Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

WiFi verbinding valt continue weg

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• WiFi verbinding valt continue weg

Beste meneer / mevrouw,

Sinds enkele dagen valt mijn WiFi verbinding continue weg. De jaren hiervoor geen problemen gehad. De stekker uit zowel de router als het WiFi modem trekken lost het probleem voor enkele minuten op. Daarna valt hij weer weg. Op de Delta WiFi hotspots kan ik nog wel werken, daarvan tik ik dit bericht nu ook, maar die snelheid is uiteraard aanzienlijk lager. Dit betekent wel dat het niet aan m'n laptop ligt lijkt me. Enkele details:

- Aangesloten op het WiFi netwerk zijn: 1x laptop, 1x telefoon en de Delta Comfortwijzer.
    - Router: Cisco EPC3212 (gelevered door Zeelandnet)
    - WiFi Modem: D-Link DIR-635 (ook geleverd door Zeelandnet)

Kan er iemand checken wat het probleem is of wat ik hier aan kan doen? Alle hulp is welkom. Mochten er verdere details nodig zijn dan hoor ik het wel.

Alvast bedankt.

Groet
  • 4 Reacties

Hallo nilsbitter,

Welkom op ons Serviceforum

Vervelend dat je nu steeds storingen ervaart in je wifi-verbinding. Als je mij je postcode, huisnummer en naam even in een persoonlijk bericht stuurt, kan ik voor je nakijken wat de eventuele problemen zouden kunnen zijn.
    Wat men moet leren doen, leert men door het te doen

Reageer

Hoi nilsbitter,

Even in ons systeem gesnuffeld.

Zoals ik het kan zien heb je zelf een eigen router aangesloten op ons modem. De problemen die je hebt hebben dus te maken met je eigen router.
      Misschien zitten er in jouw omgeving wel meerdere netwerken die een sterker signaal hebben en jouw verbinding wegdrukken.

Je zou eens kunnen kijken of je bijvoorbeeld het kanaal kan aanpassen. Probeer een van de volgende kanalen te gebruiken, 1, 6 of 11. Laat hem niet op auto(matisch) staan want dan blijft hij steeds zoeken naar een sterker signaal.

Kom je er zelf niet uit neem dan contact op met de helpdesk van je router.

Reageer

Hoi Caroline,

Dank voor je antwoord. Wat bedoel je precies met een eigen router? Heb juist bewust gekozen om alles bij Zeelandnet / Delta te bestellen en laten installeren. Voor eventuele problemen zoals dit Dit heeft de monteur op 3 januari 2012 gedaan, net even in de papieren gekeken. Alles ging goed tot op heden, nu helaas niet dus.

Zou je toch wat meer details kunnen geven over de aanpassingen? Een kanaal aanpassen? Iets automatisch uitzetten? Waar en hoe doe ik dat? Sorry, ben een beetje een leek op dit gebied Vindt het zo vreemd dat het altijd goed ging en nu ineens niet meer.....

Groet, Nils

Reageer

In het systeem zie ik dat je een D-link router (een wit kastje dat is aangesloten op het modem van ZeelandNet) hebt. Deze is toendertijd door ons geïnstalleerd. Wij mochten maar 1 maand ondersteuning geven op deze routers en deze router is je eigendom.

Dat het nu wat minder gaat kan verschillende oorzaken hebben. Er zijn meer mensen bijgekomen in jouw omgeving die draadloos internet gebruiken. Het is dan van belang dat een router goed is ingesteld. Ook kan er daadwerkelijk iets met je router aan de hand zijn.

Kijk eens op de website van D-link voor meer informatie.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
          X