Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internetverbinding valt om de paar minuten weg.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internetverbinding valt om de paar minuten weg.

    Het overkomt me regelmatig dat de internetverbinding op mijn computer wordt verbroken. Soms om de paar minuten. Ik moet dan telkens opnieuw verbinding maken met wifi. Hoe kan ik dit euvel oplossen?

  • #2
    Heb je dit bekabeld ook?
    Hebben andere apparaten ook problemen?

    Wifi verbeteren al eens doorgenomen: https://www.delta.nl/service/internet/wifi-verbeteren

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Ptrol
      Heb je dit bekabeld ook?
      Hebben andere apparaten ook problemen?

      Wifi verbeteren al eens doorgenomen: https://www.delta.nl/service/internet/wifi-verbeteren
      Bekabeld weet ik niet. Tweede computer heeft soms zelfde problemen (maar die gebruik ik minder, zodat ik niet weet hoe frequent de storing voorkomt). Ik van wifi verbeteren een filmpje afgespeeld. Volgens mij heb ik alles goed goedaan. Misschien wat extra info van mijn kant. Router is Cisko EPC 3940 en ik heb ook nog een D-link kastje met drie antennes type DIR 635. Ik weet niet precies waar ik op moet letten.

      Reageer


      • #4
        Je gebruikt een eigen router. Staat deze in bridge?
        Ben je wel met het netwerk van je router verbonden?

        Reageer


        • #5
          Geen idee wat in brtidge staan is.
          Ik denk wel dat ik met het netwerk verbonden ben want momenteel werkt internet wel.

          Reageer


          • #6
            Wat is je afstand tot het modem en tot router?

            Als je een eigen router gebruikt, zet je het modem meestal in bridge: https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=64,E=0000061621711959296,K=7544,Sxi= 0,case=guid({6B21FFB0-1C70-4582-8F95-128D7F02BFD9}),TS=DeltaNL_2016

            Je maakt dan verbinding met Wifi via het netwerk op de eigen router.
            Alle verkeer loopt dan via de eigen router.
            Je hebt wifi beveiligd op de router en je gebruikt een ww voor het wifinetwerk.
            Verder kan je bijv. het kanaal kiezen ( 1, 6 of 11 ), welk het minst druk bezet is..

            Overigens dient je laptop zelf natuurlijk schoon te zijn.
            Scan regelmatig als aanvulling op je virusbeveiliging met bijv. MBam Free.

            Zorg dat er geen storende draadloze apparaten in de buurt zijn.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Ptrol
              Wat is je afstand tot het modem en tot router?

              Als je een eigen router gebruikt, zet je het modem meestal in bridge: https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=64,E=0000061621711959296,K=7544,Sxi= 0,case=guid({6B21FFB0-1C70-4582-8F95-128D7F02BFD9}),TS=DeltaNL_2016

              Je maakt dan verbinding met Wifi via het netwerk op de eigen router.
              Alle verkeer loopt dan via de eigen router.
              Je hebt wifi beveiligd op de router en je gebruikt een ww voor het wifinetwerk.
              Verder kan je bijv. het kanaal kiezen ( 1, 6 of 11 ), welk het minst druk bezet is..

              Overigens dient je laptop zelf natuurlijk schoon te zijn.
              Scan regelmatig als aanvulling op je virusbeveiliging met bijv. MBam Free.

              Zorg dat er geen storende draadloze apparaten in de buurt zijn.
              De afstand van de ene computer is ongeveer 5 meter (in dezelfde kamer). De andere computer staat op de 1e verdieping, ongeveer boven de router. Virusbeveiliging is in orde met Norton. Er zijn geen andere draadloze apparaten in de buurt.
              Ik ga eens kijken of het lukt eea te verbeteren via de link die u toestuurde.

              Bedankt voor de hulp voor zover.

              met vriendelijke groet,
              Hans

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X