Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Meerdere keren per dag niet op internet komen.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Meerdere keren per dag niet op internet komen.


  • #2
    - Gebruik je DHCP (voor elke sessie een ip adres uitdelen) of zijn er clients die een vast IP adres hebben ingesteld (zoiets kan voorkomen zonder dat je dat zelf hebt ingesteld).
    - Zet eens 5Ghz uit en check - idem voor 2,4Ghz
    - Heb je hier ook last van als je een client via een netwerkkabel aan (1) je switch en/of (2) rechtstreeks op je modem/router aansluit?
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Hi Webkabouter,

      Ben een beetje leek hierin, ik heb geen idee of DHCP wordt toegepast.
      Als ik de App Fing bekijk zie ik dat er 12 IP adressen, volgens mij steeds dezelfde.
      Heb nog niet getest met aan/uitzetten 5 GHz en 2,4 GHz , maar ik weet wel als er niemand iets gebruikt dan allen een IPad dat dit ook gebeurt. Voorheen nooit geen last van gehad met de vorige modem.
      Hoe kan ik als enigszins een amateur dit verder testen?
      Heb meerdere keren kort een directe lijn gedaan en dit is toen nooi geconstateerd.
      Kan ik in de modem, in instellingen, dit eenvoudig staps gewijs testen?

      Alvast bedankt

      Reageer


      • #4
        https://tweakers.net/productreview/1...8630p-kit.html

        Kies dan een ip-adres buiten de standaard DHCP-reeks van het modem (bijvoorbeeld 192.168.11.201) en stel de gateway in (192.168.11.1) en de DNS-server (1.1.1.1 bijvoorbeeld).

        Reageer


        • #5
          goede dag, ik haak maar even aan. ik heb het zelfde probleem al een maand of twee daar voor nooit geen last en heb hier voor al een keer telefonisch contact gehad met de helpdesk die konden niets vinden en hebben op afstand het modem bekeken en gereset en moest het daarna maar eens aankijken. na een paar dagen ergernis ben ik maar even naar de nieuwe Delta winkel gegaan en het probleem voorgelegd.
          maar daar adviseerde ze mij, omdat zij er ook niet uit kwamen om maar weer contact op te nemen met de helpdesk :-(
          ik ben ook zeer benieuwd naar de evt. oplossing voor het probleem hier boven.

          Chris

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door christiaan Bekijk bericht
            ik ben ook zeer benieuwd naar de evt. oplossing voor het probleem hier boven.

            Chris
            En, ben je met mijn tip aan de slag gegaan of heb je eerst gereageerd en daarna pas gelezen?

            Reageer


            • #7

              Reageer


              • #8
                beste Goeroe, Expert

                ik ben geen expert en Ja jou verhaal gelezen is mij veel te technische voor iets wat tot voor kort wel goed werkte en zonder veranderingen aan mijn kan opeens
                niet meer?

                Reageer


                • #9
                  beste Michel.

                  ik ben benieuwd of er al een oplossing is of dar de Delta er mee bezig is?

                  Gr. Chris

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door christiaan Bekijk bericht
                    ik ben benieuwd of er al een oplossing is of dar de Delta er mee bezig is?
                    Delta zal er niet mee bezig zijn, Chris. Mijn tip is om de TP-Link een vast ip-adres te geven. Als dat te technisch voor je is, zoek dan iemand die het voor je in orde maakt. Als je het bij Delta gekocht hebt, willen ze er misschien een monteur voor sturen. Anders heb je misschien iemand in je omgeving die het voor je kan doen? Er zijn ook mensen die via 'student aan huis' iemand gevonden hebben.

                    Als je niets doet wordt het in elk geval niet opgelost.

                    Reageer


                    • #11
                      Beste Mtd,

                      Ik zie dat er telefonisch contact is geweest met onze klantenservice. Is het probleem inmiddels opgelost ?

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht

                        Beste Mtd,

                        Ik zie dat er telefonisch contact is geweest met onze klantenservice. Is het probleem inmiddels opgelost ?
                        Kun je wel zien dat er contact geweest is, maar niet de voortgang van de melding?

