Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Problemen met Wifimodem

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Problemen met Wifimodem

Bij mij valt internet steeds uit sinds de wifi spots zijn intrede heeft gedaan, deze uit gezet maar ook dat helpt niet. Wie kan mij daar mee helpen?

Leo
  • 18 Reacties

Heb je het modem al een keer gereset ? (even 1 minuut zonder spanning zetten)
    Heb je het probleem ook, wanneer je dichtbij het modem zit? (2 á 3 meter)

Reageer

Welkom Leo op dit Service Forum van ZeelandNet.
      Vertel even hoe je situatie is.
      Gebruik je bijv. nog een eigen router achter het wifi-modem?

Hoe wil je het Internet op bekabeld of via Wifi?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door r0n
        Heb je het modem al een keer gereset ? (even 1 minuut zonder spanning zetten)
        Heb je het probleem ook, wanneer je dichtbij het modem zit? (2 á 3 meter)
        Heb het modem al vaak gereset, dicht bij zitten helpt ook niet

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Poldertrol
          Welkom Leo op dit Service Forum van ZeelandNet.
          Vertel even hoe je situatie is.
          Gebruik je bijv. nog een eigen router achter het wifi-modem?

Hoe wil je het Internet op bekabeld of via Wifi?
          Heb wifi nieuw modem zonder router, abbonement aangepast eind 2014, daarna wifispots nu enkel problemen.

Reageer

Kan je het ook bekabeld proberen, en kijken of e.e.a. dan wel goed werkt?

Reageer

Heb je deze instructiefilm al eens bekeken?

Kijk eens of het kanaal wijzigen bijv. / positie etc. iets oplevert.
              Denk ook aan storende draadloze apparatuur in de directe omgeving van het wifi-modem. Kies evt. eens een ander beveiligingstype etc.
              neem het eens door.

Test daarna eens bekabeld rechtsreeks aangesloten op het modem en ook draadloos vlakbij het modem met ZeelandNet's Speedtest en plaats de resultaten eens hier.
              Dan zien we meer.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Poldertrol
                Heb je deze instructiefilm al eens bekeken?

Kijk eens of het kanaal wijzigen bijv. / positie etc. iets oplevert.
                Denk ook aan storende draadloze apparatuur in de directe omgeving van het wifi-modem. Kies evt. eens een ander beveiligingstype etc.
                neem het eens door.

Test daarna eens bekabeld rechtsreeks aangesloten op het modem en ook draadloos vlakbij het modem met ZeelandNet's Speedtest en plaats de resultaten eens hier.
                Dan zien we meer.
                Heb het modem verplaatst dit help al iets, mijn bekabelde pc heeft geen last , maar de IPad wel, soms verbinding op laptop en niet op IPad en andersom!! Waar ligt het dan aan? Heb 36.40 download en 5.8 upload

Reageer

Welk abo heb je?

Reageer

Ik lees 'Heb wifi nieuw modem zonder router' dus misschien heeft Leo geen eigen router.

Leo wil je iets duidelijker proberen te zijn:

1. Welk type modem heb je? Kijk eens op de sticker op het modem. Cisco EPC... en dan vier cijfers.
                    2. Heb je nog een eigen router in gebruik? Zo ja, welk merk en type?

Reageer

Weten we al Goeroe.
                      Oorspronkelijk gepost door Leo
                      Heb wifi nieuw modem zonder router, abbonement aangepast eind 2014, daarna wifispots nu enkel problemen.
                      Zoek het eens in beveiligingstype resp. kanaal.

Is de afstand niet te groot?
                      Als je beide vlakbij wifi/modem bent, verdringt dan ook de een de ander?
                      Hebben beide dynamische ip?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                        Ik lees 'Heb wifi nieuw modem zonder router' dus misschien heeft Leo geen eigen router.

Leo wil je iets duidelijker proberen te zijn:

1. Welk type modem heb je? Kijk eens op de sticker op het modem. Cisco EPC... en dan vier cijfers.
                        2. Heb je nog een eigen router in gebruik? Zo ja, welk merk en type?
                        Het is een Cisco3925, ik gebruik geen eigen router achter dit modem.

Reageer

Er is een slechte serie 3925 modems in omloop die wifi problemen geeft, misschien even zoeken hier op het forum op dat onderwerp. Zeelandnet heeft de gebruikers van de slechte modems een brief gestuurd om het modem te wisselen, maar misschien bij jou vergeten?
                          Je zou zelf nog kunnen proberen om het modem op 5 GHz WiFi te zetten ipv op 2.4 GHz om te kijken of dat nog verbetering geeft, maar dan moeten je wifi apparaten dat ook wel aan kunnen.
                          Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

Reageer

Inderdaad, ejanse, was er een serie die geluidsproblemen had.
                            De bezitters van dit bewuste modem zijn door ZeelandNet aangeschreven en deze modems zijn inmiddels vervangen.

Een defect aan het modem, kan natuurlijk nooit 100% uitgesloten worden, maar wellicht is er iets anders aan de hand.
                            Ik zou gewoon blijven bij de 2.4GHz, maar eerder zoeken in de kanaalkeuze ( zie video) of het gekozen beveiligingstype.
                            Hebben beide apparaten wel een dynamisch ip en geen vast ip?
                            Heeft je laptop wel de nieuwste netwerkdrivers?

Doe de Speedtest eens met elk draadloos apparaat vlakbij het modem afzonderlijk ( ander helemaal uit). Welke snelheid halen ze dan afzonderlijk?

Welk abonnement heb je ( wat zijn dus de snelheden die je zou kunnen halen, als je apparaten dit aan kunnen)?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Leo
                              Het is een Cisco3925, ik gebruik geen eigen router achter dit modem.
                              Beste Leo,

Ik ben even zo vrij geweest om een kijkje in je modem te nemen en heb daar een aantal zaken aangepast. Het WiFi kanaal staat nu vast op 1 en de SPI firewall staat uit. Dit zou een positief effect op de snelheid en stabiliteit moeten hebben.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X