Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Traag internet op bekabelde computer als een tablet wordt aangezet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Traag internet op bekabelde computer als een tablet wordt aangezet

    Situatie:
    Wifi modem met externe router
    Twee bekabelde computers

    Als er een tablet aan wordt gezet om te internetten dan wordt de internetsnelheid op de vaste PC aanzienlijk lager.
    Als beide bekabelde PC's tegelijk op internet werken is er geen echte snelheidsverlaging te merken.

    Wat kan de oorzaak zijn?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Bramv
    Wifi modem met externe router
    strikt genomen heb je dan 2 routers achter elkaar.
    of staat het wifi modem in bridge ??
    heeft de router ook wifi ??
    en werkt deze router echt als router ??

    Reageer


    • #3
      Ok, dit is niet helemaal mijn ding dus graag in "Jip en Janneke taal"

      Het is een zeelandnet modem met een wifi mogelijkheid, deze wifi zou uitgezet zijn omdat de monteur mij adviseerde de losse router te blijven gebruiken vanwege de externe antennes. Dit zou betere wifi opleveren.
      Ik heb gekeken maar het modem staat niet in bridge.

      Reageer


      • #4
        Dag Bram,

        Welkom op het forum

        Dit kan alleen als je alle apparatuur op je eigen router aansluit. En je eigen router op poort 1 van het modem. Op de andere poorten van het modem sluit je niets aan.

        Vervolgens log je in op Mijn DELTA en zet je het modem in bridge mode.
        Daarna beide apparaten herstarten.

        Nu zou je probleem opgelost moeten zijn. Laat je even weten of je verschil merkt?

        Reageer


        • #5
          Ik begrijp het, maar ik heb een praktisch probleem n.l. de router staat op een andere plaats dan het modem,(omdat dat het beste wifi signaal geeft in het hele huis) en het zou betekenen dat er twee kabels verlengd moeten worden.
          Nu bestaat er ook zoiets als de router instellen als wifi accesspoint.
          Dan zouden de computers wel op het modem aangesloten kunnen blijven. (?)

          Heb ik dit juist?
          Hoe zit het dan met die bridge mode?
          Of toch de eerder voorgestelde oplossing van GoeRoe?

          Reageer


          • #6
            Bram, het is zeker mogelijk om de router als WiFi accesspoint in te stellen. Dan is het ZeelandNet apparaat zowel modem als router, je eigen apparaat wordt dan accesspoint en krijgt zijn ip-adres in het vervolg van het ZeelandNet apparaat.

            Op die manier hoef je geen extra kabels te trekken, ook hoef je dan geen bridge mode te gebruiken.

            Op deze manier kun je ook de WiFi van het modem gebruiken om je bereik te vergroten.
            Voor je eigen gemak maak je de WiFi SSID (de naam van het netwerk), de encryptiemethode (WPA2/AES bijvoorbeeld) en het wachtwoord dan identiek, op beide apparaten.

            Reageer


            • #7

              Reageer


              • #8
                Dat is goed nieuws, Bram!
                Als je nog even op Beste antwoord klikt, wordt je vraag als 'beantwoord' gemarkeerd
                Alvast bedankt!

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X