Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Hoe krijg ik onze router met netwerk weer in beeld/actief?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Hoe krijg ik onze router met netwerk weer in beeld/actief?

    Ik weet het even niet meer. Hopelijk heeft iemand tips. Ca 2 mnd terug hebben we een nieuwe modem van ZeelandNet ontvangen. We hadden ook een router TP link hier naast staan. Wifi werkte niet goed en monteur adviseerde om de router TP Link uit te zetten omdat je dan steeds overschakelt van de ene wifi naar de andere wifi.Een goed advies denk ik.

    De TP link moet nog boven worden aangesloten op het bekabelde netwerk maar dat kan nog niet omdat die kabel kapot is. Dit wil ik laten repareren. En daarom wilde ik die router weer activeren. En ook om te proberen om de TP link router op de zolder bekabeld aan te sluiten dan hoeft die reparatie misschien wel niet :-)

    Maar het probleem is nu dat ik die TP router niet meer ingestalleerd krijg!! Via het eigen IP adres is hij ook niet meer bereikbaar. Ook kom ik dat netwerk niet meer tegen als ik de netwerken in de buurt controleer! Er branden op de router wel 3 groene lampjes. Power, de kanalen 2.4G/5G en internet on. Ook via http://tplinkwifi.niet bereikbaar. Al moet ik wel zeggen dat ik veel geprobeerd heb waardoor er veel tabbladen open stonden en tijdens sluiten kwam ik toch wel op een tabblad de site van tplinkwifi tegen Het inloggen hier lukte ook niet. Ik krijg een melding dat de router niet is aangesloten op het tp netwerk.

    De router heb ik bekabeld aangesloten rechtstreeks op de laptop om te testen. Ook zonder het gewenste resultaat. Er branden wel 3 groene lampjes.

    Nu weet ik niet meer zeker of deze router gelijk van het modem is gehaald of hierop door de monteur weer is geinstalleerd (dit laatste dacht ik) en wij hem later hebben uitgezet. We hadden in ieder geval 2 netwerken in huis. Het 2e netwerk krijg ik nu niet meer te voorschijn.

    Dus :
    - op de router heb ik 3 groene lampjes
    - router is niet bereikbaar via website van tplinkwifi en via ip adres
    - router rechtstreeks aangesloten op laptop om te testen

    Iemand tips? Ik weet het even niet meer maar ben ook maar een leek op dit gebied :-)

  • #2
    Ik zou de TP-Link router aansluiten op een vrije poort van je nieuwe modem en hem daarna aanzetten, kijken wat er gebeurd en of het tweede netwerk weer in de lucht komt.
    Zo niet dan via Google zoeken naar het type router (dat zal wel ergens onderop staan) i.c.m. reset, hopelijk kom je dan info tegen om de TP-Link terug gezetten naar de fabrieksinstellingen.
    Als dat gelukt is kun je hem weer opnieuw instellen en vervolgens verplaatsen naar boven.

    Welk type TP-Link is het?
    Wat is er met de defecte kabel aan de hand?
    Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

    Reageer


    • #3
      De router is AC750. En die kabel werkt niet meer door kortsluiting denk ik. Douchebak zit boven meterkast en daar is lekkage geweest. Er moet dus nieuwe kabel getrokken worden.
      Bedankt voor je reactie. Router probeer ik ook in poort van modem maar het netwerk komt niet naar voren. Ik zal eens googlen op reset.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door anbrobra Bekijk bericht
        De router is AC750. En die kabel werkt niet meer door kortsluiting denk ik. Douchebak zit boven meterkast en daar is lekkage geweest. Er moet dus nieuwe kabel getrokken worden.
        Bedankt voor je reactie. Router probeer ik ook in poort van modem maar het netwerk komt niet naar voren. Ik zal eens googlen op reset.
        Indien de naam van het wifi-netwerk van de router niet meer te zien met alle apparaten kan dat 3 dingen betekenen.
        1. het netwerk staat uit.
        2. het netwerk staat verborgen.
        3. De router is stuk.

        Aangezien het 2.4/5 G lampje op de router doen branden doe ik even de aanname dat hij wel aanstaan.
        dan blijven er nog 2 dingen over.
        Door de Factory-reset uit te voeren kun je mogelijk het verborgen netwerk weer tevoorschijn halen dus dat is inderdaad een van de beste stappen wat je kan uitvoeren.

        Reageer


        • #5
          Misschien dat de TP-Link op een vast ip-adres ingesteld staat dat je nu niet meer kunt bereiken.
          Sluit eens een computer met kabel aan op de TP-Link, open een Command Prompt en typ 'ipconfig' (Enter) in.
          Bij Default Gateway hoor je dan het ip-adres van de router te zien staan.

