Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Drie MTV kanalen verdwijnen
Samenvouwen
X
-
Vreemde keuze ook. Wel de SD variant '80 en '00 handhaven en '90 laten verdwijnen.... Ik zou zeggen haal ze dan allemaal maar weg.
MTV Live HD en MTV Hits kon ik nog wel waarderen.
Maar waar de ene iets minder doet, gaat de andere juiste meer doen. Andere Xite kanalen kunnen nu mogelijk worden toegevoegd, Samsung TV heeft er al 6.
4702 | XITE R&B Classic Jams
4001 | XITE Hits
4733 | XITE Van Eigen Bodem
4735 | XITE All Out Dance
4736 | XITE Ultimate Throwback
4737 | XITE Rock x Metal
-
Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk berichtSamsung TV is niet lineair maar online (FAST). En daar ligt ook voor MTV-zenders wellicht de toekomst. FAST zenders zijn niet voor providers voor lineaire distributie beschikbaar.
Anderzijds kan ik langzamerhand kwaliteit boven kwantiteit wel waarderen.
Wat me dus stoort is dat MTV wel MTV, MTV '80 en MTV'00 handhaaft. Die laatste twee kunnen er ook wel af lijkt me zo of haal alles er af.
De kans is groot dat voor de providers het prijskaartje net zo hoog wordt voor 3 zenders ipv 6.
Reageer
-
Wellicht gaat men de overgebleven kanalen wel opnieuw herindelen? Wat je zegt over hetzelfde geld betalen voor minder zenders dat is nu iets van je pas echt een aanname noemt. Lijkt mij dat geen enkele providers de distributievergoeding van zenders met 100 procent gaat verhogen. Dit schept namelijk een precedent. Dan staat binnen notie elke contentaanbieder bij een provider op de stoep voor een hogere distributievergoeding.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk berichtWordt tijd om het hele tv gebeuren te veranderen.
Basis pakket met 10 zenders naar keuze van de gebruiker.
Medium pakket met 25 zenders naar keuze van de gebruiker.
En extra pakket voor toevoegingen.
Reageer
-
Mag inderdaad niet. Basispakket moet minimaal uit 30 zenders bestaan. Daarnaast heb je ook nog een aantal must carry zenders die een provider altijd binnen het goedkoopste abonnement moet aanbieden. Dat is ook waar providers een beetje gepikeerd over zijn. De zenders van NPO en VRT moeten in basis aangeboden worden. Maar die providers hebben wel de vrijheid om zelf de distributievergoeding te bepalen. De zenders van NPO zijn door de bezuinigingen vanuit de overheid voor providers echt heel veel duurder geworden.
En over zelf inhoudelijk bepalen van het tv-pakket. In de Benelux zijn twee voorbeelden en met beiden is dit niet goed afgelopen. In Nederland was er Knippr van T-Mobile en in België Snow van Base (toen nog eigendom van KPN Belgium). Bij beiden is de stekker uitgetrokken vanwege te weinig abonnees. In beide gevallen waren de eigen toevoegingen van zenders door klanten zo prijzig dat een door de provider samengesteld zenderpakket goedkoper was. Providers kopen bij zendereigenaren complete pakketten in. Hierdoor kan de inkoopprijs relatief laag worden gehouden. Als jr los de krenten uit de pap wil inkopen dan vraagt de zendereigenaar daar meer dan de hoofdprijs voor. Bijvoorbeeld: RTL8 wordt minder bekeken dan RTL 4. Maar omdat RTL 8 in het basispakket bij alle providers aanwezig is kan RTL meer centjes voor de reclame vragen. Als de klanten van een provider zelf het pakket kunnen bepalen en dan alleen voor RTL 4 kiezen dan wordt de commerciële waarde van RTL 8 veel minder. En wordt de losse prijs van RTL 4 veel duurder. Eigenlijk nog duurder dan wat nu wordt betaald voor alle RTL-zenders. En dat laatste komt omdat geïnvesteerd moet worden in administratie en coderingen om alleen de zelf gekozen zenders bij klanten zichtbaar te maken en maandelijks te factureren.
- 2 Likes
Reageer
-
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer