                zeker wel, maar als je niet echt verstand van zaken hebt, dan gaat het heel vaak fout.


                - Altijd DHCP activeren op slechts _1_ router
                als je het goed instelt, kun je best met 2 DHCP servers werken.
                ik kom uit een netwerkomgeving, waar alles dubbel was, 2 file-servers, 2 dns-servers, 2 dhcp-servers, 2 mail-servers, etc.etc.
                [/QUOTE]

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
                  ik kom uit een netwerkomgeving, waar alles dubbel was, 2 file-servers, 2 dns-servers, 2 dhcp-servers, 2 mail-servers, etc.etc.
                  Natuurlijk dat herken ik ook, maar dat heet : "Failover" en herkennen alleen mensen die zelf in beheer hebben gewerkt.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                    Natuurlijk dat herken ik ook, maar dat heet : "Failover" en herkennen alleen mensen die zelf in beheer hebben gewerkt.
                    nou, de mail-server werkte wel in Failover, maar alle andere servers draaiden volledig parallel met load-balacing.
                    maar dit soort grappen horen zeker niet in een particulier netwerkje thuis

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
                      als je het goed instelt, kun je best met 2 DHCP servers werken.
                      Waarom zou je dat doen? Het vergroot de kans op voudten en alleen bij het gebruik van subnetten (bij resubnetting of superscoping) zou je het aantal IP adressen hoeven uitbreiden (255+).
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                        Waarom zou je dat doen?
                        fail-safe was de eis, dus alles dubbel, zo ook de dhcp-server.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X