          Typ dat ip-adres in je browser in. Dan kun je hopelijk verbinding maken.
          Stel je TP-Link vervolgens in als access point door de instructies van TP-Link te volgen.
          Hierdoor kun je beide apparaten blijven gebruiken.

          Reageer


          • #6
            Als ik zoek op TP-Link AC750 dan kom ik alleen een WiFi Range Extender tegen, oftewel een repeater en geen router.

            https://www.tp-link.com/nl/home-netw...xtender/re200/

            Dat zou een hoop verklaren want die versterk(te) het netwerk van je oude kabelmodem en aangezien dat netwerk er niet meer is doet 'ie nu niks meer.

            Check de handleiding op de website van TP-Link en stel de extender opnieuw in i.c.m. je nieuwe kabelmodem.
            Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

            Reageer


            • #7
              Wat een reacties! Nog een hoop te proberen.
              Het is geen extender. Het is deze: https://www.youtube.com/watch?v=709IV2NiRRA

              Reageer


              • #8
                Hallo.
                Weer even verder op onderzoek gegaan.
                Het probleem is wat veranderd :-)
                Het netwerk heb ik wel in beeld. Dacht dat het de TP link van de buren was. Blijkbaar niet.... want de getoonde netwerk naam is in beeld als de router aan staat en weg als hij uit staat. Bovendien keek ik net op de onderkant van de router en daar zie ik de code staan die ook terug komt in de netwerknaam.... Iets met mijn geheugen denk ik....

                Blijft het probleem dat ik niet op de router kom via ip adres of kan inloggen want het vorige wachtwoord werkt blijkbaar niet meer.
                Dus de hamvraag is nu wat het wachtwoord is??!!

                Bij de 1e installatie van de router heb ik het ip adres genoteerd omdat het toen ook lastig te vinden was. Kan dit gewijzigd zijn door omwisseling van de modem van delta??

                Wat GoeRoe voorstelt heb ik gedaan. De CMD. Maar met dat ip adres krijg ik de delta modem in beeld en niet de tp link. Misschien heb ik iets niet goed gedaan?

                Welke tips hebben jullie nog voor mij?

                Reageer


                • #9
                  Probleem update:

                  Inmiddels na vele malen proberen ben ik op de router gekomen met het ip adres wat ik eerder had genoteerd.
                  De wachtwoorden aangepast aan wat wij willen.

                  Als ik op mijn smartphone en iPhone op dat wifi netwerk van tp link ga dan krijg ik , verbonden GEEN INTERNET.

                  Wat is er nog niet goed?

                  Reageer


                  • #10
                    (enter) intikken en het resultaat hier posten, wellicht levert dat wat op.
                    Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

                    Reageer


                    • #11
                      De WAN geeft Dynamic IP aan. Dus dat is dan goed. Je veronderstelling is verder ook juist :-)

                      De command prompt geeft aan:

                      unable to resolve target system name www.zeelandnet.nl.


                      Inmiddels heb ik zelf ook een aantal zaken bekeken / gestest.
                      Ik krijg de melding DNS server niet bereikbaar

                      Aangezien het netwerk van de kabelmodem van Delta geen problemen geeft, ga ik er vanuit dat het een instelling op de router is. Maar welke??


                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door anbrobra Bekijk bericht
                        Aangezien het netwerk van de kabelmodem van Delta geen problemen geeft, ga ik er vanuit dat het een instelling op de router is. Maar welke??
                        in de dhcp-server moet de gateway verwijzen naar 192.168.11.1
                        op een iPhone kun je dat eenvoudig controleren
                        Laatst bewerkt door fred44nl; 20 Aug 2019, 22:16.

                        Reageer


                        • #13
                          HTTP://217.63.91.13
                          Laatst bewerkt door ejanse; 20 Aug 2019, 22:27.
                          Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door ejanse Bekijk bericht
                            (enter) intikken en het resultaat hier posten, wellicht levert dat wat op.
                            Ik zou eerst eens een ipconfig laten doen voordat je met tracerts begint te gooien.

                            Reageer


                            • #15
                              ejanse De WAN instellingen heb ik bijgevoegd als bijlage. Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Wan.PNG
Bekeken: 3446
Grootte: 6,9 Kb
ID: 177029

                              fred44nl Staat het antwoord op jouw vraag ook in het schema? Of eigenlijk staat het er niet? :-)

                              Vrieskist De ipconfig ook hierbij. Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: ipconfig.PNG
Bekeken: 3621
Grootte: 23,6 Kb
ID: 177030

                              Ik hoor het graag weer. Volgens mij zijn we in de buurt van de oplossing :-)
                              Bijgevoegde bestanden

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X