                        Reageer


                        • #13
                          MTD, Christiaan, Edje het is belangrijk om uit te vinden of het probleem in het WiFi deel, het router deel of het kabelmodem deel van je netwerk zit. Delta moet zorgen dat je modem goed werkt en bied geen WiFi ondersteuning. Als je een eigen router achter het kabelmodem hebt dan zal Delta sowieso niets aan de storing kunnen doen als het kabelmodem naar behoren werkt.

                          Het stappenplan om zelf het e.e.a. uit te sluiten zou zoals hieronder kunnen zijn.
                          Probeer onderstaande eens uit op het moment dat alles gewoon werkt, en doorloop zodra de storing zich voordoet alle stappen om te kijken waar het misgaat.



                          Stap 1 - Kijk of je je eigen router kan bereiken:

                          Probeer de webinterface van je eigen router te bereiken. Het IP adres moet je zelf zien te achterhalen, want dat is afhankelijk van je router en de instellingen. Het adres van je router is meestal het IP adres wat je computer gebruikt als default gateway / standaard gateway. Om dit op te zoeken:

                          Windows 10 > Zoekveld > type "cmd" om de command prompt te open.
                          Windows 7 & 8 > Startmenu > type "cmd" om de command prompt te open.

                          In het zwarte venster typt u in "ipconfig" op de prompt. De waarde die u achter default gateway vind is het IP adres van uw router. Deze typ je in in je internet-browser, bijvoorbeeld http://192.168.11.1

                          Tablet: kijk bij de WiFi instellingen en zoek het Default Gateway adres.

                          Voor een MacBook of iMac:
                          Houdt de option?-toets ingedrukt en klik op het Wi-Fi icoon in de menubalk van je Mac. Zoek het Router adres.

                          Kun je de webbpagina van je router bereiken?

                          Zo ja dan werkt de WiFi verbinding naar je router en je router zelf.

                          Zo niet dan zit de storing in het WiFi deel of in je router zelf. Heeft de tablet, laptop of pc verbinding met het WiFi netwerk?

                          Als de webpagina van je router wordt geopend) ga je verder met stap 2.



                          Stap 2 - Kijk of je de webpagina van je kabelmodem kunt bereiken:

                          De EPC3940 heeft een eigen web-interface en die is te bereiken via je browser op http://192.168.100.1.

                          Als de webpagina van je kabelmodem wordt geopend, dan werkt het WiFi deel van je router en de verbinding tussen je router en het kabelmodem EPC3940 correct en is het een probleem met je kabelmodem of het Delta netwerk. Check de lampjes op je kabelmodem en de informatie op de webpagina.

                          Als stap 1 werkt en bij stap 2 de web-interface van het kabelmodem niet geladen wordt zit het probleem in de kabel tussen de router en je router, of is (de voeding van) je kabelmodem stuk. Check de lampjes op je kabelmodem.


                          Als je deze stappen doorlopen hebt weet je in welk deel van je netwerk het probleem zit en kun je gericht verder zoeken.




                          Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

                          Reageer


                          • #14
                            het verhaal begint nu toch wel onduidelijk te worden.

                            Oorspronkelijk gepost door ejanse Bekijk bericht
                            Stap 1 - Kijk of je je eigen router kan bereiken:
                            De EPC3940 heeft een eigen web-interface en die is te bereiken via je browser op http://192.168.100.1.
                            de webinterface van een 3940 in routermodus bereik je doorgaans via 192.168.11.1
                            Laatst bewerkt door fred44nl; 28 Sep 2018, 22:55.

                            Reageer


                            • #15
                              Fred,
                              inderdaad is de TP-link geen router maar een powerline module echter dat maakt in het stappenplan globaal niet zo heel veel uit. Het doel van mijn post is om de mensen wat meer zelfredzaam te maken bij het storingzoeken, dus stap voor stap al je netwerapparaten nalopen tot en met het kabelmodem.

                              voor wat betreft je tweede opmerking:

                              een EPC3940 in router modus bereik je via http://192.168.11.1
                              een EPC3940 in bridge modus bereik je via http://192.168.100.1
                              als je een eigen router achter je kabelmodem gebruikt, laat dan de EPC in bridge modus zetten zodat je alles zelf in je eigen router in kunt stellen en geen NAT-achter-NAT problemen over je afroept.
                              Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X