Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Kan ik mijn modem wisselen?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Kan ik mijn modem wisselen?

    Goedendag,

    Ik heb de laatste paar dagen erg veel problemen met mijn wifi en af en toe geen internet (ook niet via kabelaansluiting). Mijn modem is er nog 1 van de oudere generatie en ik vraag mij af of ik in aanmerking kom voor een Wifi-Modem van Zeelandnet. Deze modem is meegenomen van mijn oude adres naar mijn huidige adres ongeveer een jaar geleden.

    Modem type: EPC3212

    Ik hoor het graag!

  • #2
    Welkom op het forum.
    1: Heb je windows 10?
    2: 3212, ik denk het wel, deze worden omgewisseld.

    Reageer


    • #3

      Reageer


      • #4
        Nee, Duncan deze worden alleen omgewisseld als je een snel abonnement hebt en de EPC3212 dit niet aan kan.

        Wel zie je dat wanneer je een Moderator er vriendelijk om verzoekt, deze genegen is te kijken wat hij/zij voor je kan doen.
        Zo kan, een verouderde router ook reden zijn.
        Uiteraard kan de EPC3212 ook mankementen krijgen en dan wordt uiteraard het modem vernieuwd.

        Heb je de EPC 3212 al eens herstart?
        Reset ook je eigen router eens.

        Kijk, je wordt al op je wenken "benieuwd".

        Reageer


        • #5
          Ptrol, niet te snel reageren, zie "Linda van Giezen":8
          En ik vraag "Windows 10" omdat er na de laatste update problemen voorkomen met internetverbindingen.
          Zie: https://tweakers.net/nieuws/118723/w...ebruikers.html

          Reageer


          • #6
            Ptrol heeft wel gelijk...
            Een 3212 kan tot en met Premium abonnementen en worden niet standaard gewisseld. Voor Super is een 3940 nodig, dus dan wordt het 3212 wel vervangen.

            Reboot van het modem en vervolgens van de router kan een oplossing bieden.
            Een eigen router die stuk is, is een reden om een nieuw modem toe te zenden

            Reageer


            • #7
              Okee Linda, jij bent de baas.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door duncan
                Okee Linda, jij bent de baas.
                Was het maar zo'n feest :P
                Maar we zijn hier allemaal om elkaar te helpen.

                Reageer


                • #9
                  Bedankt voor alle snelle reacties!

                  duncan, bedankt voor het welkom. Ik heb windows 10 maar de laatste tijd geen updates geinstalleerd.
                  @ Linda van Giezen, Ik heb een PB gestuurd met de gevraagde informatie
                  Ptrol & Linda van Giezen; ik heb zowel de modem als router herstart (ook nog eens extra volgens alle instructiefilmpjes) maar dit mocht niet baten.

                  en als laatste Ptrol een stukje vriendelijkheid kan geen kwaad :$

                  Reageer


                  • #10
                    Beste VWE1989, 'k denk niet dat je mij hierop dient aan te spreken, maar ZeelandNet.


                    P.S. Zelf ving ik "onlangs nog "bot".

                    Reageer


                    • #11
                      VWR1989,
                      Heb je ook geen automatische updates, windows 10 heeft de vervelende gewoonte updates te pushen.
                      Kijk eens op de pagina (als het mogelijk is), microsoft heeft 1 patch uitgebracht.
                      Heb vandaag net 1 laptop W10 met dezelfde problemen gehad, met een 3940.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door VWR1989
                        . Ik heb windows 10 maar de laatste tijd geen updates geinstalleerd.
                        Daar zou ik toch voorzichtig mee zijn.
                        Updates zijn er immers niet voor niets.

                        Duncan doelt vermoedelijk op de ip problemen veroorzaakt door de laatste updates. Zie: https://blogs.microsoft.nl/windows/g...vember-update/

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                          Beste VWE1989, 'k denk niet dat je mij hierop dient aan te spreken, maar ZeelandNet.


                          P.S. Zelf ving ik "onlangs nog "bot".
                          Vervelend om te horen, ik ben in ieder geval blij met de service

                          duncan, ook geen automatische updates voor zover ik weet..

                          ondertussen heb ik toegezegd gekregen dat er binnen vier werkdagen een nieuwe modem bezorgd gaat worden dus het is nu even afwachten of alle 'problemen' opgelost zijn als de nieuwe wifi-modem aangesloten is. Binnen vier werkdagen is voor mij een ruim begrip dus heeft er iemand hier ervaring met levertijd van een product?

                          Reageer


                          • #14
                            Ben je bekend met CMD opdrachten in windows?

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Linda van Giezen
                              Een eigen router die stuk is, is een reden om een nieuw modem toe te zenden
                              Dat is een reden, om op een hartje te drukken, meedenken met de klant

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X