Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Hoe krijg ik onze router met netwerk weer in beeld/actief?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #46
    http://192.168.0.1
    Controle: op je bekabeld aangesloten computer via de command prompt weer ipconfig uitvoeren en het bij default gateway genoemde adres is 99 van de 100 keer het adres van je router.
    Vervolgens kun je de bovengenoemde stappen 2 en 5 doen
    Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

    Reageer


    • #47
      Opnieuw hierna gekeken. Met de aansluitingen op de LAN kom ik niet meer op de router.
      Dus dan maar de 'oude' aansluiting via de WAN geprobeerd.
      Alle instellingen aangepast. Reboot gedaan en alles via de LAN poorten aangesloten.
      Kabel weer draadloos gemaakt en router/access point boven gezet.

      Nu heb ik dus de netwerken van mijn kabelmodem in beeld alsmede 1 tplink netwerk.
      Op dit netwerk kan ik surfen.

      Hoe kan ik controleren of alles naar behoren werkt? Of is dit voldoende.
      Voordien had ik via de tplink een dual netwerk (2.4ghz en 5ghz). Nu heb ik alleen de 2.4ghz nog. Is dit goed?

      Wat is nu het voordeel van het op deze manier aansluiten boven het hebben van 2 netwerken?
      Dit is mij nog niet helemaal duidelijk. Waarin zou ik bijv deze 'verbetering' moeten merken?

      Reageer


      • #48
        Welke netwerken de TP-link nog uitzend kun je in het menu ervan controleren, in principe moeten ze alletwee gewoon werken. Ik zou me over het 2.4GHz netwerk niet te druk maken want dat is vaak toch niet bruikbaar vanwege de overbelasting.
        je kunt controleren of alles naar behoren werkt door met je computer verbinding te maken met het TP netwerk en je IP adres enz. te controleren via ipconfig. Je computer zou een IP adres in de 192.168.11.x range moeten hebben gekregen van het kabelmodem en dus niet in een andere range van de TP-Link.
        Het voordeel van hoe je het nu hebt ingericht is dat je 1 DHCP server in het hele netwerk hebt en alle apparaten een IP adres hebben in dezelfde range. In de oude situatie met het kabelmodem met daarachter de TP-link, dus router achter router, heeft een deel van de apparaten een IP adres in een andere range dan de rest, je hebt dan eigenlijk 2 verschillende netwerken. Alleen apparaten in hetzelfde subnet (IP range) kunnen elkaar rechtstreeks bereiken zonder tussenkomst van een router. Je kunt dan problemen krijgen met bijvoorbeeld het automatisch detecteren van apparaten omdat ze niet in hetzelfde subnet zitten.
        Laatst bewerkt door ejanse; 8 Sep 2019, 16:40.
        Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

        Reageer


        • #49
          Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: Access point tp link na wijziging.PNG Bekeken: 1 Grootte: 17,6 Kb ID: 177464

          Volgens mij is de range zo goed?! Maar ik zie wel media disconnected.
          En de tp link 5 ghz heb ik wel maar niet beneden maar wel boven bij het access point dus dat klopt. :-)

          Dan nu maar eens gaan testen in de praktijk.

          Hopelijk is dit topic ook nog een keer bruikbaar voor anderen.
          Iedereen heel erg bedankt voor de hulp en adviezen.
          Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: Bos bloemen.jpg Bekeken: 1 Grootte: 8,2 Kb ID: 177465
          Laatst bewerkt door anbrobra; 8 Sep 2019, 21:36.

          Reageer


          • #50
            sorry
            Laatst bewerkt door fred44nl; 9 Sep 2019, 23:32.

            Reageer


            • #51
              Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
              Je hebt nog steeds een 192.168.11.x adres in de TP-link
              als je nou es begon, om daar een 192.168.1x adres van te maken
              De TP-Link stond eerst als router ingesteld en gaf ip adressen uit in het netwerk 192.168.1.0/24, zie de screenshots ergens hierboven.
              Het kabelmodem is ook als router ingesteld en geeft ip adressen uit in het 192.168.11.0/24 netwerk.
              Vervolgens is deTP-Link router aan de WAN kant voorzien van een vast IP adres in het 192.168.11.0 netwerk, en is de DHCP server van de TP-Link uitgeschakeld zodat deze zich in het netwerk als AccesPoint gedraagt.
              Alle netwerk devices die zich op het kabelmodem of op het TP-Link AccessPoint aanmelden krijgen nu dus een ip adres van de DHCP server in het kabelmodem en die deelt 192.168.11.x adressen uit. Dat netwerk blijkt ook niet te wijzigen in de Sagemcom....

              Alles dus netjes in hetzelfde subnet, maar 1 DHCP server in het netwerk en geen router-achter-router maar de TP-Link als extra AccessPoint op zolder naast het kabelmodem WiFi netwerk zoals de vraag van anbrobra was.

              ik begrijp je opmerking dus niet helemaal Fred
              Laatst bewerkt door ejanse; 9 Sep 2019, 20:48.
              Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

              Reageer


              • #52
                Oorspronkelijk gepost door ejanse Bekijk bericht

                ik begrijp je opmerking dus niet helemaal Fred
                Ik ook niet, sorry

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X