Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

EPC 3940 modem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • EPC 3940 modem

    Sinds enkele maanden hebben we een nieuw modem EPC 3940. Alles werkt naar behoren (smart tv, smart phones, thermostaat, alarm, pc, laptop) behalve mijn oudere Ipad3. De ipad ziet zowel de 2,4Ghz als de 5Ghz, allebei met perfect signaal, maar een verbinding komt niet tot stand. Heel af en toe maakt de ipad verbinding met een van de 2 frequenties, soms 5 minuten, soms 1 uurtje, om dan weer te verbreken. Als ik naar ergens anders ga (buitenshuis) logt de ipad probleemloos in. Ik heb de ipad al ter reparatie aangeboden maar krijg hem terug met de opmerking dat er niets mee loos is en dat het aan mijn modem moet liggen. De modem is door een monteur van Delta geinstalleerd, heb zelf alles nagelopen via het instructie boekje van het modem, alles klopt. De ipad voor alle zekerheid helemaal opnieuw geinstalleerd, maar niets helpt. Wie heeft er een idee wat dit kan zijn?

  • #2
    dat kan te maken hebben met WPA
    welke WPA-beveiliging heb je ingesteld op het modem ??

    Reageer


    • #3
      @ fred44nl : Ik denk dat hier inderdaad de oplossing ligt. De beveiliging stond op wpa or wpa2 personal. Ik heb verschillende beveiligingen geprobeerd (zonder resultaat) op het 2,4 kanaal, maar als ik de beveiliging disable logt de ipad direct in. Het probleem zit hem dus in de beveiliging. Waar zou de beveiliging volgens u op moeten staan?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door lescatalpas Bekijk bericht
        @ fred44nl : Ik denk dat hier inderdaad de oplossing ligt. De beveiliging stond op wpa or wpa2 personal. Ik heb verschillende beveiligingen geprobeerd (zonder resultaat) op het 2,4 kanaal, maar als ik de beveiliging disable logt de ipad direct in. Het probleem zit hem dus in de beveiliging. Waar zou de beveiliging volgens u op moeten staan?
        ik gebruik doorgaans WPA/WPA2 - persoonlijk
        dus jouw instelling lijkt wel juist te zijn, maar iPad kan daar kennelijk niet mee overweg.
        welke versie van iOS heeft die iPad ??

        Reageer


        • #5
          ios 9.3.5 en de ipad zegt up to date te zijn.

          Reageer


          • #6
            iOS 9.3.x lijkt vaker problemen te hebben met wpa: http://www.iphonehacks.com/2015/09/f...-problems.html

            Reageer


            • #7
              Gebruik als instelling WPA2-PSK met beveiliging AES. De iPad3 kan hier prima mee overweg (ik heb er zelf ook een).

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                Gebruik als instelling WPA2-PSK met beveiliging AES. De iPad3 kan hier prima mee overweg (ik heb er zelf ook een).
                Ik heb het 2,4 kanaal gezet op wpa-personal en aes en het probleem is opgelost. Aan het 5 kanaal heb ik niets veranderd en daar logt de ipad3, vreemd genoeg, nu ook op in. In ieder geval is het probleem veroorzaakt door de beveiliging en dank zij de tips hier opgelost. Bedankt!

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Kutdelta123
                  Verwijdert door moderator
                  een goede of slechte wifi is doorgaans een gevolg van de omstandigheden.
                  dus voordat je gaat schelden, kun je beter eerst jouw eigen omstandigheden bekijken en aanpassen.

                  https://www.delta.nl/service/internet/wifi-verbeteren
                  Laatst bewerkt door Edwinb; 21 Nov 2018, 08:43. Reden: Bericht aangepast

                  Reageer


                  • #10
                    Originele forumnaam, dat dan weer wel....faalhaas

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X