Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Range extender NETGEAR aansluitprobleem.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Range extender NETGEAR aansluitprobleem.

    Ik heb een range extender gekocht type: AC1200 Model: EX6150v2. Deze is geactiveerd en heeft voor 2.4 & 5 GHz nieuwe netwerknamen aangemaakt. Wachtwoorden heb ik hetzelfde gelaten (ook andere geprobeerd). Signaal is tot achter in de tuin prima, maar het lijkt er op de internet wordt geblokkeerd. Bij het laden van de website blijft hij "hangen", om vervolgens te stoppen. Nu staat er in de handleiding van de extender dat dit probleem zich kan voordoen indien in de modemrouter het MAC filter of Wifi toegangscontrole (ook wel ACL) staat ingesteld. Ik heb in de router software gekeken, maar weet niet wat ik aan of uit moet schakelen. Of is het misschien toch nog iets anders? Alvast bedankt voor de reactie.

  • #2
    Zet de SPI Firewall in het modem eens uit.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Ptrol
      Zet de SPI Firewall in het modem eens uit.
      Beste Ptrol, deze staat al uit.

      Reageer


      • #4
        Had je macadress in modem toegevoegd?

        Reageer


        • #5
          weet je zeker, dat de EX6150 ingesteld is als range extender en niet als access point ??
          als je draadloos verbinding maakt met de EX6150, kun je dan op een laptop een command-window openen ??
          type daarin in: "ping 192.168.11.1" (zonder quotes).
          wat is dan het resultaat ??

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Ptrol
            Zet de SPI Firewall in het modem eens uit.
            Dit staat tegenwoordig standaard uit Ptrol
            A prudent question is one-half of wisdom

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Ptrol
              Had je macadress in modem toegevoegd?
              .
              Nee, zou niet weten waar k dit zou moeten doen. Op mijn tables kan ik wel naar my netgear side! Daar wordt aangegeven dat ik goede verbind heb met internet, maar ander sides werken niet. Mijn telefoon geeft aan dat ik via de extender geen internet toegang heb. Ik zie op deze my NETGEAR side overigens verschillende MAC adressen staan.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                weet je zeker, dat de EX6150 ingesteld is als range extender en niet als access point ??
                als je draadloos verbinding maakt met de EX6150, kun je dan op een laptop een command-window openen ??
                type daarin in: "ping 192.168.11.1" (zonder quotes).
                wat is dan het resultaat ??
                Ja deze staat op extender. IP side werkt ook niet via nieuw extender netwerk

                Reageer


                • #9

                  Reageer


                  • #10
                    Modem type: EPC3940AD. Staat volgens mij niet in bridge, want dan wordt het toch alleen een modem zonder wifi uit te zenden? IP via wifi router: 192.168.11.13 en via extender: 192.168.1.250.

                    Reageer


                    • #11
                      dit betekent dat de EX6150 niet goed is ingesteld en waarschijnlijk ook niet als extender, ook al zeg je van wel
                      want een extender pakt een draadloos netwerk op en stuurt hetzelfde ongewijzigd weer door.
                      dan zou het ip-adres bij verbinding met de EX6150 ook in de reeks 192.1.68.11.x moeten liggen.
                      hoe maakt de EX6150 verbinding met het modem: draadloos of bedraad ??

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                        dit betekent dat de EX6150 niet goed is ingesteld en waarschijnlijk ook niet als extender, ook al zeg je van wel
                        want een extender pakt een draadloos netwerk op en stuurt hetzelfde ongewijzigd weer door.
                        dan zou het ip-adres bij verbinding met de EX6150 ook in de reeks 192.1.68.11.x moeten liggen.
                        hoe maakt de EX6150 verbinding met het modem: draadloos of bedraad ??
                        Tja, het schakelaartje op de zijkant van de EX6150 staat op "extender"... deze wordt draadloos vanaf de modemrouter EPC3940AD aangestuurd.

                        Reageer


                        • #13
                          ik heb de beknopte handleiding even bekeken.
                          hoe heb je de EX6150 aan het bestaande wifi-netwerk gekoppeld ??
                          via WPS of via www.mywifiext.net ??

                          http://www.downloads.netgear.com/fil..._24Dec2014.pdf

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                            ik heb de beknopte handleiding even bekeken.
                            hoe heb je de EX6150 aan het bestaande wifi-netwerk gekoppeld ??
                            via WPS of via www.mywi ext.net ??

                            http://www.downloads.netgear.com/fil..._24Dec2014.pdf
                            Via WPS lukte niet, dus inderdaad via mywifiext.net.

                            Reageer


                            • #15
                              WPS van het modem moet je eerst aan zetten.
                              ga naar 192.168.11.1 en log in met beheer en zeelandnet.
                              maar via www.mywifiext.net met het ook kunnen.
                              als je de handleiding volgt, loop je dan ergens vast ??

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X